חיסון נגד שפעת לכל תלמיד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון נגד שפעת לכל תלמידלפי הנתונים המדאיגים שיש בידינו כיום, רק ילד אחד מתוך כל עשרה ילדים במדינת ישראל מחוסן נגד שפעת. לפיכך, לקראת סוף חודש פברואר התבשרנו כי בקרוב תצא לדרך תכנית חיסונים ארצית שתכלול את תלמידי הכיתות הנמוכות. מטרת התכנית היא לגרום לצניחה במספר החולים בשפעת בישראל, שכן ילדים קטנים החולים בשפעת, לרוב מדביקים גם מבוגרים.

בחורף הנוכחי שטרם הגיע לסיומו, למעלה מ- 200 ישראלים חלו בשפעת קשה, כאשר מתוכם שלושים חולים הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכי המחלה. לאור זאת, הודיע משרד הבריאות כי תלמידי בתי הספר היסודיים יחוסנו נגד נגיף השפעת החל מהחורף הבא.

כיצד תפעל תוכנית לחיסון השפעת?

על מנת שיוכלו לקבל את החיסון, הילדים לא יצטרכו אפילו להגיע לקופת החולים שבה הם מבוטחים, שכן החיסונים יתבצעו בבתי הספר עצמם על ידי אחיות מתוכנית שירותי בריאות התלמיד, שיגיעו לבתי הספר היסודיים בחודשים אוקטובר ונובמבר. בשלב הראשון שייצא לדרך בשנת הלימודים הקרובה יחוסנו רק תלמידי כיתה א', בשנה שאחריה יחוסנו תלמידי כיתות א' ותלמידי כיתות ב' ובסופו של דבר השאיפה היא לחסן את כל תלמידי כיתות א' עד ה'. זאת כיוון שזוהי שכבת הגילאים בעלת הנטייה המשמעותית ביותר להידבק בשפעת.

סך הכול מדובר ב- 850 אלף ילדים, כאשר בהתאם למידת ההצלחה של תכנית החיסונים, ישקלו מקבלי ההחלטות במשרד הבריאות להרחיב אותה בעתיד ולחסן את כל התלמידים, לרבות תלמידי כיתה י"ב.

נכון לכתיבת שורות אלה בשל מחסור בתשתיות לוגיסטיות מתאימות בדגש על תקנים לאחיות, ילדי הגנים עדיין לא כלולים בתכנית החיסונים. עם זאת, משרד הבריאות הודיע כי יעניק לקופות החולים תמריצים שיעודדו את נותני השירות לחסן גם את ילדי הגנים.

לפי גורם בכיר במשרד הבריאות, די בכך שיצליחו להגיע למצב שבו כמות הילדים המחוסנים תעלה בשלושים אחוז בשביל שתיווצר השפעה חסרת תקדים על שיעורי התחלואה של כלל האוכלוסייה. סך הכול מוערכת עלות התכנית בכעשרה מיליון ₪ עבור כל שכבת גיל.

תשובות לשאלות בנוגע לתכנית

האם ישנם תקדימים לתכניות דומות?

בהחלט כן. ביפן לדוגמה, שבה כבר שנים רבות נהוג לחסן את ילדי בית הספר, התרחשה ירידה משמעותית בתחלואה של האוכלוסייה המבוגרת לאחר שהחלו לחסן את התלמידים. כמו כן, תכניות דומות פועלות כבר שנים בארצות הברית, בקנדה ובבריטניה.

האם לחיסונים נגד שפעת ישנן תופעות לוואי?

ישנן מספר תופעות לוואי אפשריות שייתכן שיתפתחו לאחר מתן החיסון, כשבין היתר מדובר בכאבי ראש, נזלת, הקאות, צפצופים באוזניים, חום וכאבי שרירים. עם זאת, יש לציין כי תוך יום או יומיים לכל היותר, כל התופעות חולפות גם ללא טיפול.

האם חובה לקבל את החיסון?

אין כל חובה לקבל את החיסון, כאשר קבלת החיסון מותנית באישור בכתב מהורי התלמיד.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן