מהי דיאטת סאות' ביץ'

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דיאטת סאות' ביץ'

דיאטת סאות' ביץ'הגוף משתמש בסוכר וגלוקוז כמקור אנרגיה עיקרי. פחמימות פשוטות נספגות למחזור הדם בקצב מהיר מאוד. זו הסיבה שמשקאות אנרגיה מספקים מאגר אנרגיה זמני מהיר. הרעיון הבסיסי העומד מאחורי דיאטה דלת פחמימות, כולל דיאטת סאות' ביץ', הוא שבמקרה בו יש מחסור במקור האנרגיה הראשוני (הפחמימות), הגוף מתחיל לשרוף שומן כמקור אנרגיה.

מהי דיאטת סאות' ביץ'?

לדיאטת סאות' ביץ' ולדיאטת אטקינס הרבה מן המשותף, אולם דיאטת סאות' ביץ' נמצאה ידידותית יותר עבור בריאות הלב. שתי הדיאטות הינן פרי יצירתם של הרופאים. דיאטת סאוץ' ביץ' פותחה על ידי דוקטור ארתור אגאטסון, קרדיולוג אמריקאי, שמציג על פי התאוריה שיטה מהירה ובריאה יותר להרזיה.

בשתי הדיאטות, סאות' ביץ' ואטקינס חלה הגבלה בצריכת הפחמימות בתקופה הראשונה, ומותרת צריכה מבוקרת בלבד. בדיאטת סאות' ביץ' חל איסור מוחלט על צריכת תפוחי אדמה, לחם, דגנים, אורז, פסטה, סלק, גזר, ותירס, במהלך שני השבועות הראשונים. דיאטה זו אינה נחשבת לדיאטה דלת פחמימות ודלת שומן.

  • שומנים: דיאטת סאות' ביץ' אוסרת על צריכת שומנים אשר אינם בריאים ומקדמת צריכת שומנים בריאים.
  • פחמימות: דיאטה זו מקדמת צריכת מוצרים דלי סוכר או מוצרים בעלי ערך גליקמי נמוך (אינם גורמים לעלייה חדה ברמת הסוכר בדם).

מה מותר לאכול?

מטרת הדיאטה היא להרגיל את הגוף לצרוך מנות בכמות נורמלית. מומלץ להימנע מזלילת יתר, אך חשוב לשמור על שובע. בדיאטה זו לא מקפידים על ספירת קלוריות ולא נצמדים לגודל קבוע של מנה. צריכת אלכוהול בשלבי הדיאטה הראשונים אסורה ובהמשך מותרת בכמויות זעירות בלבד. ממתקים, מאפים ושאר מזונות עשירי סוכר אסורים גם הם במסגרת הדיאטה.

שלבי הדיאטה

שלב 14 הימים הראשונים- בשלב זה חל איסור על צריכת לחם, אורז, תפוחי אדמה, פסטה, מאפים ופירות. כמו כן, יש להמנע לחלוטין מבירה ושאר משקאות אלכוהוליים. באשר למוצרי החלב, מותרת צריכה מקסימלית של שתי מנות חלב דל שומן ויוגורט.

בשלב השני, ניתן לחזור בהדרגתיות לצריכת המאכלים האסורים, אולם בצורה מבוקרת. החל משלב זה ניתן לצרוך עגבניות ובצלים וכך גם פירות, אולם בכמויות קטנות ותו לא. שלב זה יימשך עד אשר משקל היעד המבוקש יושג. השלב האחרון במסגרת הדיאטה יימשך לנצח. הרגלי התזונה החדשים נשמרים וכך גם גודל המנה.

כיצד עובדת הדיאטה?

דיאטת סאות' ביץ' מורכבת משלושה שלבים. כל שלב קל מקודמו, כלומר פחות מחמיר במה שמותר ואסור לאכול. השבועות הראשונים נועדו לסייע לאנשים להיגמל מההשתוקקות לפחמימות, ועל כן נצרכות בכמויות זעירות. דיאטת סאות' ביץ' מבטיחה להפחית את הרצון לאכול בטווח הרחוק בכמויות קטנות מהרגיל על ידי יצירת הרגלי אכילה חדשים ובריאים אף יותר.

בהמשך הדיאטה, יש חזרה לצריכת ירקות ופירות ועל כן, אין וויתור על קבוצות מזון. בשלב הראשוני של הדיאטה, מרבית המשקל האובד מבוסס על מים. איבוד יתר של נוזלים מרקמות הגוף עלול ליצור מצב של חוסר איזון באלקטרוליטים החיוניים לגוף האדם. על כן, כל שינוי בגוף דורש ייעוץ מיקצועי.

הרעיון המרכזי עליו מתבססת הדיאטה הוא הפחתה במשקל בצורה בריאה. בניגוד לדיאטות דלות פחמימות אחרות, דיאטת סאות' ביץ' מעודדת בחירה של מזונות בעלי פחמימה טובה והמנעות מפחמימה שלילית. בשלבים מאוחרים יותר תעודד צריכה של פירות בניגוד לדיאטות דלות סוכר אחרות.

במקום להסתפק במזונות בעלי ערך פחמימתי נמוך, דיאטת סאות' ביץ', מתמקדת באופן שהמזון ישפיע על כמות הסוכר בדם, דבר הנמדד על ידי אינדקס גליקמי. בדרך זו ניתן להבדיל בין הפחמימות הטובות והמזיקות.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן