השתתפות של קופת החולים בטיפולי פוריות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השתתפות קופת חולים בטיפולי פוריות

השתתפות קופת חולים בטיפולי פוריותטיפולי פוריות הם לא פשוטים הן מבחינה פיזית, כלכלית וכמובן נפשית. למזלן של הנשים העוברות טיפולי פוריות, ישראל היא אחת המדינות המובילות בתחום עידוד הילודה, ולפיכך הן זוכות להטבות משמעותיות מטעם המדינה וקופות החולים.

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מגדיר מהי מידת השתתפות הקופה בתהליכי פוריות מבחינה כלכלית והביטוחים המשלימים ,שמציעות קופות החולים בתשלום, מרחיבים את התנאים הללו ומעניקים הטבות נוספות בטיפולים השונים ויקרים מאוד. לפיכך, לפני שנכנסים לתהליך של טיפולים ממושכים ותכופים, חשוב להבין אילו שירותים מעניקה כל קופת חולים.

זכאות בסיסית לטיפולי פוריות

לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, טיפולי פוריות יינתנו לאישה אשר אין לה ילדים ומעונינת להיות אם יחידנית או לבני זוג, נשואים או לא, שאין להם ילדים. הטיפולים יינתנו עבור שני הילדים הראשונים, ובתנאי שהאישה אינה מעל גיל 51: עד גיל 45 תיעשה הפריה חוץ גופיית מביציותיה שלה ולאחר מכן תיעשה הפריה באמצעות תרומת ביצית.

כדי לקבל את ההטבה האישה או הזוג נדרשים לקבל הפניה מרופא פוריות ולקבל אישור של אחת מועדות הפוריות הפועלות בקופות השונות.

השוני בין קופות החולים השונות

כל קופות החולים מאפשרות לבצע את הטיפולים במרפאות ההפריה החוץ גופית (IVF) שבבתי החולים הציבוריים, ללא עלות, אך ישנה השתתפות עצמית על התרופות.

הביטוחים המשלימים השונים מאפשרים לבצע את הטיפולים במרפאות פרטיות, ע"י רופא שהאישה בוחרת, בהשתתפות עצמית מסוימת. גם כאן, עלות ההשתתפות העצמית נמוכה יותר עבור שני הילדים הראשונים. מומלץ לבדוק לעומק את הפוליסות השונות ולהתעכב על האותיות הקטנות.

 מה כדאי לבדוק בנוגע לכיסוי טיפולי פוריות?

  • מהי תקרת ההחזר על חוות דעת מומחה? כמה ייעוצים ניתנים?
  • כמה מחזורי טיפול משולמים לילד ראשון ושני? לילד שלישי ואילך?
  •  מה התקרה לכל טיפול לילד ראשון ושני? לילד שלישי ואילך?
  • האם יש החזר על תרומת ביציות מחו"ל? מהי תקרת ההחזר?
  • האם יש החזר על טיפול שאיבת זרעים מהגבר? לכמה טיפולים?
  • האם יש החזר על מיון תאי זרע? לכמה טיפולים?
  • מהו מספר הבדיקות הגנטיות האפשרי? ומהי עלות כל בדיקה?

מעבר קופת חולים

מעבר קופת חולים דורש תכנון מוקדם, כיוון שישנם רק ארבעה מועדי מעבר קופת חולים בשנה. נוסף על כך, קיימת תקופה המכונה "תקופת הכשרה": הכוונה לתקופה מסוימת מרגע המעבר לקופה חדשה שבה הפוליסות השונות אינן חלות על המבוטחת ולפיכך לא מכסות את הטיפולים היקרים.

חשוב לבדוק מהו משך תקופת ההכשרה לגבי טיפולי פוריות בכל קופה, ולתכנן את זמן הטיפולים בהתאם. הזכאות הבסיסית לטיפולי פוריות המתבצעים בבתי החולים הציבוריים, תקפה גם בזמן תקופת ההכשרה. אם אישה המתקשה להיכנס להריון, מעונינת לעבור לקופת חולים אחרת לקראת תחילת הטיפולים היא יכולה להסדיר את המעבר באחד מסניפי הדואר או הביטוח הלאומי, באמצעות מילוי טופס מתאים.

חשוב לדעת שכאשר מדובר בבני זוג הניגשים לטיפולים, קופת החולים של האישה אחראית לכיסוי הטיפולים, גם אם מקור אי הפוריות הוא בגבר. ייעוץ פוריות הוא ההטבה היחידה שיכולה להינתן על ידי קופת החולים של הגבר ושל האישה בנפרד.

 התנאי היחיד למעבר קופת חולים הוא חברות של חצי שנה לפחות בקופת החולים הקודמת, כדי למנוע מעברים תכופים. קופות החולים מחויבות לקבל לשורותיהן כל אדם המעונין בכך, בלי כל קשר לגילו, מינו, מוצאו, מצבו הבריאותי וכדומה.

 לסיכום, כדאי לעבור היטב על הפוליסות המוצעות בכל ביטוח משלים ולעבור לקופה הרצויה שנה או שנתיים לפני מועד תחילת הטיפולים המתוכנן, בהתאם לתקופת ההכשרה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן