הפרעות אכילה בבני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות אכילה בבני נוערבמהלך גילאי העשרה, הגוף דורש הזנה נוספת לתמיכה בצמיחת שרירים ועצמות. אז אם אתה עובר שלבים שבהם אתה מרגיש כאילו אכלת יותר מדי לעיתים, זוהי הסיבה.

אך הפרעות אכילה שונות מתיאבון מוגבר טיפוסי או אכילה מוגזמת לעיתים. בני נוער עם הפרעות אכילה סובלים מהרגלי אכילה לקויים באופן קבוע. הם אוכלים מהר, אוכלים כשהם לחוצים במקום כשהם רעבים בלבד, ומבצעים פעולות שונות במהלך האכילה, כגון צפייה בטלוויזיה. הם אינם מפסיקים לאכול כשהם מלאים, או שהם צמים לפרקי זמן ארוכים.

בני נוער עם הפרעות משקל סובלים בדרך כלל מעודף משקל או מתת משקל, ואוכלים הרבה יותר או מעט מדי קלוריות מהכמות אותה דורש גופם. כתוצאה מכך הם מרגישים רע עם עצמם, סובלים מחוסר שליטה עצמית ואינם מאושרים מדימוי גופם.

איך מזהים אכילה מוגזמת?

מתבגרים הלוקים בבעיה זו אינם מעוניינים לסבול מעודף משקל. הם רוצים להיות רזים ובריאים, אך אינם מסוגלים להפסיק לאכול. עם הזלילה, הם מרגישים שהתנהגותם יוצאת מכלל שליטה וחווים חוסר אונים להפסיק לאכול. לכן אכילה מוגזמת נקראת אף אכילת יתר כפייתית.

רגשות משמעותיים בדרך כלל בהפרעה זו. בני נוער הסובלים מהפרעת אכילה מוגזמת, זוללים כשהם נסערים, כואבים או כועסים. רבים מהם מוצאים את המזון כמנחם ומרגיע. אך לאחר הבולמוס, הם חווים אשמה ועצב על האכילה שיצאה מכלל שליטה.

אכילה מוגזמת כרוכה ברגשות מורכבים ומשולבים של קשיי התמודדות או הימנעות, ובני הנוער הסובלים מההפרעה אינם מודעים למה שמניע אותם לזלול.

אנורקסיה ובולימיה

הורים תוהים לעיתים קרובות כיצד לזהות תסמיני אנורקסיה נרבוזה ובולימיה. הפרעות אלו מאופיינות בעיסוק באוכל ודימוי גוף שלילי. למרבה הצער, בני נוער רבים מסתירים הפרעות רציניות ולעיתים קטלניות אלו, מבני המשפחה והחברים.

התסמינים וסימני האזהרה של אנורקסיה נרבוזה ובולימיה כוללים:

הקשר בין אנורקסיה נרבוזה לפרפקציוניזם בלימודים

במקביל, הם סובלים מהערכה עצמית נמוכה, מאמינים שהם שמנים, ללא קשר לרזון שלהם. הם זקוקים באופן נואש לתחושת שליטה על חייהם, וחווים תחושת שליטה רק כשהם אומרים "לא" לדרישות האוכל הרגילות של גופם.

זהו מרדף בלתי פוסק אחר רזון והרעבה עצמית. המצב מגיע בדרך כלל לנקודת נזק חמור לגוף, ואף למוות במספר מקרים קטן.

תסמיני בולימיה שונים מאנורקסיה נרבוזה

הפרעה זו מאופיינת בהילולות כמויות אדירות של אוכל עתיר קלוריות וטיהורים גופניים של הקלוריות באמצעות הקאה יזומה ושימוש בחומרים משלשים. הילולות אלו עשויות להתחלף עם דיאטות קשות, וכתוצאה מכך מתרחשות תנודות משמעותיות במשקל.

בני נוער עם ההפרעה מנסים להסתיר את סימני ההקאה באמצעות הפעלת מים זורמים באמבטיה, ושהייה ארוכה בחדר האמבטיה. הטיהור של בולימיה מהווה איום חמור על הבריאות, כולל התייבשות, חוסר איזו הורמונאלי, דלדול מינרלים חשובים, ונזק לאיברים חיוניים.

אכילה מוגזמת – עשויה להתרחש גם כהפרעה נפרדת ללא הקאה. מתבגרים עם הפרעת אכילה בולמוסית זקוקים לטיפול מקצועי בתחום בריאות הנפש.

טיפול בהפרעות אכילה בבני נוער

עם טיפול מקיף, רוב בני הנוער יכולים להשתחרר מהתסמינים או לקבל סיוע לשליטה בהפרעות האכילה. פסיכיאטר ילדים ומתבגרים מעריך, מאבחן ומטפל בהפרעות פסיכיאטריות אלו. טיפול בהפרעות אכילה דורש בדרך כלל עבודת צוות, כולל טיפול פרטני, טיפול משפחתי, עבודה עם רופא הטיפול הראשוני, עבודה עם תזונאית, ותרופות.

מתבגרים רבים סובלים אף מבעיות אחרות, כולל דיכאון, חרדה, והתמכרות לסמים ואלכוהול. חשוב להכיר במצבים אלו ולקבל את הטיפול המתאים.

מחקרים מראים שזיהוי וטיפול מוקדם מוביל לתוצאות טובות יותר. הורים המבחינים בתסמיני אנורקסיה או בולימיה בקרב בני הנוער שלהם, צריכים להתייעץ עם רופא או פסיכיאטר למתבגרים.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן