שילוב רפואה אלטרנטיבית עם רפואה מערבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שילוב רפואה מערבית עם רפואה אלטרנטיבית

שילוב רפואה מערבית עם רפואה אלטרנטיביתאדם חולה מנסה להיאחז בכל פתרון שיש לעולם להציע. הוא ילך לרופאים, מטפלים, שאמאנים ובעצם לכל אחד שיציע לו פתרון עבור מחלתו. בעולם המערבי נהוג לבקש הוכחות עבור כל דבר.

רק במידה והתרופה מגובה במחקרים מדעיים, ניסויים קליניים והוכחות בשטח היא נכנסת לשוק התרופות ומתחילה להיות משווקת בעולם.

הרפואה האלטרנטיבית, לעומת זאת, נשענת על ההיסטוריה והניסיון האנושי. צמחים, ויטמינים ותרופות טבעיות שהועילו לאנשים במשך מאות שנים, גם ללא מחקר מובהק, ממשיכות את דרכן בעולם באופן טבעי, כפי שעשו עד עתה. האם יש יתרון לרפואה אחת על פני חברתה? האם יש אפשרות לגרום לשתיהן לדור בכפיפה אחת?

סיכון עיקרי

הסיכון הגדול ביותר בשימוש של תרופות מרפואה אלטרנטיבית ומערבית כאחד הוא הסיכון לפגיעה בהשפעת התרופות. ניתן לקחת לדוגמא את מחלת המיאלומה. זוהי מחלת סרטן של תאי הפלזמה בדם. עם השנים התקבעה המלצה לצרוך ECGC הנחשב נוגד חמצון והורג את התאים הללו באופן טבעי. במקביל, חולים רבים נטלו תרופה כימותרפית בשם Velcade שנועדה להרוג את התאים הסרטניים.

לאחר שנים גילו חוקרים כי שילוב של ECGC שמקורו ברפואה האלטרנטיבית ו-Velcade שמקורה ברפואה המערבית מבטלות זו את זו. לקיחתן ביחד בעצם אפשרה לתאי הסרטן לשגשג וכך הרגה את החולים. זהו הסיכון הגדול ביותר שיש לחולים המשתמשים בשני סוגי הרפואה.

תיאום בין הרפואה המערבית לרפואה האלטרנטיבית

ההיבט החשוב ביותר עליו יש להקפיד בייעוץ אצל רופא אלטרנטיבי וגם לרופא מערבי הוא התיאום. מדובר על שני אנשי מקצוע שמעוניינים לטפל באותה המחלה. שניהם מחליטים על קו טיפולי ושניהם נותנים לחולה חומרים לטיפול – בין אם הם טבעיים או סינתטיים. חומרים אלו נכנסים לגוף ומתחילים לפעול את פעולתם.

במידה ויש תיאום בין הרופאים ניתן לדאוג לאפקט משלים בין התרופות שיחזקו זו את זו או לא יפריעו האחת לשנייה. במידה ואין תיאום יכול הסיכון של סתירה בין התרופות להתממש ולעשות נזק למטופל – תוצאה שאף אחד מהצדדים אינו מעוניין בה.

מודל לחיקוי

השאלה אם השילוב בין שני סוגי הרפואה אפשרי כבר נענתה על ידי מודל מערכת הבריאות בסין. רבים יודעים כי מקור רבות מהתיאוריות ברפואה האלטרנטיבית הוא בסין. אלפי שנים של מחקרים, עבודות עם צמחים ואנרגיה העניקו לסינים ידע נרחב ויכולות ריפוי שעברו במסורת עם השנים.

כיום, משלבת מערכת הבריאות המערבית בסין את הרפואה האלטרנטיבית לצידה כתף אל כתף – ללא הפרדה בין השתיים. שילוב זה הוא אידיאלי ומאפשר ליהנות מכל העולמות ולשמור על בריאות תקינה במגוון דרכים.

המלצות רפואיות

חשוב במיוחד הוא לשמוע לעצות הרפואיות אותן מקבלים. מאחר וישנם שני סוגי רופאים, יש להקשיב לשניהם. במידה והקו הטיפולי שלהם סותר, יש לבדוק היטב אלו חומרים מוצעים למטופל, כיצד הם משפיעים ומהו המסלול הטיפולי המיטבי עבור המחלה.

חשוב לזכור כי רפואה מערבית מבוססת מחקרים וניסויים קליניים ואילו רפואה אלטרנטיבית לרוב מבוססת על מסורות וניסיון ולכן כדאי להבחין בין שני סוגי ההמלצות ולהחליט איזה סוג מתאים יותר למחלה בה רוצים לטפל.

בסיכומו של דבר, כדאי לזכור כי רפואה מערבית ורפואה אלטרנטיבית אינן חייבות לסתור זו את זו, ויכולות גם להגביר את השפעת התרופות הנלקחות יחדיו על בריאות המטופל. היכולת של הרפואה להתמודד עם מחלות מבוססת על ידע ומיומנות, וכל אלו עונים על ההגדרה של שני סוגי הרפואה כך שניתן ורצוי להשתמש בשניהם, אך חשוב לעשות זאת בדרך הנכונה שתיטיב עם המטופלים.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן