בחירת בית חולים על ידי המטופל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

החל מסוף שנת 2011, מבוטחי קופות החולים בכל רחבי הארץ יכולים ליהנות מאפשרויות בחירה לגבי קבלת שירותי בריאות שונים ומיקומם. משרד הבריאות הוציא חוזר חדש אשר מעניק למבוטחים אופציות בחירה רבות יותר משהיו בעבר. אי לכך קופות החולים ינקטו פתיחות יותר ושקיפות כלפי המבוטחים, כך שכולם ידעו מהן הזכויות שמגיעות להם.

מהלך זה התרחש בעקבות העובדה שמבוטחי קופות החולים התלוננו על כך שהם מוגבלים בכל מה שקשור לבחירת בתי חולים, לבחירת רופאים מטפלים, לבחירת מכונים ולבחירת יתר נותני השירות הרפואי. עד היום קופות החולים החליטו, עבור מבוטחיהן, לאילו מקומות הם יפנו, והכול בהתאם לשיקולים כלכליים של הקופות עצמן, אשר הגיעו להסדרים עם אותם המוסדות.

מה כלול בחוזר החדש?

בעקבות החוזר, קופות החולים מוגבלות בהפעלת אותם שיקולים כלכליים בשליחת המטופלים לאותם מוסדות הבריאות איתם הגיעו להסדרים. כך בעצם ניתנת אפשרות הבחירה למבוטחים עצמם, ללא כל התערבות מצד הקופות.

החוזר קובע כי על קופות החולים לפרסם את רשימת בתי החולים והמכונים השונים עמם הן עובדות, אך לא יוכלו להפנות את המבוטחים למקום מסוים, אלא המבוטחים עצמם יחליטו לאן לגשת, מתוך אותה רשימה.

בנוסף לדברים האמורים, החוזר החדש קובע שלפני שקופות החולים יספקו למבוטחים הפניות לבתי החולים השונים, הן מחויבות למסור להם את שמות כל הספקים הנוספים עמם הן נמצאות בהסדר, כך שבחירת בית החולים תהיה כולה על ידי המטופלים. כמו כן, מבוטחי הקופות יוכלו לבחור את רופאי המשפחה, את רופאי הילדים ואת הרופאים המקצועיים אליהם ייגשו, כל עוד הם נמצאים ברשימת נותני השירות של הקופה.

בבתי החולים השונים ובמרפאות הקהילה ישנה רשימה של שירותים מיוחדים אשר ניתנים למטופלים. קופות החולים מחויבות, על פי החוזר החדש, לפרסם את אותה רשימה של ספקי שירות שעובדים איתן, ובכך יוכלו המבוטחים לבחור ללא כל הגבלה. לאחר הבחירה, קופות החולים ינפיקו את ההפניות הנדרשות.

בחירת המבוטחים

על פי הוראות החוזר, המבוטחים יוכלו לבחור בשירותים רפואיים שונים, אשר נכללים ברשימת בתי החולים או המכונים הרפואיים עמם עובדות קופות החולים. בחוזר מצוין כי זכותו של המטופל לשמור על רצף טיפולי באותו בית חולים, באותו מכון או אצל אותו רופא מטפל, גם אם קופות החולים סיימו את תקופת ההסכם עמם.

המבוטחים יכולים לפנות במידת הצורך לרפואה דחופה בכל בית חולים ברחבי ארץ, וקופות החולים מחויבות לאשר זאת ללא צורך בהפניה מהן. מבוטחי הקופות יכולים לבחור את נותני השירות בתחומים של אשפוזים, טיפולים אונקולוגיים, טיפולים כירורגיים, דיאליזה, מכונים להפרעות שינה, מכונים כמו מכון להתפתחות הילד, שרותי דימות, מכוני אבחון כמו EEG וארגומטריה, שירותי פריון, גסטרואנטרולוגיה וכדומה. את כל סוגי הטיפולים האלה יכולים המבוטחים לקבל בכל בית חולים שיחליטו לנכון, על פי בחירתם האישית.

יתרונות

החוזר אשר נקבע במשרד הבריאות מרחיב מאוד את אפשרויות הבחירה של מבוטחי קופות החולים ומגדיל גם את השוויון ביניהם לבין הקופות. המוסדות הרפואיים כבר לא "עומדים מעל" המבוטחים, דבר שמונע את הסטת המבוטחים בין המוסדות הרפואיים, שנובעת מתוך שיקולים כלכליים בלבד.

הסדרי הבחירה לטובת המבוטחים והגבלת החופש של הקופות בתחום הכלכלי הגיעו תוך שיתוף פעולה בין האגודה לזכויות החולה, האגודה לזכויות האזרח והקליניקה המשפטית, במטרה אחת ברורה, והיא לאפשר את בחירת בית חולים על ידי המטופל, את בחירת הרופאים המטפלים, את המכונים ואת שאר נותני השירותים בתחום הבריאות.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן