בקרוב: קופת חולים חמישית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קופת חולים חמישית

לאחרונה החל מהלך להקמת קופת חולים חמישית. בתמיכת כל בתי החולים הממשלתיים בראשות שיבא (תל השומר), איכילוב ורמב"ם.קופת חולים חמישית

יעד הקופה החדשה הוא להגיע לכ-40 אלף מבוטחים בשנה הראשונה וכ-130 אלף מבוטחים בתום השנה השלישית לפעילותה.

המטרה ברעיון להקים קופה חדשה נובע מהרצון להגביר את התחרות בשוק שרותי הבריאות–  למכבי ולכללית כ-80% מהמבוטחים בישראל ולמעשה שתי הקופות שולטות בשוק.

שיקולים אחרים בכוונה להקים קופת חולים חמישית – רצון הממשלה להיפטר מבתי חולים הממשלתיים והרצון לתת מענה למכבי המפעילה את בית חולים אסותא ומרחיבה משמעותית את פעילותו.

יש לציין כי הקבינט הכלכלי חברתי אישר את הקמתה של קופת החולים החמישית.

האם הקופה חדשה תשפר את מצבם של המבוטחים?

סביר להניח שתהיה פגיעה במצבן של קופות החולים הקיימות ­ מנסיון העבר, המבוטחים שיעברו לקופה חדשה הם הצעירים והשכבות החזקות, מאחר ומבוגרים וחולים אשר נמצאים בתהליכי טיפול רפואי לא יעברו לקופת חולים אחרת. כיום, אחוז המעבר בין קופות החולים השונות עומד על 1% בלבד לשנה – שיעור נמוך מאוד ולכן לא סביר שהקופה החדשה תעמוד ביעד השאפתני שהוצב.

המהלכים להקמת קופת חולים חמישית לאחרונה צוברים תאוצה. לאחרונה דווח בגלובס כי בעל השליטה בחברה הכשרה ביטוח מגדיל את מאמציו לרכישת מרפאות פרטיות על מנת לצבור כח נוסף לקראת הקמת הקופה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן