דלקת שופכה (Urethritis) בגברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דלקת השופכה אצל גברים

דלקת השופכה אצל גבריםצינורית השופכה היא הצינורית שדרכה עובר השתן משלפוחית השתן לקצה הפין וממנו החוצה מן הגוף.

בניגוד לנשים שבהן השופכה מיועדת להפרשת השתן וסילוקו מן הגוף בלבד, בגברים בצינורית השופכה עובר גם הזרע בזמן הפליטה. כאשר השופכה מזדהמת, מערכת החיסון מתחילה לתקוף את הגורם הזר ונוצרת בצינורית תגובה דלקתית. מצב זה נקרא דלקת השופכה.

מהם הגורמים לדלקת שופכה בגברים?

מחצית מהמקרים של דלקת שופכה בגברים הם תוצאה של מחלות זיהומיות שמועברות במהלך קיום יחסי מין לא מוגנים. המזהמים שיכולים לגרום לתגובה הדלקתית יכולים להיות חיידקים, נגיפים או פטריות כשהגורם השכיח ביותר לדלקת זו הוא חיידק הכלמידיה.

בנוסף, הדלקת יכולה להתפרץ לאחר הוצאת קטטר או במהלך הרכבת הקטטר, בעקבות היצרות של השופכה, בעקבות טראומה או פגיעה כלשהי בשופכה, בעקבות אלרגיות, היחלשות של מערכת החיסון ועוד.

מהם התסמינים של דלקת שופכה בגברים?

במקרים רבים דלקת שופכה בגברים יכולה שלא להתבטא באופן סימפטומטי כלל, אך הדבר נכון בעיקר לגבי המקרים הקלים של הדלקת.

במידה והדלקת אינה קלה במיוחד היא תבוא לידי ביטוי בכאב, בתחושה של צריבה בזמן הטלת שתן וחוסר נוחות בפין בזמן הטלת שתן, הפרשות לבנות מקצה הפין, חוסר נוחות והרגשת כאב בזמן קיום יחסי מין, היחלשות של זרם השתן ועוד.

כיצד מאבחנים דלקת שופכה בגברים?

תהליך האבחון מתחיל מתשאול של המטופל בנוגע לתסמינים מהם הוא סובל. במידה ומתעורר החשד כי מדובר על דלקת שופכה הרופא ימליץ על ביצוע של בדיקות דם ושתן וכן במקרים מסוימים ניתן יהיה לקחת דוגמית מההפרשה האופיינית לדלקת לבדיקת מעבדה על מנת לאבחן במדויק את הגורם לדלקת.

כיצד מטפלים בדלקת שופכה?

בדרך כלל גם לפני מתן האבחנה הסופית, יירשמו לחולה תרופות אנטיביוטיות למשך של שבוע עד עשרה ימים שכן רוב הזיהומים בשופכה הם זיהומים חיידקיים.

במידה והזיהום מעיד על פתולוגיה ראשונית כמו למשל היחלשות של מערכת החיסון לרוב הוא ילווה בתסמינים נוספים שיהיה צורך לטפל בהם בנפרד כמו גם בבעיה שהובילה לפגיעה במערכת החיסון ובמידה ומקורו בהיצרות של השופכה ניתן יהיה לבצע פעולות להרחבת השופכה.

במידה ולא מדובר בזיהום על רקע חיידקי יש לברר איזה סוג של זיהום חדר לשופכה ולטפל בו בהתאם לצורך לפי סוג הזיהום הספציפי. במהלך הטיפול חשוב מאוד שלא לקיים יחסי מין לא מוגנים וזאת כדי לא להדביק אנשים אחרים במחלה.

מניעה של דלקת שופכה בגברים

מניעה של דלקת שופכה בגברים מתבצעת על ידי הקפדה על היגיינה מרבית וקיום יחסי מין מוגנים.

האם מדובר על מחלה מסוכנת?

באופן עקרוני הסיבוכים של דלקת שופכה בגברים נחשבים לנדירים יחסית וכוללים בעיקר היצרות של השופכה, דלקת יותרת האשך, דלקת בערמונית, דלקת בשלפוחית השתן ועוד.

עם זאת, על אף שהסיבוכים נדירים יחסית, מאחר והמחלה פוגעת באופן קשה באיכות החיים של הסובלים ממנה במקרים רבים, מומלץ מאוד שלא להזניח את המחלה. ההמלצה היא ללמוד לאבחן את התסמינים המוקדמים שלה ולגשת לקבלת טיפול כמה שיותר מוקדם על מנת שלא תלך ותחריף.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן