רישום תרופות – מה זה ולמה זה צריך להיות חשוב לנו כצרכנים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום תרופות – מה זה ולמה זה צריך להיות חשוב לנו כצרכנים

כשאנחנו רוכשים תרופה, עבורנו או עבור בני משפחתנו, יש לנו ציפייה לרכוש מוצר איכותי, מוצר שעבר את כל הבדיקות והמבחנים הנדרשים בשביל שהגורם המשווק יוכל להעמיד אותו על המדף ולהציע לנו אותו למכירה בצורה בטוחה, מבלי חשש שיקרה לנו משהו. זאת בהתאם כמובן לצרכים ולהיסטוריה הרפואית שלנו.

למעשה, רכישת תרופה היא השלב הסופי בתהליך שמתחיל הרבה קודם, בתהליך הפיתוח והייצור, ולאחר מכן עובר מספר שלבים עד שזה מגיע אל המדף ומשם אל ארון התרופות שלנו. על מנת שזה יקרה ואנחנו נוכל להשתמש בה כמו שצריך, אזי שכל השלבים צריכים להתבצע בצורה נכונה ומסודרת, על פי התקנים ובהתאם לדרישות של הגורמים המוסמכים בנושא.

אחד השלבים החשובים בתהליך הוא רישום תרופות. כל תרופה, בכל תחום, חייבת לעבור שלב זה אם ברצון החברה המייצרת למכור את התרופה בבתי מרקחת ובמקומות אחרים על פי החוק. בהיעדר תהליך רישום נכון ומדויק, אזי שלא יהיה ניתן לשווק אותה, מה שכמובן יפגע כלכלית בגורם המייצר, ועלול גם להביא לידי כך שהצרכנים לא יוכלו ליהנות מתרופה שתשרת אותם בהיבט הרפואי.

מה זה הליך רישום תרופות וכיצד הוא מתבצע?

בעיקרון, הליך רישום תרופות הוא הליך שמטרתו לוודא שהתרופה עומדת בכל התקנים הנדרשים. זה הליך שבמסגרתו התרופה צריכה לעמוד בדרישות רגולטוריות שונות על מנת שהיא תקבל את האישור הנדרש בשביל שיהיה ניתן לשווק אותה במקומות שונים.  בעיקרון הרבה מאוד מוצרים צריכים לעבור תהליך זה, ובפרט כל מה שקשור לתחום הרפואי, בין אם זה תרופות, אביזרים, מכשור ועוד.

תהליך הרישום כולל בדיקות מקיפות של התרופה, מה הם הרכיבים שלה, לכמה זמן היא תקפה, לאילו צריכים היא מיועדת, מי צריך להימנע משימוש בה, כיצד מוצגים הרישומים על גבי האריזה, כיצד כתוב העלון הפנימי ועוד. אחרי שבוחנים הכל, אפשר לבצע רישום שלה כחוק ואז ניתן יהיה לשווק אותה.

על מנת שהתהליך יתבצע בצורה נכונה, רצוי לשכור שירותיה של חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום ויכולה לספק ייעוץ וכן לעזור לחברת התרופות ולמשווקים, לעבור את כל התהליך בקלות, בשביל שהוא יתבצע במהירות ובצורה נכונה.

מדוע זה חשוב עבורנו כצרכנים?

ישנן שלוש סיבות עיקריות מדוע רישום תרופות חשוב לא רק עבור החברה המייצרת אלא גם עבור הצרכנים:

סיבה ראשונה היא, כל אחד מאיתנו רוצה לדעת שהוא רוכש תרופה ממקור מסודר שעבר את כל תהליכי הרגולציה הנדרשים.

סיבה שנייה, בכך שהתרופה עוברת בדיקות ורישום מסודר, אנחנו יכולים להשתמש בשקט נפשי. זה חוסך מאיתנו את החשש, שמא התרופה איננה טובה או איננה חוקית.

סיבה שלישית, בכך שמתבצע רישום מסודר, נמנע מגורמים מסוימים לשווק תרופות לא מורשות, לא חוקיות ולא תקינות בבתי מרקחת ובמקומות אחרים.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן