בתי חולים לילדים בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הילד שלכם שוב חולה, ויש צורך מיידי לאשפז אותו בבית החולים. קיימות עבורכם שתי אפשרויות: הראשונה היא ללכת אל בית החולים הכללי הקרוב לביתכם. שם בוודאי יהיה צוות מומחים אשר אוכלוסיית הטיפול שלו רחבה, ולכן, מן  הסתם, יטפל גם בילד. כפי שתראו מיד, אפשרות זו אינה הטובה ביותר שתוכלו לבחור.

האפשרות השנייה היא לשים פעמיכם אל בית חולים מיוחד אשר אוכלוסיית הטיפול שלו היא ילדים. במילים אחרות: בית חולים לילדים.

בבתי חולים מסוג זה ניתן למצוא שירותים רגילים הניתנים בכל בית חולים, עם הבדל מהותי אחד: היחס, הטיפול הרפואי, העיצוב והתנאים כולם הותאמו באופן ייחודי לאוכלוסיה הצעירה, מתוך התחשבות בבעיותיה, חששותיה וצרכיה.

ההיסטוריה של בתי החולים לילדים

את בתי החולים הראשונים אשר יועדו מלכתחילה לילדים ניתן היה למצוא בארצות הברית, אי שם במאה ה-19. באותה תקופה, החלו להכיר בצרכים הייחודים של הילדים בכל ההיבטים, לרבות חוק חינוך חובה ומניעת העסקה של הילדים בשוק העבודה.

אז גם הוחלט על ידי איגוד רופאים אמריקאי לפתוח בית חולים אשר יוקדש כל כולו להם. מאז ועד היום, הוקמו אלפי מוסדות כאלה ברחבי העולם, ולפני עשרות שנים גם בישראל.

רפואת ילדים לעומת רפואת מבוגרים

חשוב להבין שהטיפול הרפואי בילדים שונה במהותו מהטיפול באוכלוסיה הבוגרת. ראשית, קיימות מחלות אשר מתפרצות אך ורק אצל ילדים. מעבר לכך, גם דרכי הטיפול במחלות אשר נפוצות אצל כלל האוכלוסייה שונות אצל ילדים: ניתנות להם תרופות אחרות במינון שונה, הציוד הרפואי המאיים מוחלף כך שיותאם לילדים וכן הלאה.

מעבר לכך, צוות בית החולים (רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים ועוד) עובר הכשרה מיוחדת על מנת לטפל ברמה האידיאלית בילדים. העיצוב צעיר וססגוני הרבה יותר, חדרים רבים בבית החולים מוקדשים למשחקים או לצעצועים ובמסדרונות בתי החולים ניתן לפגוש לא פעם גם עשרות ליצנים רפואיים, המשמחים את הילדים ומשכיחים מהם את דאגות הטיפול והפחד הטבעי.

ההורים הם חלק בלתי נפרד מהתהליך

בתי חולים לילדים יוצאים מנקודת הנחה שהילד זקוק להוריו לכל אורך הטיפול. במקרים רבים, ההורים נמצאים צמוד למיטת בנם במרבית שעות היממה, דבר אשר מסייע לו עוד יותר במעבר הימים הלא פשוטים הללו.

על מנת לענות על צורך זה, כוללים בתי החולים לילדים חדרים מרווחים, בהם יכולים ההורים לשהות לצד בנם באמצעות כורסאות או מיטות מיוחדות. בכלל, בחדרים אלה ניתן למצוא טלוויזיות או מקלחות פרטיות, המשמשות הן את ההורים והן את הילדים.

בתי חולים לילדים בישראל

ישראל נחשבת למתקדמת ביותר מבחינת הטיפול בילדים, וברחביה ניתן למצוא מספר בתי חולים לילדים אשר מובילים מסוגם בעולם. השירותים הניתנים בבתי החולים כוללים מחלקות, מרפאות חוץ, יחידות ומכונים ברמה הגבוהה ביותר ובקשת רחבה של נושאים רפואיים. מעבר לכך, במרוצת השנים נערכו בכותלי בתי החולים הללו מחקרים רפואיים רבים בנושא רפואת ילדים, אשר נרשמו באופן מיידי על מפת המחקר הרפואי העולמי. באתר זה תוכלו למצוא רשימת בתי חולים לילדים.

המוסדות העיקריים הקיימים בישראל לטיפול בילדים הם מרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה, בית חולים דנה דואק אשר מהווה חלק מהמרכז הרפואי ע'ש סוראסקי בתל אביב ("בית החולים איכילוב"), בית החולים ספרא בבית חולים שיב'א שבתל השומר וכן בית החולים מאייר לילדים שבחיפה (חלק מבית החולים רמב'ם), אשר מהווה את בית החולים היחידי לטיפול בילדי הצפון כולו.

מעבר לכך, ניתן למצוא מוסדות רפואיים אחרים המתמחים בילדים, דוגמת המרכז לשיקום ילדים ונוער בית חולים שיקומי אלין, המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן זיכרון מנחם ועוד.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן