שירותי בריאות בישראל

בית חולים קפלן

מרכז רפואי קפלןהמרכז הרפואי קפלן שוכן ברחובות ומשרת את הערים רחובות, נס ציונה, אשדוד, יבנה, וגם מושבים וקיבוצים הנמצאים בטווח שבין נס ציונה לקריית גת. אוכלוסיית מטופלים פוטנציאלים זו מונה כ- 450,000 תושבים.

מרכז רפואי קפלן הוקם בשנת 1953 ברחובות כשהוא קרוי על שם שר האוצר הראשון אליעזר קפלן ומנהיג תנועת העבודה באירופה. הוא הוקם מיסודה של ההסתדרות הכללית של עובדי ארץ ישראל ותוך כדי כוונה להוות מענה הולם לצורך הגובר בשירותי רפואה עקב גלי העליה הגדולים אל מדינת ישראל בשנות ה- 50 ביישובי איזור הדרום והנגב. בשנות ה- 50 הוקם מרכז רפואי קפלן במבנים זמניים וכלל ארבע מחלקות יסוד בלבד : מחלקה פנימית, מחלקה כירורגית, מחלקת ילדים ומחלקת נשים ויולדות.

חזון המרכז הרפואי קפלן

המרכז הרפואי קפלן שם דגש על ארבעה תחומים עיקריים:

בית הספר לרנטגנאות במרכז רפואי קפלן

מרכז רפואי קפלן מפעיל בית ספר לרנטגנאות אשר הינו בית הספר היחיד בארץ מטעם שירותי הבריאות של קופת חלים כללית. לימודי הרנטגנאות מתפרשים על פני שלוש שנים והם בשיתוף ותחת קורת הגג של אוניברסיטת בר אילן, החוג למדעי החברה והחיים.

לימודי הרנטגנאות במרכז רפואי קפלן מעניקים לסטודנט המסיים את לימודיו תעודת רנטגנאי מוסמך ותואר ראשון ברנטגנאות. פעילותו של הרנטגנאי כוללת ביצוע צילומי רנטגן ובדיקות דימות. ביצוע צילומי רנטגן ובדיקות דימות במחלקות האשפוז, חדרי צנטורים, חדרי מיון, חדרי טראומה.

ביצוע שיטות דימות כגון אולטרה סאונד, רדיותרפיה, רפואה גרעינית, ממגורפיה, mri, ו – ct ועבודה משולבת עם כל שאר הצוות הרפואי. הלימודים מתחלקים ללימודים קליניים ולימודים עיוניים. הלימודים הקליניים כוללים הכשרה מעמיקה במכוני רנטגן בבתי החולים והמרפאות של קופת חולים כללית.

ההכשרה הקלינית יכולה להתבצע באחד מבתי החולים של קופת חולים כללית הקרובים לאיזור מגוריו של הסטודנט. הקבלה לבית הספר לרנטגנאות נעשית לפי תוצאות מבחן פסיכומטרי ונתוני תעודת בגרות על פי דרישותיה של אוניברסיטת בר – אילן. התשלום עבר הלימודים הינו תשלום אוניברסיטאי רגיל פלוס תשלום על סך 2000 ₪ שנתיים למרכז רפואי קפלן.

שירותים מיוחדים למען נוחותם של המטופלים

>

Exit mobile version