תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת ה – SSRI

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כדוריםהיא נחשבת לאחת המחלות הנפשיות הנפוצות ביותר כיום, ובמיוחד בעולם המערבי, והיא יכולה להופיע בכל גיל, הן אצל נשים והן אצל גברים. הדיכאון היא מחלה נפשית, המלווה בתסמינים שונים, העשויים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים ולהיות מלווה באתגרים של ממש.

הרפואה הקונבנציונאלית מציעה כיום טיפולים שונים לסובלים מדיכאון, ביניהן אפשר למצוא את התרופות נוגדות הדיכאון ממשפחת ה – SSRI.

מהי התרופה?

תרופות נוגדות דיכאון ממשפחת ה – SSRI  – Selective Serotonin Re-Up-Taker Inhibitors הן תרופות נפוצות מאד, תרופות פסיכיאטריות הניתנות במרשם רופא בלבד. לקבוצה זו שייכת הפרוזאק, המוכרת, וגם תרופות נוספות, מוכרות לא פחות כמו ציפרלקס, קסנקס, זולופט, ציטאלופרם, רסיטל ועוד.

מדובר בתרופות מהדור החדש, תרופות המביאות לעלייה ברמות המוליכים השונים במוח – הנוראדרנלין, הסרטונין והדופאמין, מה שמוביל לירידה בתסמיני הדיכאון. שלושה מוליכים עצביים אלה נמצאו קשורים להפרעות פסיכיאטריות שונות, לרבות דיכאון, שכן הם אלה המשפיעים על מצב הרוח.

עלייה ברמות המוליכים האלה משפרת את מצבם של החולים על ידי שיפור התקשורת שבין העצבים שבמוח. השימוש בתרופה מביא לשחרור המוליכים העצביים האלה על ידי התאים והעברתם הלאה, לתאים אחרים.

לאילו מצבים מסייעות ומטפלות תרופות ממשפחת ה-SSRI?

תרופות אלו משמשות כמענה טיפולי במקרים של דיכאון בדרגות חומרה שונות. הן ניתנות במצבים בהם לדיכאון נלווים תסמינים שונים, הפוגעים באיכות חייו של החולה וגם במקרים קלים יותר.

אופן נטילת התרופה

את התרופות מקבלים, כאמור, במרשם רופא בלבד ותחת פיקוח רפואי. התרופות מגיעות בתצורת כדורים, שאותם יש ליטול פעם אחת ביום בדרך כלל.

יתרונות וחסרונות של נוגדי דיכאון SSRI

היתרון הבולט של תרופות נוגדות דיכאון ממשפחות ה – SSRI הוא העובדה שגם במקרים של מינון יתר, למשל, אין סכנה ממשית לחולה הנוטל אותן (בניגוד לתרופות אחרות, שמינון יתר עשוי להוות סכנת חיים של ממש).

חסרונן של התרופות הוא דווקא כשהן מתחילות לפעול. בתקופה זו המטופל מתמלא באנרגיות חדשות ובכוח רב, אך במקביל ממשיך עדיין לסבול מדיכאון חזק. הדבר יכול לגרום לו להוציא לפועל תכניות אובדניות ולהביא קץ לחייו.

תופעות לוואי וסיכונים

בהשוואה לתרופות מהדור הישן, תופעות הלוואי של תרופות ממשפחת ה – SSRI הן קלות ופחותות. אולם, יש לקחת בחשבון, בעת נטילתן, שצפויות להופיע תופעות כלשהן ובמידה ואלו מופיעות או מוגברות, לפנות בהקדם אל הרופא המטפל.

התסמינים העשויים להופיע אצל המטופלים לאור נטילת התרופות, יכולים להיות שינויים בתיאבון, כאבי ראש, רעד בגפיים, פגיעה בתפקוד המיני, בחילות והקאות, עייפות, הזעת יתר וגם יובש בפה. תסמינים נדירים יותר יכולים להיות עצבנות יתר, העשויה להוביל, בסופו של דבר, למחשבות אובדניות.

חשוב לזכור

תרופות ממשפחת ה – SSRI  מציעות לסובלים מדיכאון לא מעט יתרונות, כשלצדם חשוב לזכור גם את החסרונות. מסיבה זו בדיוק מומלץ להיעזר ברופא מומחה כדי לבחון את האפשרויות הטיפוליות הקיימות ולבדוק איזו מהן יכולה לעזור במקרה של דיכאון. כדאי להיות עם "אצבע על הדופק" ובמקרה של הופעת תסמין כלשהו, ובמיוחד כשמדובר בתסמין חריף מאד, לפנות במידית אל הרופא המטפל.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן