שירותי בריאות בישראל

דלקת מוח יפנית, המחלה האקזוטית שחשוב למטיילים להכיר

מטיילים רבים שעומדים לצאת לטרקים ברחבי העולם מודעים לכך כי מומלץ להתחסן בפני מחלות כדוגמת דלקת קרום המוח, צהבת או טיפוס הבטן. מודעות גבוהה זו מבורכת מאוד, אך אין בכך די. מחלות נוספות, כדוגמת דלקת מוח יפנית, עלולות להבין להדבקה שתוצאותיה טרגיות. אם אתם חושבים כי אנו מגזימים, ראוי שתתנו דעתכם על הדברים הבאים – זו לא מחלה שנמצאת רק ביפן. זו לא מחלת חום קלה והיא יכולה אפילו להיות קטלנית (במידה די מפחידה). מכיוון שהטיפול הקיים למי שנדבק לוקה בחסר, חשוב להתחסן!

קראו על דלקת מוח יפנית לפני טיסה ליעדים אקזוטיים

השם יכול להטעות – לא צריך לבקר ביפן כדי להדבק בדלקת מוח יפנית

ראשית לכל, נדגיש בכל לשון של הדגשה, ששמה של דלקת המוח הזאת עלול להטעות. לכאורה, דלקת מוח יפנית הינה מחלה הנפוצה ביפן ולכן, מי שלא טס למדינה זו לא צריך להיות מודאג. למעשה, על אף שזו כמעט מגיפה, שקיימת במידה רבה באיים היפניים, הרי שהיא נעשתה נפוצה גם במדינות רבות אחרות. למשל, בשנים האחרונות נרשמו לא מעט מקרים של אנשים שחלו, בעת טיול בהודו למשל. גם בנפאל, הונג קונג ומדינות נוספות, אירעו לא מעט מקרים של הידבקות במחלה. לכן, לפני כל יציאה לארצות רחוקות ואקזוטיות, בדקו בדיוק מהן המחלות שמהן צריך להיזהר. הבשורות הטובות הן שיש כיצד להיזהר ויש מה לעשות.

הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני דלקת המוח היפנית

דלקת המוח היפנית זכתה לשם מטעה למדי, משום שלמעשה מדובר בקדחת. ובדומה למקרי קדחת אחרים למשל קדחת מערב הנילוס, האשם העיקרי הינו – היתוש. כן, היתוש המזמזם, שנושא גם מגוון מחלות אחרות כדוגמת קדחת הנילוס או מלריה, עלול להעביר גם את המחלה הזאת. בזמן שהות בחו"ל, ניתן להתמרח בקרם דוחה יתושים או להקפיד להתרחק ממקווי מים או ביצות. כך אפשר בהחלט להקטין את סיכויי ההדבקה. אבל הדרך הבאמת יעילה להישמר היא אחרת. כדי להשיג ביטחון של קרוב למאה אחוזים – מומלץ להתחסן.

היכן מקבלים את החיסון?

את החיסון בפני דלקת המוח היפנית ניתן לקבל במרפאות המטיילים הפזורות ברחבי הארץ. חשוב – פנו לקבלת החיסון זמן מה לפני הנסיעה. זאת מכיוון שלפעמים יש מחסור במנות חיסון ולכן לא כדאי לדחות זאת לרגע האחרון ולהישאר לא מוגנים. זאת ועוד, האפקט הטוב ביותר מושג כאשר מקבלים לא רק מנה אחת אלא שתי מנות חיסונים. נדרש פער זמנים בין מנה אחת לשנייה וזו עוד סיבה לטפל בכך מראש. ההשפעה איננה לכל החיים אל בערך ל-12 חודשים. אם מקבלים לאחר מכן חיסון נוסף, היעילות מתארכת לתקופה של מספר שנים.

לא רוצים להפחיד, אך… לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים!

מטרתנו כאן איננה להפחיד את הקורא. אנו רק שואפים להמריץ את היוצאים ליעדים אקזוטיים, לקבל את כל המידע שיעזור לשמור על הבריאות. ובכל זאת, חשוב לנו לשים את הדברים על השולחן – מי שלא יתחסן ומגיע לאזורים שבהם המחלה נפוצה, לוקח סיכון מאוד גדול. הסימפטומים הראשוניים של דלקת המוח היפנית עשויים להזכיר לא יותר משפעת. קצת צמרמורות, קצת חולשה, חום. אבל בקרב אחוזים ניכרים מהנדבקים (עד עשרות אחוזים), לאחר מכן תגיע השפעה ניכרת על המוח. פגיעה באזורים מוחיים שונים, שמשפיעה על יכולות תפקוד נוירולוגיות. זאת ועוד, בקרב אנשים רבים, ההדבקה למעשה תסתיים בפגיעה אנושה שמובילה לתמותה. במזרח הרחוק, שטחים רבים מוצפים למטרות גידול האורז. לכן זהו כר פורה להתפשטות יתושים ומחלות. הישמרו, התחסנו וכך, תוכלו ליהנות מהטיול, מההרפתקה וגם הישארו בריאים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

נוסעים לטיול? טסים לחו"ל? אלו התרופות החירום שצריך לקחת אתכם

>

Exit mobile version