יתרונות חלב קוקוס לבריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

יתרונות בריאותיים של חלב קוקוס

יתרונות בריאותיים של חלב קוקוסקוקוס הוא אחד מסוגי האגוזים החשובים ביותר הגדלים באזורים הטרופיים, ופיזורם ברחבי העולם קשור לתולדות האנושות, עד כדי כך שדפוסי המגוון הגנטי בקוקוס, משקפים מפות של נתיבי סחר מוקדמים.

חלב קוקוס, הנוזל המופק מפרי הקוקוס המגורד, יכול לשמש להכנת שייקים, מרקים, או תבשילים. נכון שבהשוואה לצריכת חלב רגיל, יש לו מעט חסרונות, אך יתרונותיו התזונתיים הופכים אותו למקור מעולה למספר חומרים מזינים חיוניים.

תכולת ניאצין

בהשוואה לחלב רגיל, חלב קוקוס משמש כמקור עשיר ביותר של ניאצין, הנקרא גם ויטמין B3. הוא מכיל 1.8 מיליגרם לכל כוס – כמות הנחשבת ל-13% מהצריכה היומית של חלב המומלצת לנשים, ו-11% לגברים, לעומת 0.23 מיליגרם ניאצין הנמצא במנות חלב רגיל.

ניאצין, בשילוב עם ויטמינים מורכבים אחרים מקבוצת ויטמיני B, מסייעים לכם להשיג את החומרים המזינים החיוניים, כך שתוכלו להשתמש בהם להגברת האנרגיה. חלב קוקוס מסייע אף לייצור הורמוני מין חיוניים לבריאות הרבייה.

תכולת הברזל בחלב קוקוס

כדי להשיג באמצעות שתיית חלב רגיל, את רמות הברזל הנמצאות בחלב קוקוס, יש צורך לצרוך יותר תוספי ברזל. כל כוס אחת של חלב קוקוס, מספקת לכם כמות מרשימה של 3.9 מיליגרם ברזל, המהווה כמעט מחצית מהצריכה היומית המומלצת לגברים, ו-22% לנשים. ברזל תומך ישירות בחילוף החומרים באמצעות סיוע בייצור אנרגיה.

בעקיפין, הוא גם תומך בחילוף החומרים בגוף באמצעות סיוע בהעברת חמצן חיוני לרקמות. ללא חמצן זה, התאים אינם מסוגלים לבצע את התגובות הכימיות הדרושות להם על מנת לייצר אנרגיה ולתמוך בתפקוד היומיומי.

תכולת נחושת

חלב קוקוס מציע יתרון תזונתי נוסף על חלב רגיל, היות והוא מספק לגוף כמות מוגברת של נחושת. תכולת נחושת בתזונה משלימה את תפקוד הברזל, באמצעות סיוע לייצור אנרגיה. נחושת שומרת על חיזוק המערכת החיסונית ומסייעת לגוף לייצר את הקולגן הדרוש לגמישות חיבורי הרקמות.

כל מנת חלב קוקוס מגבירה את צריכת הנחושת ב-638 מיקרוגרם, שהם 71% מהצריכה היומית המומלצת, בעוד שהכמות המקבילה של חלב רגיל מציעה 24 מיקרוגרם בלבד.

חסרונות חלב קוקוס

חלב קוקוס כרוך במספר חסרונות לעומת חלב רגיל. החיסרון העיקרי הוא התכולה הגבוהה של קלוריות ושומן, העומדת על הכמות העצומה של 552 קלוריות לכוס, ו-57 גרם שומן, לעומת 102 קלוריות, ו-2.4 גרם שומן בחלב רגיל. רוב השומן בחלב קוקוס הוא שומן רווי מזיק, ולכן יש לשתות אותו במתינות.

חלב קוקוס נמוך יותר גם בסידן בהשוואה לחלב רגיל, ומציע 38 מיליגרם בלבד למנה, כמות המהווה אחוז זעיר של אלף המיליגרם להם הגוף זקוק מדי יום, לעומת הכמות של 305 מיליגרם סידן הנמצאת בחלב רגיל. כתוצאה מכך, חלב קוקוס אינו מציע את אותן הטבות לבריאות העצמות והשיניים כמו חלב רגיל.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן