שיטות להפסקת מחשבות שליליות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפסקת חשיבה שלילית

הפסקת חשיבה שליליתכשאנשים מוטרדים, הם עסוקים בחשיבה שלילית אותה אינם מצליחים להפסיק. מחקרים מראים שכשאנשים מונחים שלא לחשוב על נושא מסוים, הם מתקשים יותר להסיח את דעתם מהנושא.

אך מחשבות שליליות חוזרות גורמות למצוקה נוספת, ובמקרים מסוימים, עלולות אפילו להוביל לדיכאון כרוני. פסיכולוגים מסבירים שהרהורים נוגים עלולים לגרום להגברת הכעס או הטרדה מכפי שהיו במקור, היות ונושא המצוקה גדל בתודעה יותר ויותר.

למרבה המזל, קיימות מספר שיטות המסייעות להפסקת חשיבה שלילית והפיכתה לחשיבה חיובית. פשוט צריך להסיח את הדעת מהמצוקה, באמצעות כוח רצון בריא.

שיטה להפסקת חשיבה שלילית: לדמיין ביקור בסופרמרקט

מומלץ לדמיין את כל הפריטים על מדף אחד בחנות, ואת הסדר בו הם מוצגים. לא עושים הרבה קניות מזון? חשבו על משהו אחר שדורש ריכוז: סדר הספרים במדף הספרים שלכם, או סדר השירים באלבום בפלייליסט לו אתם אוהבים להאזין, למשל.

אין צורך לנקוט בפעולה זו למשך זמן רב. חצי דקה או דקה מספיקות, אך המפתח הוא להקפיד על תרגיל זה בכל פעם בה המחשבה השלילית חוזרת, גם אם יש צורך לבצע את התרגיל עשרים פעמים בשעה. זה אולי נראה זמני, אך אם מחזקים דפוסים אלו מספיק, הם משפרים את מצב הרוח ואת יכולת קבלת ההחלטות. ניתן להכשיר את המוח לעבור לכיוון אחר כאשר מחשבות אלו מופיעות.

הפסקת חשיבה טורדנית: שינוי המעגל החברתי – במחקר שנערך בשנת 2013, חוקרים מנוטרדאם מצאו שסטודנטים קולטים התנהגויות מחבריהם. החוקרים מסבירים שהרהורים נוגים מובילים במקרים רבים לדאגה וחשיבה שלילית המבוטאת בקול רם, וזהו הרגל שניתן בקלות להעתקה מאנשים אחרים. הימנעו ככל הניתן משהות בסביבת אנשים שליליים, או לפחות היו מודעים להשפעתם עליכם.

כוס תה

מחשבות שליליות עשויות להתרחש כתוצאה מסיבות רבות ושונות, אך אם החשיבה השלילית מתמקדת בתחושת בדידות, ניתן להתנחם באמצעות התחממות, פשוטו כמשמעו. חוקרים מאוניברסיטת ייל גילו בשנת 2012 שאנשים זוכרים פחות רגשות שליליים כשהם מחזיקים כוס תה חם.

הם מצאו גם שאנשים בודדים נוטים לשהות פרקי זמן ארוכים יותר במקלחות חמות. החוקרים מסבירים שהחלפת חום פיזי בחמימות רגשית משפרת במהירות את התחושה. פשוט אל תניחו להרגלים אלו להחליף מגעים אנושיים אמיתיים בטווח הארוך.

חשיבה שלילית: התמקדות בהסחת דעת

לפני שמנסים תרגילים שונים, מומלץ להעריך מחדש את המצב בראש. אם אתם נתקעים בשדה התעופה במשך שעות ארוכות בשל טיסה שבוטלה, למשל, אל תחשבו על מה שאתם מפסיקים, אלא נצלו את ההזדמנות לעבוד, או להתקשר להורים או לחבר ותיק.

לאחר שתעריכו מחדש את המצב, תוכל להסיח את דעתכם בקלות יותר באמצעות תרגיל הדמיה, ספר, תשבץ, או טיול מהיר.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן