תרופות מארון המטבח: יובש בכפות הידיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפולים ביתיים לכפות ידיים יבשות

"חשמל זורם בכפות ידייך"? והן אדומות, סדוקות, מגרדות וכואבות? יכול להיות שאתה סובל מיובש. יובש בכפות הידיים הוא תופעה נפוצה מאד, הפוגשת אותנו בעיקר כשהאקלים קר ויבש, אך לא רק. חשיפה מרובה לקרינת השמש, הפוגעת בתאי העור מדי יום, חשיפה לחומרי ניקוי שונים וחומצות, וכן נטייה לאלרגיה, פוגעים בידינו גם בקיץ, ויוצרים תחושה לא נעימה.

גם כאן, הגיל אינו חף מפשע, וככל שאנו מתבגרים ומזדקנים הבלוטות בתת העור, האחראיות על יצור והפרשת השמן מתמעטות, ועובדות לאט יותר. שכבותיו העליונות של העור נותרות חסרות לחות והגנה, ורגישות יותר לפגיעה חיצונית והיסדקות.

המזל הוא, שהעור הינו איבר חיצוני, ולחות ניתן להוסיף בקלות. הגיע הזמן לקחת את הידיים בידיים, ואין פתרון נוח מפתרון המבוצע במו ידינו. למעשה, מרבית הרכיבים הדרושים להקלה על יובש נמצאים בהישג יד, במטבח עם אבזור בסיסי.

על מנת לשפר את מצב העור נבנה תכנית בסיסית. השלב הראשון יהיה הסרה אפקטיבית של השכבות המתות של התאים המונעות כניסה של לחות. זאת נוכל לבצע על ידי פילינג ביתי. השלב השני, יהיה החדרה של לחות, גם כן על ידי מצרכים בסיסיים הנמצאים בכל בית. השלב השלישי יהיה הרגעה של העור והפחתת אדמומיות.

שלב ראשון: פילינג ביתי

ישנם מרשמים שונים להכנת עיסת פילינג ביתית. העיקרון הוא פשוט- על העיסה להכיל חומצה חלשה שתסייע בהסרת השכבות המתות של העור, ובנוסף חומר גרגרי שיוכל לקלף מכנית את שכבות התאים הלא רצויות. דוגמה לערבוב של שני חומרים אלו- לימון כמרכיב החומצי, וסוכר כמרכיב הגרגרי.

ניתן לשדרג את עיסת הפילינג ולהתאימה לצרכים שונים- על ידי תוספת של מרכיבים אנטי-אוקסידנטים כגון חמוציות. האחרונים ידועים בשל סגולותיהם בהגנה על אלסטיות העור, צמצום פיגמנטציה ודלקות עוריות.

שלב שני: לחות

לאחר שהסתיימה מלאכת הפילינג, ניתן לעבור לשלב הבא, הזנת העור בלחות. נפתח שוב את ארונות המטבח ונאתר מספר תרופות טבעיות ונפלאות שיחדירו לחות לידיכם הסדוקות. הראשון על המדף הוא שמן הקוקוס. שמן הקוקוס, מעבר לארומה הנעימה שמפיץ, בעל סגולות רבות: הקלה על עור סדוק ויבש, החדרת לחות ואף הסרת איפור!

סדרת המוצרים הבאה על מדף הלחות כוללת שמנת חמוצה, יוגורט וחלב. רכיבים אלו ידועים בשל יכולתם להרגיע את העור, ובנוסף, הודות לרכיב החומצה הלקטית, יכולים הם לסייע בהסרת שכבות תאים מתות. מריח מוכר? אכן, קליאופטרה גילתה את סגולות החלב עוד לפני הספירה, ואמבטיות החלב והדבש שלה הפכו לשם דבר בטיפולי הקוסמטיקה בקרב שושלות המלוכה שנים רבות.

אם כן השילוב של חלב ודבש נשמע כמו נוסחה מנצחת. הדבש תורם לעור לחות על ידי ספיחת מים מהאוויר, וכן הוא בעל איכויות אנטי אוקסידנטיות ואנטי בקטריאליות. נלמד מהחכמה המצרית, ונערבב חלב או יוגורט יחד עם דבש, בטמפרטורת החדר, ובאמצעות צמר גפן או מגבת רכה ללחח את העור הסדוק במשך מספר דקות.

שלב שלישי: הרגעת העור

האחרון ברשימת המכולת, המתאים להרגעת העור  והפחתת אדמומיות ואלרגיה, הוא מי ורדים. מי ורדים משמשים כרכיב בקרמי פנים וידיים רבים.

שטיפה של ידיים יבשות במי ורדים תקל על דלקת אם קיימת בעור, ותשרה על העור תחושה של חלקות. בהזדמנות זו גם נמליץ על הימנעות משטיפת ידיים במים רותחים, גם אם בחוץ קר וסגרירי. חום ישיר הפועל על הידיים מייבש ופוגע בעור.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן