טיפול בכאב ראש כרוני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאבי ראש כרוניים

כאבי ראש כרונייםכאבי ראש הם אחת התלונות השכיחות ביותר בעולם המערבי כיום. כל אחד סובל מכאבי ראש מדי פעם, כשרשימת הסיבות האפשריות לכאבים רחבה בהחלט. יש אנשים עבורם התמונה מורכבת אפילו יותר – אנשים הסובלים מכאבי ראש ממושכים שאף עלולים להיות כרוניים.

המשמעות כאן היא ברורה: אותם אנשים יחושו את כאבי הראש למשך תקופה ארוכה, של עשרות שנים לרוב, עם תקופות של התקפים וביניהם הפוגות.

שאלה שצריכה להישאל היא מה ניתן לעשות כדי להתמודד בהצלחה עם כאבי ראש כרוניים, או לכל הפחות להקטין את חומרתם. החדשות המעודדות הן שמדובר כאן בלא מעט דברים שאפשר לעשות.

ההנחה: אי אפשר להעלים לחלוטין את כאבי הראש

מעצם הגדרת כאבי הראש ככרוניים, ברור מדוע מי שמעוניין להיפטר מהם אחת ולתמיד עלול להתאכזב. הטיפול בבעיה מבוסס בעיקרו של שני דברים עיקריים. הראשון הוא ניסיון לצמצם ככל האפשר את תדירות ההתקפים, תוך הגדלת ההפוגות והפיכתן למצב שבשגרה.

החלק השני, שמשלים את התמונה ברוב המקרים, הוא ניסיון להקל על רמת החומרה של התסמינים. חשוב להדגיש כי סוג הטיפולים תלוי במאפייני כאב הראש (מיקום ספציפי בראש, דרגת חומרה וכדומה), ומכאן שלפני שבונים תכנית טיפולים יש לאבחן את הבעיה בצורה מדויקת.

מגוון גישות טיפול טיפולים בכאבי ראש כרוניים

זה מתחיל עם תזונה בריאה ומאוזנת, הכוללת למשל סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים שיפעלו יחדיו למען בריאות הגוף בכלל ומערכת העיכול בפרט. מנגד, יש להפחית מאכלים מזיקים דוגמת מאכלים מן החי או מאכלים עמוסים בקפאין. רצוי לחלק את הארוחות למספר מנות קטנות לאורך היום, ולהקפיד על לוח זמנים קבוע לאכילה. יש מגוון רחב של תרופות די בסיסיות שניתן להשתמש בהן, אפילו ללא מרשם, אם רוצים להקל על עוצמת התסמינים.

חלק מרכזי בתורת הטיפולים בכאבי ראש כרוניים הוא מציאת הגורם להם, לכאורה או שלא. כידוע, כאבי ראש עלולים להיגרם כתוצאה מאורח החיים של האדם. למשל, אי הקפדה על שתיית מספיק מים או לחצים פיזיים ונפשיים מרובים. אם מצליחים לאתר את הגורמים לבעיה אפשר להפחית את מימדיה, גם אם סביר להניח שכאבי הראש כן יימשכו בצורה זו או אחרת.

אי אפשר לוותר על אבחון מדויק

המפתח הראשון להתמודדות ראויה עם כאבי הראש הכרוניים הוא כאמור האבחון, שצריך להיעשות בצורה מדויקת ומומלץ גם פשוטה. יש כיום היצע רחב של שיטות אבחון, אם כי אבחון כאבי ראש נחשב למורכב: אין כאן בהכרח מדדים פשוטים שאפשר להתבונן בהם, אלא בחינה של התסמינים של האדם שיכולים להיות סובייקטיביים.

אבחון כאבי ראש כרוניים ביחס לאלה ה"רגילים" מבוסס בעיקרו של דפוסי הכאבים, כאשר ההגדרה המקובלת היא כאבים המופיעים לפחות 15 פעמים בחודש, כשבכל פעם הכאבים חזקים וממושכים באופן יחסי. למרות שהאדם עלול לסבול מכאבי ראש כרוניים הן ביום והן בלילה, בדרך כלל הם יהיו עוצמתיים יותר בשעות היום.

שיטות אבחון מתקדמות

כגון סקירת הגוף באמצעות אותות אלקטרומגנטיים, מלמדת על כל מה שלא בסדר בו, כולל כמובן הראש. הבדיקות עשויות לבחון גם את הקשר ההדוק הקיים בין הראש לבין איברים ומערכות שונות בגוף, קשר שיכול להתקשר לטיפול בכל אחת מהבעיות.

כאן בדיוק מכשיר האבחון המהפכני Global Diagnostics יכול להיות לכם לעזר. זהו מכשיר אשר בוחן יותר מכ-600 איברים של גוף האדם ב-13 מערכות שלו, במטרה לאתר כשלים בתפקוד של כל אחד מהם. שיטת האבחון הזו אינה כואבת או פולשנית בשום צורה, כשיש שמתארים אותה אפילו כנעימה במובן מסוים. ניתן לעבור אבחון בצורה זו במרפאות ביו קיור.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן