גיל המעבר בקרב גברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גיל המעבר בגברים

גיל המעבר בגבריםיותר ויותר מומחים טוענים כי גיל המעבר בקרב גברים אכן קיים. הוא מתבטא אצלם בעיקר בירידה ברמות ההורמונים קרוב לגיל העמידה, ובירידה הדרגתית ברמות הטסטוסטרון, הורמון המין הגברי אשר אחראי ליצירת ושחרור זרע, ייזום חשק מיני ומתן כוח שרירים. לא כל הגברים עוברים מצב זה אך גברים אשר חווים תופעה זו סובלים מתסמינים אשר עלולים לשבש את חייהם.

רמות ההורמונים נוטות להגיע לשיא בסביבות הגילאים בין 15 עד 18. בשלב כלשהו במהלך שנות העשרים, רמות ההורמונים של הגבר מתחילות לרדת לאט. בדרך כלל, רמות הורמונים אלו יוותרו ברמה בריאה, אך חלק מהגברים יבחינו בירידה משמעותית ברמות הטסטוסטרון שלהם עד גיל ארבעים.

כעשור לאחר גיל זה, מחצית מהגברים יחוו ירידה משמעותית ברמות הטסטוסטרון, אשר גוררת למגוון רחב של מצבים בריאותיים שאינם אופטימאליים.

אורח החיים של גברים בגיל המעבר

גיל המעבר בקרב גברים עלול להתרחש כאשר גברים סבורים כי הם הגיעו כבר לשלב אמצע החיים שלהם. חרדות הנוגעות להישגיהם עד כה, בין אם בעבודה או בחיים האישיים, עלולות לגרום לתקופת דיכאון. גברים סובלים ממצב זה בדרך כלל בין גילאי 35 לחמישים, והמצב עלול להימשך אף עשר שנים.

גורמי סגנון חיים או בעיות פסיכולוגיות עלולים להיות אחראים לעיתים קרובות לרבים מהתסמינים מהם סובלים גברים בגיל המעבר. לדוגמה, חוסר אונים, אבדן החשק המיני ושינויים במצב הרוח, הם לעיתים קרובות התוצאה של מתח, דיכאון או חרדה. בעיות פסיכולוגיות אלו נגרמות בדרך כלל בשל בעיות בעבודה או במערכת יחסים, גירושין, בעיות כלכליות או דאגה להורים בגיל הזהב. צריכה מרובה של אלכוהול והפחתת שעות השינה, מחמירים בדרך כלל בעיות אלו.

מהם תסמיני גיל המעבר בקרב גברים?

תסמיני תופעות גיל המעבר הנפוצים בקרב גברים כוללים גלי חום, הזעות לילה, עייפות, כאבי שרירים ומפרקים.  גם תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית ועישון עלולים לגרום לתסמינים. גברים סובלים אף מתסמינים רגשיים כגון שינויים במצב הרוח, עצבנות, דיכאון ותשישות.

מיניות וגיל המעבר בקרב גברים גורם להם לדאגות רבות. התסמין השכיח ביותר אותו חווים גברים בעלי רמות נמוכות של טסטוסטרון, הוא הפחתת הדחף המיני. שמונים אחוזים מהגברים במצב זה מתלוננים על ליבידו נמוך וחוסר יכולת לשמור זקפה. הם חשים כאילו הם כבר אינם נהנים ממין.

תסמינים אחרים אשר נפוצים למדי בקרב גברים בגיל המעבר הם:

  • אבדן מסת שריר ושומן
  • עור יבש ודק
  • הזעה מוגברת
  • חוסר ריכוז
  • אבדן ההתלהבות.

תסמינים אלו עלולים להפריע לחיים ולאושר מידי יום, כך שחשוב להבין את הגורם הבסיסי להם ולעשות את כל הניתן על מנת לפתור בעיות אלו.

אפשרויות טיפול בתסמיני גיל המעבר בגברים

גברים בדרך כלל אינם פונים לקבלת טיפול עבור תסמיני גיל המעבר אותם הם חווים. הם חשים שלא בנוח לדבר על מצבם, ובעבר, רופאים לא לקחו ברצינות מצב זה. סימני גיל המעבר בקרב גברים עלולים אף להיות קשים לאבחון. אך הודות למחקרים חדשים, רופאים החלו להיות מודעים יותר לבעיה זו והם מבינים את חשיבות הטיפול.

הרופא ישאל את המטופל אודות העבודה והחיים האישיים, על מנת לקבוע אם התסמינים נגרמים בשל נושא בריאות נפשית דוגמת מתח או חרדה. אם זה המצב, הרופא יקבע טיפול תרופתי או טיפול בדיבור כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי. פעילות גופנית והרפיה עשויים אף הם לסייע למצב.

בנוסף, עשוי הרופא לבצע בדיקות דם על מנת למדוד את רמות הטסטוסטרון. אם התוצאות מעידות על פעילות של בלוטות, יתכן שהמטופל יופנה לאנדוקרינולוג (מומחה בבעיות הורמונים). אם המומחה מאשר אבחנה זו, יוצע טיפול בתחליפי טסטוסטרון, אשר מטרתם להשיב את רמות ההורמונים עד לרמה בריאה.

כאשר רמות הטסטוסטרון עולות, רוב הגברים מתחילים לחוות פחות את חומרת התסמינים. אך למרבה הצער, תחליפי טסטוסטרון אינם עובדים תמיד על בעיות זקפה. היות ומדובר בתסמין כה חמור עבור רוב הגברים, עליהם לקבל טיפולים אחרים לבעיות זקפה.

חשוב כי גברים יבינו מה קורה לגופם כאשר הם מתבגרים. גיל המעבר אינו משפיע על כל הגברים, ולתסמינים קיימים דרגות שונות של חומרה. יחד עם זאת, אין לדחות את הטיפול, ואם גבר מתחיל להיות מושפע מהתסמינים, עליו להתייעץ בהקדם עם הרופא.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן