בלוטות לימפה נפוחות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בלוטות לימפה נפוחותלבלוטות הלימפה שבגופנו ישנו תפקיד חשוב מאד. הן אלו הלוקחות חלק בהגנה על הגוף מפני זיהומים, העשויים, לעיתים, להיות גם מסכני חיים. בלוטות הלימפה נפוחות במקרים בהם קיים זיהום שטחי וגם במצבים בהם ישנו זיהום שאיננו נראה לעין.בלוטות

אזורים שבהם יש בלוטות לימפה נפוחות

בלוטות הלימפה נמצאות באזורים שונים בגוף. בלוטות לימפה נפוחות בצוואר מלוות לרוב בדלקות אוזניים ובכאבי גרון. הן מעידות על כך שהן לוקחות חלק במאבק כנגד אותו זיהום בלתי רצוי. בלוטות לימפה נפוחות במפשעה מעידות בחלק מהמקרים על זיהום ברגליים, באיברי המין או בכפות הרגליים עצמן. במקרים רבים הן נפוחות ללא כל סיבה, כלומר – ללא זיהום ברור. לוטות לימפה נפוחות באזור שמאחורי האוזניים מעידות בדרך כלל על זיהום בקרקפת. במידה ולא קיים זיהום כזה, ייתכן שהאדם שסובל מנפיחות באזור הזה סבל מאדמת לאחרונה או סובל ממנה כעת. גם מקרים של מחלת הנשיקה באים לידי ביטוי בנפיחות בלוטות לימפה באזור זה.

על אילו מחלות ומצבים הן מעידות

בלוטות נפוחות מעידות, כאמור, על זיהום באזור מסוימים, כשמיקומן יכול לרמוז על מיקומו של הזיהום. הן מרמזות על דלקות אוזניים, על דלקת נגיפית ועוד. יחד עם זאת, ישנם מקרים שנפיחותן איננה מעידה כלל על מצב בריאותי כלשהו או, כאמור, על זיהום מסוים.

אבחון

האבחון נעשה תוך התייחסות למצבו הבריאותי של המטופל, להיסטוריה הרפואית שלו ובעיקר למיקומן של אותן בלוטות לימפה נפוחות. הוא מתחיל במישוש ובבדיקה פיזית מקיפה והוא כולל, במקרים רבים, גם בדיקת דם כדי לבחון את מקור הזיהום (באיזה נגיף מדובר). בתשאול המטופל יבדוק הרופא האם חלה גם ירידה במשקל מאז שהופיעה הנפיחות, האם מופיע חום או תסמינים נוספים, הנלווים לכך. במקרים נדירים יבצעו ביופסיה של חלק קטן מהבלוטה, כדי שניתן יהיה לבחון אותה בצורה מעמיקה יותר תחת מיקרוסקופ.

טיפולים

עם הופעת נפיחות בבלוטות, יש לעקוב אחר הנפיחות הקיימת במשך מספר שבועות, כדי לבחון האם הנפיחות גדלה והאם מצטרפות לאותן בלוטות נפוחות בלוטות באזורים נוספים שגם מתנפחות. במידה ובלוטות הלימפה ממשיכות לגדול, יש לפנות אל הרופא המטפל כדי לבחון את אפשרויות הטיפול וביצוע אבחון מעמיק יותר, בעת הצורך.

במידה ומופיע כאב מקומי, סביר שהנפיחות תחלוף מעצמה ומדובר בזיהום. אם הבלוטה איננה חוזרת לגודלה המקורי יש לבחון מהו מקור הנפיחות ולבצע בדיקות שונות. במקרים מסוימים יוצע למטופל טיפול אנטיביוטי, העוזר לגוף להתמודד כנגד החיידקים המהווים מקור לדלקת. במידה והנפיחות איננה חולפת בתוך פרק זמן של 8 שבועות, ובמידה והגוף איננו מגיב לטיפול האנטיביוטי המוצע, תילקח כאמור ביופסיה, שבהתאם לתוצאותיה יוחלט על המשך הטיפול.

חשוב לדעת

בלוטות לימפה נפוחות הן תופעה נפוצה מאד, שבמרבית המקרים מעידה על דלקת ולא נחשבת למסכנת חיים. יחד עם זאת, במידה ואיננה חולפת או שמדובר בכמה בלוטות נפוחות ובאזורים שונים, ייתכן ומדובר בבעיה רצינית המצריכה מענה אבחוני וטיפולי רלוונטי.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן