איך לחזק את המערכת החיסונית בעונת החורף?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך לחזק את המערכת החיסונית בעונת החורף?החורף הגיע, ועימו עונת ההצטננות והשפעת. חשוב להבין מה ניתן לעשות כדי לשמור על מערכת חיסונית חזקה ומאוזנת, לשמור על בריאות ולהימנע מזיהומים.

הקפדה על תזונה מאוזנת

לתמיכה במערכת החיסונית, הגוף זקוק לחומרים מזינים רבים, כגון ויטמיני D, C ,B, A ו-E, כמו גם למינרלים מסוג סלניום ואבץ, ואומגה 3. יש להציב את הדגש על אכילת מזונות מלאים, כמו חלבון איכותי מהחי, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים, ושפע פירות וירקות טריים.

יש להימנע מבשרים מעובדים, מזונות מטוגנים, משקאות קלים, מאפים מעובדים או מוצרים המכילים ממתיקים מלאכותיים או סוכרים מזוקקים. אכילה מוגברת ממזונות אלו מדכאת את המערכת החיסונית.

טיפים טבעיים לשמירה על הבריאות בחורף

אם אפשר – להימנע מאנטיביוטיקה אנטיביוטיקה הוכחה כתוקפת חיידקים טובים הנמצאים במערכת העיכול ומדכאת תפקודי חיסון. לכן מומלץ למצוא תחילה חלופות טבעיות.
בהתקררות, מומלץ לשתות כוס מים חמים עם לימון, ג'ינג'ר ודבש אורגני. ניתן אף לצרוך אכיניצאה או אבץ, שהם נהדרים לשפעת והתקררות. ודאו קבלת שפע ויטמין C ושתה הרבה מים. אם אתם לוקחים אנטיביוטיקה או כל תרופה אחרת, קחו במקביל פרוביוטיקה איכותי.

צריכת שפע ויטמין C פירות וירקות טריים הם המקורות הטובים ביותר לוויטמין C. הם מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית ושמירת גוף בריא. מקורות המזון הגדולים של ויטמין C כוללים פירות יער, פירות הדר, קיווי, פלפלים וירקות ירוקים כהים.

שימוש בעשבי תיבול כתבלינים – מומלץ לבשל עם בצל, פלפל שחור, קארי וכורכום. הם מכילים רכיבים המסייעים לשיפור המערכת החיסונית.

לשתות הרבה מים – הם מסייעים לתפקוד הלימפה, הנושאת תאי דם לבנים ותאים אחרים של המערכת החיסונית. שמירת לחות הגוף היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות למען בריאותך. לקבלת דחיפת בריאות נוספת, ניתן להוסיף פרוסת לימון למים, המספקת תוספת ויטמין C.

שבע עד שמונה שעות שינה בלילה – עייפות כרונית ידועה כמגבירה סיכוני מחלה. הגוף נמרץ ומחוזק כשהוא נח היטב. אם ניתן, מומלץ לישון שבע עד שמונה שעות בלילה, ואם יש צורך בכך, לנוח גם בצהריים. הגוף יודה לך.

שלום לחיידקים ידידותיים – שמונים אחוזים מהמערכת החיסונית נמצאים במערכת העיכול, כך שבטן בריאה חשובה ביותר לשמירת מערכת חיסונית חזקה. פרוביוטיקה הם חיידקים טובים אותם ניתן למצוא במזונות שלמים מותססים כגון כרוב כבוש, יוגורט, וחמוצים, או באמצעות תוספי תזונה. מומלץ לבחור מותג המציע מקורות שונים של החיידקים הידידותיים.

עשו פעילות גופנית – זוהי שיטה מצוינת להיכנס לכושר, להגביר את תפקוד המערכת החיסונית, לשפר את איכות השינה ולחזק את הגוף. יש למצוא את הזמן להתאמן, אפילו אם זה טיול ארוך בלבד.

ספגו מעט שמש – ויטמין D חשוב לחיזוק המערכת החיסונית, ומומלץ לצאת החוצה מספר פעמים בשבוע למשך חצי שעה, ללא קרם הגנה, כאשר השמש אינה בשיאה. ניתן אף לקבל מנות קטנות של ויטמין D מדגים שומניים.

להירגע, לצחוק וליהנות מהחיים – מתח ודיכאון כרוני עשויים להחליש את המערכת החיסונית והופכים את הגוף פגיע יותר למחלות. חשוב לקחת את הזמן ליהנות מהחיים!>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן