כאבים בכפות הרגליים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאבים בכפות הרגלייםכאבים עלולים להופיע בכל איבר בגוף, מכף רגל ועד ראש. במאמר הנוכחי נציג בפניכם את הכאבים הממש לא פשוטים המופיעים בנקודה התחתונה ביותר בגוף – כף הרגל כמובן.

המציאות מראה שכאבים בכף הרגל נחשבים לנפוצים במיוחד, כאשר מדובר באחת התלונות הנפוצות המובילות להתייעצויות רפואיות.

הכאבים עלולים להופיע בכל אחד מהמקומות בכף הרגל וממנה, אך החדשות המעודדות הן שאבחון נכון וטיפול יעיל יכולים לשנות עבורנו את התמונה לחלוטין.

ממה נגרמים כאבים בכף הרגל?

כאבים בכף הרגל עלולים להיגרם עקב לא מעט סיבות. זה מתחיל עם בעיות מולדות או כאלה הנגרמות עם הזמן למבנה האנטומי של הרגל, הנחשב למורכב בכל קנה מידה גם כך. יש מקרים בהם הכאבים נובעים מהתנהלות לא נכונה של האדם, למשל חלוקת עומס לא נכונה או בעיות ביציבה. במקרה הזה הבעיות ברגל עלולות להתפתח מתחת לפני השטח, כאשר נרגיש בכאבים בשלבים מתקדמים יחסית.

כאבים ברגל נגרמים לא פעם עקב פגיעות נקודתיות ברגל כולה: החל מנקעים, דרך פלטפוס ועד לפגיעה בגידים המופיעים בכף הרגל. כאבים בכף הרגל עלולים להיגרם בהמשך לכך עקב מחלות רקע נפוצות, דוגמת סוכרת או דלקת פרקים. במקרה הזה יש להתבונן בתסמינים האחרים המופיעים בגוף וגם לבצע בדיקות אבחוניות אלה או אחרות.

מקור אפשרי אחר לבעיה הוא אורח חיים שלילי, למשל שימוש בנעליים קטנות או כאלה שאינן איכותיות או מותאמות לרגל. נשים המחליטות לשים על רגליהן נעלי עקב בתדירות גבוהה יחסית נמצאות בקבוצת סיכון משמעותית לכאבים נקודתיים שיופיעו בכף הרגל שלהן.

אבחון כאבים בכפות הרגליים

אבחון כאבים בכף הרגל מתבסס במידה רבה על התסמינים שהאדם מתאר, שיכולים להעיד על עוצמת הכאבים, המיקום שלהם וכן דפוסי הבעיה המרכזיים. זו הסיבה שהתשאול הנעשה על ידי בעל המקצוע חשוב כל כך. אם הבעיה היא מבנית, הרי שהתבוננות של הרופא ומישוש של כף הרגל יכולים לספק לא מעט תשובות.

לצד זה יש צורך באמצעי אבחון אחרים שיכולים להיות מתקדמים, דוגמת צילומים שונים של הרגל. המטרה שלהם היא לספק תמונה מבנית של כף הרגל, תוך אפשרות ללמוד על כל מה שאינו בסדר ושדורש טיפול בה.

גישות טיפול לכאבים בכפות הרגליים

כאבים בכף הרגל מחייבים טיפול, לרוב טיפול מהיר, וזאת על רקע פוטנציאל הכאב הרחב, ההשלכות על התנועה, והעובדה שהנזקים לרגל ולאיברי הגוף האחרים עלולים להפוך לחמורים יותר עם הזמן. יש מגוון רחב של טיפולים שיכולים לסייע למצב הרגל, אותם יש להתאים לדפוסי הכאבים, לדרגת החומרה שלהם ולמאפייני האדם הסובל מהם.

הטיפולים השכיחים לכאבים בכף הרגל כוללים תרופות לשיכוך כאבים או תרופות אנטי דלקתיות וכן משחות וקרמים למריחה מקומית על גבי המקום הכואב. במקרים מורכבים יחסית של כאבים עזים או ממושכים, יהיה צורך בפתרונות אפקטיביים יותר: החל מתרגילי פיזיותרפיה המבוצעים על ידי מומחים לתחום ועד לניתוחים שמשנים את מצב הרגל מן הקצה אל הקצה.

טיפולים אלטרנטיביים כוללים: רטיות קרות או חמות מצוינות להקלת הכאבים, כשמי שבוחר בדרך זו חוזר לרוב על התהליך אחת לכשעה. כאבים ברגל יצריכו מן הסתם מנוחה לפרק זמן נקודתי, במהלכו מומלץ לנסות להרים את הרגל כדי להביא לזרימת דם אליה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן