קנס על הברזה מתור בקופת חולים – בקרוב אצלנו?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קנס על הברזה מתור בקופת חולים - בקרוב אצלנו?

במסגרת טיוטת חוק ההסדרים החדש לשנת 2011 ישנם כ-18 סעיפים שקשורים לתחום הבריאות, חלקם טובים למדינה, חלקם לקופות החולים וחלקם לציבור הרחב.

לא הגעת – שילמתקנס על הברזה מתור בקופת חולים - בקרוב אצלנו?

ההצעה לקנוס חולים ומבוטחים שלא מגיעים לתורים רפואיים נועדה למנוע מצבים כאלו ולהקל על עבודת קופות החולים, וכמובן לייצר להן ולמדינה גורם הכנסה נוסף.

ההצעה היא כאמור חלק מכמה סעיפים בריאות בטיוטת חוק ההסדרים החדש, חוק ההסדרים הוא חוק שמתפרסם על ידי משרד האוצר בכל שנה וכולל את כל הסעיפים הרלבנטיים שיש להוסיף בחקיקה לצרכי תקציב המדינה לאותה תקופה.

ההצעה המדוברת חייבת את אישור וועדת הכספים, כמו סעיפים רבים נוספים בחוק ההסדרים, והצפי הוא שהיא ועוד סעיפים אחרים יעוררו מחלוקות והתנגדויות רבות בוועדה ובחלק מהגופים הרשמיים.

הרבה סעיפים משמעותיים בחוק ההסדרים החדש

אמנם הקנס על אי הגעה לתור בקופת החולים אינו בשורה של ממש או איום ממשי על הציבור אך טיוטת חוק הסדרים החדש כן כוללת כמה נושאים משמעותיים ומהותיים יותר לציבור הישראלי.

חשוב לציין כי את מרבית הסעיפים האלו, 18 במספר, יזם משרד האוצר ולא משרד הבריאות וזאת למרות שמדובר על נושאים שקשורים בעיקר למערכת הבריאות.

הקלות במעבר בין קופות חולים

אחד הנושאים החשובים שנמצאים בטיוטת חוק ההסדרים ודווקא כן אמורים ליצור מצב עדיף עבור הציבור ולא עבור הקופות הוא הקלות והסרת חסמים של מעבר בין קופות החולים. מבוטחים יכולים באופן עקרוני לעבור בין הקופות השונות, אך חסם מרכזי שמונע או גורם לרבים שלא לעשות כך הוא הביטוח הסיעודי.

כל קופת חולים חותמת הסכם עם חברת ביטוח על ביטוחים סיעודיים קבוצתיים גדולים לחברי אותה קופה, פוליסות ביטוח סיעודי אלו יוצרות מצב שבו המבוטח כבול לקופת החולים כי אם יעבור לקופה אחרת יהיה מחויב לעבור גם לפוליסת ביטוח סיעודי חדשה שבה יאבד אל כל הוותק והזכויות מהפוליסה הקודמת.

חוק ההסדרים החדש אמור להסיר את הקושי הזה בכך שיחייב את חברות הביטוח לשמור על רצף ביטוחי גם במעבר בין קופות חולים.

אך למהלך זה צפויות התנגדויות דווקא מתוך משרד האוצר ולא רק מטעם קופות החולים וחברות הביטוח. אגף שוק ההון והפיקוח על הביטוח צפוי לטעון כי שינוי שכזה יקשה על חברות הביטוח לבצע בדיקות ביטוח (אקטואריות) מספיקות למבוטחים.

אתה בריא – שלם יותר

תחום נוסף שאותו מנסה חוק ההסדרים החדש להעביר הוא תשלומים שונים על השתתפות עצמית בטיפולים, בדיקות ותרופות. ההצעה אומרת שמבוטחים חולים כרוניים או שנמצאים בסיכון כלשהו ישלמו פחות על סעיף ההשתתפות העצמית ואילו מבוטחים בריאים ישלמו יותר על סעיף זה.

זאת כדי להקל על אלו שזקוקים לשירותי רפואה רבים ותכופים ולגרום לכך שישלמו פחות כי הם שילמו כל חייהם חברות בקופת חולים ודמי בריאות.

סעיפים והצעות נוספות

נושאים נוספים שרלבנטיים לתחום הבריאות שאמורים להיכלל בחוק ההסדרים הם:

  • קיצור זמן ההתיישנות למקרי תביעות רשלנות רפואית לארבע שנים (כיום התקופה היא 7 שנים)
  • רוקחים יוכלו לחדש מרשמים והחולים לא יצטרכו לקבוע תור לרופא בכל חודש
  • סעיף שמחייב גופים רפואיים לפרסם את שמות התורמים להם ואת סכומי התרומה
  • בחירת מנהלי בתי חולים בוועדת איתור ולא דרך מכרז והגבלת כהונתם בזמן
  • איסור על קופות החולים וחברות הביטוח למכור ביטוחים שנועדו ישירות למבוטחי קופה מסוימת
  • ביטול הקמת יחידת הפריה חוץ-גופית בבית חולים חרדי כי כבר יש 24 יחידות בישראל
  • גביית מס בריאות מעקרות בית ועוד

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן