דירוג העבודות שהכי מסוכנות לבריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דירוג העבודות שהכי מסוכנות לבריאותעבודות אחדות מסוכנות יותר מאחרות. דו"ח אמריקני חדש שפורסם לאחרונה מדרג את העבודות לפי רמת הסיכון הבריאותי שלהן. איסוף הנתונים נעשה על ידי מחלקת התעסוקה בארצות הברית. הצוות הרפואי למשל בבתי החולים חשוף יותר לזיהומים ואילו עובדי מפעל כימי חשופים לחומרים מסוכנים המאיימים על בריאותם. כל אחד, עשוי למצוא במקום עבדותו גורם סיכון אחד אליו הוא נחשף.

במהלך ניתוח הנתונים התייחסו החוקרים ל974 עבודות שסווגו בהמשך לשישה קבוצות שהתייחסו לסיכונים בריאותיים: חשיפה למזהמים, חשיפה למחלות וזיהומים, חשיפה למקורות מסוכנים, קרינה, סיכון לכוויות, חתכים ועקיצות וזאת על מנת לנתח את מקומות העבודה על ידי השפעתם על בריאות העובדים.

במהלך ניתוח הנתונים הוכח כי ישיבה ממושכת מקצרת באופן משמעותי את תוחלת החיים. החוקרים השתמשו בקנה מידה של 0-100 כאשר העבודה עם הציון הגבוה ביותר הצביעה על סיכון בריאותי גדול יותר.

השלישייה הפותחת

הקטגוריות המובילות היו חשיפה למזהמים, חשיפה לזיהומים ומחלות מדבקות, ישיבה מרובה במהלך העבודה, מכת חשמל וכוויות, עקיצות ונשיכות.

במקום הראשון נמצאו רופאי השיניים, המנתחים הדנטליים וסייעות השיניים. ההסבר לציון הגבוה שעמד על 65.4 נקודות הוא שעובדים אלה נחשפים לזיהומים דרך מערכת הנשימה, וזאת בשל הקרבה למטופל והישיבה הממושכת במהלך שעות העבודה.

במקום השני נמצאו דיילי האוויר עם ציון של 62.3 שמרבית עבודתם נעשית בגבהים במהלך הטיסה. במהלך הטיסה נחשפים הדיילים לקרינה גבוהה. כמו כן, הם נוטים לעבוד במקום סגור שתחלופת האוויר בו מוגבלת והקרבה ללקוחותיהם, היא בעלת השפעה מכריעה על ההדבקות בזיהומים.

המקום השלישי שייך למרדימים ואחיות המסייעות לרופא המרדים בשל החשיפה הגבוהה לזיהומים ומחלות מדבקות וכן החשיפה לקרינה.

מקצועות נוספים בתחתית הרשימה שהוכנסו כמקצועות מסוכנים באופן מפתיע היו פקחי הגירה וטכנאי מעליות. עובדי מקצועות הרפואה נמצאו בסיכון הגבוה ביותר, ולצדם גם אנשים העוסקים ברפואה גרעינית, עובדי מפעלים כימיים ורבים אחרים.

כוויות, מכת חשמל ופציעות שרירים

טכנאי המקררים נמצאו במקום ה- 22 וזכו ל 53.3 נקודות ברמת הסיכון הבריאותי. אחת הסיבות לדרוג הגבוה הוא סכנת ההתחשמלות, כוויות, פגיעה בשריר בשל פציעה וטיפול בציוד כבד. חלק מהמטלות של הטכנאים הם לחבר ולהתקין את חלקי הציוד הכוללים צינורות אוויר, אספקת מים, התקנת חוטי חשמל ורכיבים אחרים ולהתקין ולהחליף חלקים פגומים. מגע ישיר עם מקררים במהלך העבודה יכול להזיק לעור, לגרום לכויות קור או עיוורון. לכן חשוב להצטייד בלבוש וציוד מתאימים ומאושרים.

רדיולוגים וחשיפה לקרינה

חשיפה לקרינה רפואית כבר לא עומדת בראש רשימת מקומות העבודה המסוכנים ביותר לבריאות וזאת בשל התקנת מכשור מיוחד וצמצום החשיפה לקרינת רנטגן וחומרים רדיואקטיביים בקרב העובדים. אך למרות זאת, מניתוח נתונים תעסוקיים בארצות הברית נמצא כי רדיולוגים והחשיפה לקרינה עדיין נמצאים במקום גבוה.

חשיפת הצוות לקרינה שמקורה במכונת הרנטגן משפיעה הן על הגוף עצמו והן על החומר הגנטי של האדם. אריתמה חריפה ודלקת עור הם סיכונים בריאותיים שיכולים להתרחש מיד לאחר החשיפה לקרינה. חשיפה ממושכת לקרינה בכמות גדולה יכולה לגרום להקאות, שלשולים, חולשה ובמקרים חמורים אף למוות. סיכונים בריאותיים ארוכי טווח הם מחלת סרטן העור ודיכוי מח העצם.

חשיפה לקרינה מתרחשת בעיקר במקרים בהם העובד אינו מוגן וכאשר המכשיר נמצא קרוב מדי. מידת החשיפה תלויה בכמות של הקרינה, משך החשיפה והמרחק מהעבוד למכשור הרפואי.

עובדי תעשיית הנפט והגז

עובדים אלה נמצאים במקום ה11 בשל החשיפה לגזים רעילים, פציעות ופגיעה בגוף בשל נפילה במקום העבודה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן