שירותי בריאות בישראל

מוקדי חירום המספקים מענה לשאלות בנושא קורונה

מאת: מערכת האתר  13/4/2020

בשבועות האחרונים הוקמו בישראל מוקדי סיוע טלפוניים רבים, שמטרתם לסייע לאזרחים בצל משבר הקורונה. בתקופה מורכבת שלמוקדי חירום המספקים מענה לשאלות בנושא קורונה חוסר ודאות, שבה הנתונים המבהילים משתנים מדי שעה, ישנה חשיבות גבוהה לכל אותם מוקדים, שיכולים לספק עזרה נפשית, טכנית ולוגיסטית ולתת מענה מקצועי לשאלות בתחומים שונים. בכתבה שלפניכם תמצאו שורה ארוכה של מוקדים טלפוניים שונים שניתן ואף רצוי לפנות אליהם במקרה הצורך.

מוקד החירום של פיקוד העורף

טלפון: 104

פיקוד העורף בשיתוף מטה ההסברה הלאומי, מפעיל כבר מספר שבועות פורטל חירום לאומי בעברית, ערבית ורוסית. הפורטל מרכז את כל ההנחיות של הממשלה ומספק מידע רב בנושא. זאת במטרה להנגיש את המידע המתעדכן תדיר לקהל הרחב. במקביל מפעיל פיקוד העורף מוקד טלפוני (104) המאפשר לקבל מידע בנושא התגוננות מהנגיף, הנחיות להתנהגות נכונה ועוד. את המוקד מפעילים חיילי צה"ל וקציני פיקוד העורף שעברו הכשרה מתאימה והוא פעיל 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

מוקד סיוע הומניטרי

טלפון: 1221

איחוד הצלה, החברה למתנ"סים ולב אחד, שיתפו פעולה והקימו את פרויקט הסיוע ההומניטרי "1221, מגיעים לכל אחד". הפרויקט נועד לסייע לאזרחים במגוון נושאים כמו איסוף ומשלוח תרופות, תמיכה רגשית לקשישים בודדים, סיוע לבעלי מוגבלויות ועוד. המוקד פעיל מדי יום ביומו בין השעות 22:00-8:00.

קו חם של המועצה הישראלית לצרכנות

טלפונים: 1-700-727-888 | 1-700-725-252

המועצה הישראלית לצרכנות מוצפת בימים אלה בפניות של אזרחים הזקוקים למידע אמין בשל המצב. בין אם מדובר בעסקאות תיירות שלא יצאו לפועל או במנוי לחדר הכושר שלא ניתן להקפיא – המצב המורכב מעורר סוגיות צרכניות לא פשוטות. לאור זאת, החליטו להפעיל שני מוקדי פניות – הקו החם לשירות הצרכנים בטלפון מספר 1-700-727-888 והקו החם לאזרחים ותיקים בטלפון מספר 1-700-725-252.

משרד הבריאות

טלפונים: 5400* | 08-6241010

הדרך הטובה ביותר לקבל מידע רפואי הקשור לנגיף הקורונה, היא ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של משרד הבריאות. מדובר בלא פחות ממקור המידע האמין והמקצועי ביותר שניתן לפנות אליו בימינו. כמו כן ניתן ליצור קשר עם המוקד לצורך דיווח עצמי על כניסה לבידוד או על הפרה של בידוד (של אדם אחר).

מוקד משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

טלפון: 118

יחידת שירות ייעוץ לאזרח (שי"ל), היא הגוף במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, האמון על מתן הכוונה, ייעוץ והנגשת מידע, זכויות, חובות ושירותים העומדים לרשות האזרח. בשל משבר הקורונה, נסגרו תחנות שי"ל רבות ובעקבות זאת נפתח המוקד הטלפוני של היחידה. במוקד הטלפוני ניתן לקבל מידע וייעוץ בנושאים כמו מסים ואגרות, דיור ושיכון, זכויות בביטוח הלאומי, אבטלה, חל"ת, תעסוקה, זכויות עובדים ועוד. הייעוץ במוקד הטלפוני ניתן ללא תשלום.

תמיכה נפשית בקופות החולים

גם בקופות החולים מפעילים מוקדים טלפוניים המיועדים לספק עזרה ראשונה נפשית למבוטחים. להלן מספר הטלפון הרלוונטיים:

קו הסיוע לסובלים מחרדה ולחץ בעקבות נגיף הקורונה הוא יוזמה משותפת של עמותת ער"ן והקואליציה הישראלית לטראומה. עמותת ער"ן מושיטה עזרה ראשונה נפשית כבר עשרות שנים לאנשים במצבי לחץ ומשבר ונכון להיום מפעילה את הקו החם הגדול ביותר בארץ.

מוקדי סיוע לנמצאים בבידוד

להלן מספר גופים המעניקים סיוע לאלו מכם הנמצאים בבידוד בבית:

 

אולי יעניין אותך גם:

אלו סוגי האלרגיות שימנעו מכם להתחסן נגד קורונה

מדוע אנשים הסובלים מאלרגיה קשה אינם צפויים לקבל חיסון נגד קורונה?

זה מה שצריך לדעת על חיסוני הקורונה

הידרוכלורוקווין, מהי התרופה שטראפ הילל כנגד נגיף הקורונה?

חיסון לקורונה – סקירת החברות שעמלות כעת על פיתוח חיסון לנגיף

>

Exit mobile version