שירותי בריאות בישראל

טיפול באסטמה של העור

טיפול באסטמה של העוראסטמה של העור הינה מחלת עור כרונית, אשר מופיעה בדרך כל אצל פעוטות וילדים. המחלה באה לידי ביטוי בהופעת פריחה באיזורים שונים בגוף, אשר לעיתים מלווה גם בהפרשות שקופות וגרד, ואם לא מטפלים בה בזמן האטופיק דרמטיטיס (השם הרפואי של אסטמה של העור ) עלולה להחמיר ולכלול גם הופעת קשקשים וגלדים על פני העור.

הרפואה המודרנית אינה יודעת לקבוע את הגורמים המדויקים, שגורמים להופעת אסטמה של העור. מקובל לחשוב שהמחלה מופיעה בעקבות שילוב של מספר גורמים, כמו מערכת חיסונית חלשה, נטייה גנטית להתפתחות המחלה וגורמים סביבתיים כמו אבק, זיהום אוויר, עובש וכו'.

אמנם מדובר במחלה שאינה מסוכנת, אך אסטמה של העור גורמת סבל רב לאנשים שהיא מתפרצת אצלם, בנוסף להיותה מפגע אסטתי.

היות ולא ברור בדיוק מהם הגורמים למחלה, בעולם הרפואה הקונבנציונלית לא קיים גם טיפול יעיל עבורה. הטיפול המקובל באסטמה של העור אינו מעלים את המחלה, אלא רק מקל על תופעותיה, והוא מורכב משילוב של שמירה על היגיינה והימנעות מקשר עם גורמים שמעוררים תגובה אלרגית ומחריפים אותה.

טיפול הומאופתי באסטמה של העור

הגישה ההומיאופתית למחלות שונות, וביניהן אסטמה של העור , היא מאוד שונה מהגישה של הרפואה הקונבנציונלית.

בעולם ההומאופתיה מתייחסים למחלות ובעיות בריאותיות כחלק מהאדם עצמו – כאמצעי שלו להתריע על חוסר איזון כלשהו שקיים בגוף – ולכן הטיפול בהן משלב טיפול גם לגוף וגם לנפש.

גישה זו היא שונה מהגישה הקונבנציונלית, אשר מתייחסת למחלות כאל פרטים שעומדים בפני עצמם, אשר יש לטפל בהם באופן נקודתי. באופן כללי, טיפול במחלות כגון אסטמה של העור בשיטות הומאופתיות עוזר לאתר את השורש של הבעיה ולטפל בה באופן יסודי, כך שהיא גם לא תשוב שנית, בעוד שטיפול קונבנציונלי מטפל רק בסימפטומים של המחלה, ולכן היא חוזרת ומופיעה שוב ושוב.

התאמת התרופה ההומאופתית עבור אסטמה של העור נעשית באופן אישי לכל אדם ואדם, מפני שבחירת התרופה הנכונה מתבססת על מאפיינים אישיים כגון אורח חיים, מנהגים, אופי ובקרב פעוטות אף נבדקת תקופת ההריון. רק באמצעות אבחון נכון של כלל הרבדים שמרכיבים את אותו אדם, ניתן לאתר את הגורם להופעת אסטמה של העור ולטפל בו.

הטיפול ההוליסטי במחלת האטופיק דרמטיטיס אינו מבוסס על תרופות כימיות כי אם על אמצעים ביולוגיים. הסיבה לכך היא, שמטרת הטיפול היא למצוא תחומים שסובלים מחוסר איזון ולאזן אותם עם שאר הגוף והנפש.

הטיפול בשיטות הומאופתיות במחלת האטופיק דרמטיטיס משפיע על כל אדם באופן שונה, וגם זמן התרפאות ממנה משתנה מאדם למשנהו. עם זאת, נראה כי הרפואה ההומאופתית מצליחה במקום שבו הרפואה הקונבנציונלית נכשלת, מפני שהיא מסייעת לאנשים להיפטר ממחלה זו, ומאחרות רבות, לצמיתות.

אסתמה של העור נפוצה בעיקר בקרב תינוקות וילדים אשר מתקשים להמנע מגירוד ומפציעה של העור ולכן חשוב למצוא את דרך הטיפול הנכונה והמתאימה עבורם.

ראו גם:
לבקנות>

Exit mobile version