מעבר קופת חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מעבר קופת חוליםכולנו צריכים שירותי בריאות באופן קבוע, וכמעט כל אחד נמצא כבר באחת מקופות החולים הגדולות בארץ,

העניין הוא שרובנו לא חושבים על זה יותר מדי, התרגלנו ואנחנו פשוט וסומכים על סל הבריאות מהקופה שלנו שיספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים.

אך מעבר לסל הבריאות, כל קופה מציעה סל של שירותים משלימים, שמשתנים מאוד מקופה לקופה, הן בהיצע והן בעלויות, אך במהלך החיים צרכי הבריאות שלנו משתנים: בהתאם לגיל, לאורח החיים שלנו, מחלות או פציעות, המצב המשפחתי שמשתנה ועוד.
לכן, לפעמים כדאי לבחון מה מציעה לנו הקופה שלנו לעומת קופות אחרות.

לעתים נופתע לגלות הבדלים משמעותיים בהטבות שמציעות הקופות השונות ולפעמים, לא תמיד, נגלה שכדאי לנו יותר לעבור לקופה אחרת.
בכל מקרה, כדאי לפחות לבדוק את זה, לקבל הצעה ולהשוות למה שיש לכם היום.

הנה כמה נקודות חשובות שכדאי לבדוק:

כשאנחנו צעירים, חשוב לנו בעיקר המחיר החודשי הקבוע, ופחות שמים לב לסעיפים הקטנים.
אבל עם הזמן, השיקולים משתנים. למשל, כשמתחתנים ומקימים משפחה, חשוב לדעת מה כולל סל ההיריון, כמה תשלמו על הבדיקות הגנטיות, האם יש כיסוי לטיפולי פוריות, מה גובה ההשתתפות העצמית בעלות של סקירות ובדיקות מתקדמות. בהמשך, אחרי הלידה, חשוב לדעת ואיזה שירותים יש בתחום התפתחות הילד לאורך השנים.
ישנם הבדלים גדולים בכיסוי של טיפולי שיניים משמרים לילדים, למשל, או טיפולים התפתחותיים שונים, שחלק מהקופות מכסות יותר וחלק פחות.

חלק מהקופות מספקות גם שירותים מעבר לשעות הפתיחה של המרפאה, כמו התייעצות טלפונית עם רופא או אחות, בדיקות מעבדה מהבית ועוד.

כאשר אנחנו מתבגרים והילדים כבר גדולים יותר, עלולות להיות בעיות בריאות אחרות ולכן כדאי לבחון מה כולל השירות, למשל, מבחינת התייעצות עם רופאים מומחים בתחומים שונים, אילו רופאים מומחים רשומים בכל קופה ומה עלות ההתייעצות. או ניתוחים – איפה אפשר לבצע ובאילו עלויות ותנאים ואיך מתייחסת הקופה לתקופה שאחרי הניתוח, אם צריך התאוששות ארוכה, אם זה במוסד כלשהו או בעזרת אחות פרטית וכו'.

קופות החולים היום מציעות גם טיפולים בתחומי הרפואה המשלימה בהנחות משמעותיות. אם אתם נוהגים ללכת למטפלים שונים, כדאי לברר מה מכסה הקופה שלכם לעומת קופות חולים אחרות.

ישנן קופות שאף משתתפות במימון של טיפולים אסתטיים, גם ללא סיבה רפואית, כגון: ניתוחים אסתטיים, יישור שיניים, הסרת שיער ועוד.

בגיל השלישי חשוב לדעת מה כולל הביטוח הסיעודי של אותה קופה, לכמה זמן הוא מוגבל, איזה פיצוי כספי ניתן לקבל ומה האלטרנטיבות שמציעות חברות הביטוח השונות בנושא הזה.
כמובן שיש גם לקחת בחשבון בעיות בריאותיות ספציפיות אם יש. אם צריך, למשל, תרופות שאינן בסל הבריאות, או בעיות שמיעה שמצריכות מכשיר שמיעה או עזרים אחרים.

משרד הבריאות עצמו, שמבין את החשיבות בהשוואה בין קופות החולים השונות,

העלה אתר מיוחד שניתן להיעזר בו לשם כך, לסמן את הקופות ולראות סעיפים, לחצו כאן לצפייה באתר >

http://call.gov.il/infocenter/index?page=insureCompare

גם נושא השירות עצמו מאד חשוב בשגרת היום יום. בידקו באיזו קלות ניתן לקבוע תור, לחדש מרשם, הפניות או התחייבויות. האם קל להתנהל עם הקופה גם דרך האינטרנט והסלולרי. האם ניתן לתקשר עם רופא המשפחה ישירות במייל או בטלפון. כמה זמן אורכים התורים ומה התנאים הפיזיים במרפאות.

המיקום הגאוגרפי של המרפאות גם הוא מהווה שיקול משמעותי: כמה רחוק תצטרכו לנסוע לביקור שגרתי אצל רופא המשפחה, כמה מרפאות פזורות באיזור מגוריכם והאם הן ממוקמות כך שהגישה אליהן נוחה מבחינת תחבורה ציבורית או חניה.

בסופו של דבר, לכל קופה יש את היתרונות והחסרונות שלה ולכל אדם יש את הצרכים וההעדפות שלו.

כאשר משתנה מצבנו הבריאותי או המשפחתי יש צורך במענה מתאים. זה זמן טוב לבדוק את הכיסוי והשירותים שכל קופה ולבחון האם הקופה שלכם באמת נותנת לכם את השירות הטוב ביותר עבורכם.
זוהי זכותכם המלאה להחליף ולעבור קופה במידה וזה משתלם לכם.

אם ברצונכם לשוחח עם נציג של קופת חולים אחרת, לחצו כאן ומלאו את הטופס,
זה כמובן לא מחייב אתכם לשום דבר, פשוט כך תוכלו לשמוע מה יש לקופות אחרות להציע לכם.
לחצו כאן >>>
>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן