המרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה – באר שבע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה

המרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקההמרכז הרפואי האוניברסיטאי על שם סורוקה, הוא בית חולים העיקרי והמרכזי של תושבי הנגב הנמצא בעיר באר שבע. בית החולים נקרא על שמו של משה סורוקה שהיה המנהל של קופת חולים כללית בשנות ה- 50. סורוקה לקח תפקיד חשוב בהקמתם של מספר מוסדות בריאות חשובים ובניהם המרכז הרפואי האוניברסיטאי שנקרא על שמו ופועל החל משנת 1960.

המרכז הרפואי הוא אחד מבתי החולים השייכים לקבוצה של שירותי בריאות כללית, כאשר הוא משרת אוכלוסיה של כחצי מיליון תושבים והוא הרביעי בגודלו בישראל.

מחלקות בבית חולים סורוקה

לבית החולים מספר רב של מחלקות אשפוז ובהן אונקולגיה, אורתופדיה, מחלקת אף אוזן גרון, גריאטריה, מחלקה המטולוגית, מחלקת יולדות, מחלקה כירורגית פלסטית, יולדות ועוד.

למרכז הרפואי ישנה מחלקה לרפואה דחופה המנהלת חדר מיון כללי, מיון נשים, מיון יולדות ומיון ילדים. המגיעים לחדר המיון ממוינים על פי הסימפטומים וחומרת מצבם ומופנים בהתאם למחלקות ולחדרי האשפוז בתוך היחידות שבבית החולים.

במחלקה לרפואה דחופה קיים גם חדר טראומה ובו שש מיטות אשפוז והוא מופעל אך ורק אם מדובר במקרה טראומה של פציעות חמורות, או כל מצב בו יש סכנת חיים ברורה ומיידית.

שירותי סיעוד

במערך הסיעוד של בית החולים עובד צוות של כ- 1500 איש העובדים במחלקות השונות, בחדר המיון, במרפאות החוץ ובחדרי הניתוח. כל איש צוות ממערך הסיעוד מתמחה בהתאם למחלקה בה הוא עובד.

במרכז פועלים גם מעל ל- 300 מתנדבים שעובדים על פי הצורך בדרך כלל בעבודות שכוללות חלוקת אוכל, עזרה בכביסה, עבודות משרדיות, איוש מוקדי המודיעין של בית החולים, העברת חולים ממקום למקום בתוך בית החולים ועוד.

מכונים מתמחים

במרכז הרפואי קיימים מספר מכונים המעניקים שירות ספציפי בתחום התמחות כמו מכון אולטרה סאונד, מכון לב, מכון המטולוגיה, מרכז לבריאות השד, מכון רנטגן, מכון פיזיותרפיה, מכון גנטי, מכון MRI, מכון CT ועוד.

למרכז הרפואי יש גם שירותי רפואה מיוחדים בשם שר"מ. השר"מ הוא שירותי רפואה מונעת ומדובר במגוון שירותים המוצעים לחברי כל קופות החולים בעבור תשלום, ובהם:

  • מרפאת מטיילים המדריכה מטיילים הנוסעים לטיולים ברחבי העולם בכלל ואיזורים נידחים בפרט ומעניקה חיסונים לפני נסיעה לחו"ל, אזהרות ומידע כללי.
  • מרפאת ספורט לספורטאים מקצועיים או חובבנים
  • בדיקות סקר תקופתיות
  • בדיקות צפיפות עצם

חטיבת נשים

למרכז הרפואי ישנה גם חטיבת בריאות האישה האחראית על כל הטיפולים הקשורים לגניקולוגיה, נשים, הריון ולידה. חטיבת הנשים כוללת חדר מיון לנשים, מיון יולדות וחדר לידה, מחלקות אשפוז לנשים ויולדות וכן יחידות רפואיות לטיפולי פוריות כהפריה חוץ גופית ויחידה גניקולוגית אונקולוגית.

חטיבת הנשים מעניקה שירותים לנערות מתבגרות דרך מרפאות החוץ לנשים, שירותים להריון בסיכון וגם שירותים בתכנון משפחה.

מרכז מיוחד לחולי אפילפסיה

בבית החולים פועל מרכז לאפילפסיה בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון. המרכז משרת חולי אפילפסיה מכל הגילאים ומספק שירותי אבחון, טיפול תרופתי וניתוחים במידת הצורך.

כמו כן, במרכז הרפואי קיימת שלוחה של הארגון "בטרם" שהוא המרכז הלאומי לבריאות ובטיחות ילדים. המרכז פועל בתוך חדר המיון לילדים שבבית החולים ועיקר עשייתו היא בתחום ההסברה והעלאת המודעות לבטיחות ילדים.

יחידות עזר רפואיות

שלוש יחידות עזר רפואיות פועלות בתוך בית החולים:

  1. היחידה לעבודה סוציאלית המסייעת למטופלים ובני משפחתם להתמודד עם המחלה או האשפוז והתהליכים הכרוכים בכך
  2. מחלקה לריפוי בעיסוק שתפקידה לעזור למטופלים לחזור לעצמאות. בחלק ממחלקות בית החולים ניתנים שירותי ריפוי בעיסוק באופן קבוע כמו במחלקה הגריאטרית וביתר המחלקות הם ניתנים רק במידת הצורך
  3. היחידה לתזונה ודיאטה ובה פועלות מספר דיאטניות קליניות שדואגות למטופלים המאושפזים בבית החולים ונדרשים לתזונה מיוחדת, או למטופלים מהקהילה שזקוקים למעקב תזונתי ודיאטטי באופן קבוע.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן