שירותי בריאות בישראל

דורבן בכף הרגל

דורבן בכף הרגלדורבן בכף הרגל הוא מצב נפוץ בו מתפתחים כאב ודלקת בכף הרגל באזור העקב. מדובר בבליטה גרמית קטנה, אשר מפעילה לחץ על רצועות כף הרגל ובסופו של דבר גורמת להופעת כאבים עזים ומגבילים ביותר. עבור ספורטאים, דורבן בכף הרגל יכול ממש להשבית מפעילות, ועבור כל אדם הדורבן יגרום לכאב קשה וטורדני.

מה גורם לדורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל נגרם על רקע דלקת כרונית ברצועה הפלנטרית, שמביאה להתפתחות רקמת צלקת. הרקמה הצלקתית גורמת להקשחת הרצועה ולהתפתחות הבליטה הגרמית הידועה בשם דורבן.

הרצועה הפלנטרית, היא רצועה הנמצאת בכף הרגל ומתפקדת בין היתר כ"בולם זעזועים" לעומס המופעל על כף הרגל. בכל פעולה כמו הליכה או ריצה, מופעל על כף הרגל עומס רב, אשר נבלם על ידי הרצועה הפלנטרית. במקרים מסוימים, תפקוד הרצועה הבלתי פוסק יכול להביא ליצירת קרעים מיקרוסקופיים, רקמת דלקת ובסופו של דבר צלקת הגורמת ליצירת הדורבן.

קיימים מספר גורמים המגבירים את הסיכון להופעת הדורבן:

כאב בעקב: האם יש לי דורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל גורם להופעת כאב דוקר באזור העקב. מדובר בכאב אופייני ביותר, אשר מופיע לרוב בצעדים הראשונים אחרי ישיבה ממושכת, עמידה לפרק זמן ארוך, שינה וכו'. כמו כן, דורבן בכף הרגל יופיע לרוב בכף רגל אחת בלבד, ומצבים בהם הדורבן מערב את שתי כפות הרגליים הם מצבים נדירים ביותר.

יש לציין שלמרות שדורבן בכף הרגל גורם לכאב קשה ביותר, הופעת הכאב היא הדרגתית, והמצב מחמיר לאורך תקופה ארוכה. ולכן, ברגע שמתחיל הכאב חשוב להבין את המצב, ולטפל בו על מנת למנוע את החמרת המחלה.

איך מטפלים בדורבן בכף הרגל?

הטיפול בדורבן בכף הרגל יכול להתבצע על ידי שימוש בתרופות, טיפולים מסוגים שונים וניתוחים, ואצל רוב החולים טיפול שמרני מספק החלמה מלאה תוך מספר חודשים.

>

Exit mobile version