חדש: חיסון לסרטן צוואר הרחם גם לבנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון לסרטן צוואר הרחם גם לבניםלאחרונה פורסם כי משרד הבריאות מתכוון להתחיל בתוכנית חדשה של חיסון, המיועדת לגברים וליתר דיוק לבנים בכיתות ח'. לכאורה, מדובר בידיעה חשובה, אך לא מרתקת, אלא שכאן כדאי להוסיף פרט נוסף ומשמעותי. החיסון המדובר זהה לחיסון הניתן לבנות באותם הגילאים, כאשר המטרה המרכזית היא למנוע את מחלת הסרטן בצוואר הרחם.

מצב מוזר לכאורה, אפילו לא הגיוני, שבו מקבלים בנים חיסון לסרטן צוואר הרחם עשוי לעורר תהיות ואף התנגדות. למעשה, כאשר מבינים את מטרתו של החיסון בקרב הבנים, הרי שהוא הרבה יותר מובן. אך האם לחיסון זה אין מתנגדים? מסתבר, שלחיסון, גם בקרב בנות וגם בקרב בנים ישנם לא מעט תומכים אבל – יש גם התנגדויות.

לא רק לבנות

כדי להבין מדוע חיסון מפני סרטן צוואר הרחם לבנים הוא לא סתם בדיחה, ראוי לספר מעט רקע על הגורם להתפתחות הסרטן. הסיבה להתפתחות סוג זה של סרטן, כמו גם סוגים נוספים של גידולים ובעיות נוספות, הינו וירוס הפפילומה. וירוס זה, המכונה גם HPV – Human papillomavirus, איננו הגורם רק לסרטן המדובר. יש לו גם השלכות נוספות והוא בהחלט יכול להדביק גם בנים וגברים.

בשנים האחרונות הוחל במתן החיסון לאוכלוסיות שונות, לא רק במדינת ישראל. לאחר שבנות באזור כיתה ח' כבר מקבלות את החיסון (בכמה מנות הניתנות בזריקה), הוחלט שחשוב לחסן גם את אוכלוסיית הבנים. פעולה כזאת תקטין במידה רבה את סיכויי ההידבקות בקרב נשים ובנוסף – יש בכך כדי למנוע התפתחות מחלות וסימפטומים לא נעימים גם בקרב בנים וגברים.

חשיבות החיסון בגיל צעיר

לפני שנדבר על התופעות הלא נעימות ואף המסוכנות שמתקשרות להידבקות בווירוס הפפילומה, כדאי להבין מדוע ממליצים להתחסן בגיל צעיר יחסית. מצד אחד, לא מדובר במחלה של ילדים, שאחרת החיסון היה ניתן בגיל הרבה יותר צעיר. מצד שני, בכל זאת הוחלט לחסן בגיל ההתבגרות, ועוד באופן גורף.

הסיבה לחשיבות מתן החיסון בגיל צעיר נובעת מהעובדה שסיכויי ההדבקה נעשים משמעותיים ממש לאחר שהאדם, גבר או אישה, נעשים פעילים מבחינה מינית. מחקרים מראים שמתן החיסון האמור בגיל צעיר יחסית הופכת את ההשפעה המונעת למקסימלית. בצורה כזאת, ההידבקות בווירוס והתפתחות של מחלות המתקשרות אליו נמנעת, והנתונים הסטטיסטיים שכבר נאספו תומכים בכך.

להקטין תחלואה ותסמינים

אחרי שהסברנו שהחיסון שעליו הוחלט אמור להועיל גם לבנים וראינו מדוע יש לחסן בגיל צעיר יחסית, כדאי להסביר מהם בדיוק הנזקים שגורם הווירוס. וירוס הפפילומה ידוע כגורם משמעותי להופעת סרטן צוואר הרחם בקרב נשים, אך יש לו משמעויות נוספות. מכיוון שמרבית המחלות אינן מתחילות בסימפטומים כגון כאבים או דימום, קשה מאוד לאבחן עד שכבר מאוחר מדי.

בין התחלואה והתסמינים שמתקשרים עם ההידבקות בווירוס ניתן למצוא:

  • סרטן – מלבד סרטן צוואר הרחם ידועים גם סוגים נוספים של גידולים וסוגי סרטן נוספים. בין היתר מדובר בסרטן באזור פי הטבעת ואברי המין.
  • יבלות באזור איברי המין תסמין זה של המחלה פוגע באחד מבין כל מאה אנשים הנדבקים בווירוס, גם גברים וגם נשים.
  • הופעת גידולים טרום ממאירים, שיכולים להפוך לאחר מכן גם לממאירים.

תומכים ומתנגדים

בין התומכים במתן החיסון, הן לגברים והן לנשים, מושמעות הטענות שמדובר בחיסון יעיל מאוד, שכבר מראה תוצאות בארץ ובעולם. המתנגדים טוענים, מצדם, שאין די נתונים אודות סיכונים אפשריים, על פני הטווח הארוך. רק ימים יגידו האם השפעת החיסון בהיקף גדול וגם בקרב בנים אכן תהיה בעלת משמעות מהותית בקרב האוכלוסייה הכללית.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן