ביטוח סיעודי לילדים: כל מה שצריך לדעת על ביטוח סיעודי לילד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח סיעודי לילדים

איכות הרפואה עולה ועימה גם עולה תוחלת החיים. וכאשר תוחלת החיים עולה, גדל מספרם של האנשים שזקוקים או יזדקקו בעתידביטוח סיעודי לילדים לטיפול סיעודי. על כל הורה אחראי לדעת שקיים ביטוח סיעודי לילדים. עבור מי ששומע על כך לראשונה, יתכן שהדבר נראה מופרך. ילדים הרי הם סימן ומופת לבריאות, לשמחת חיים וצחוק עליז. אבל עם כל התקווה והרצון שכל הילדים יהיו תמיד בריאים, גם ילד עלול חלילה להפוך לסיעודי ותלוי באחרים. יותר מכך, הורה שמצרף את ילדיו לביטוח סיעודי (נסביר בהמשך על אפשרות ביטוח ללא עלות), חושב לא רק על היום אלא גם על העתיד.

צירוף ילדים לביטוח סיעודי: כמה זה עולה? ומתי הכיסוי הסיעודי בחינם?

למרות שבישראל פועלות שלל חברות ביטוח שונות, פרטיות ונפרדות, ניתן לחלק בגדול את סוגי הביטוחים הסיעודיים לילדים לשניים. ומסתבר כי סוג אחד של ביטוח עולה בכסף (תשלום פרמיה חודשית) ואילו הסוג האחר של הביטוח ניתן בחינם, עד לגיל 18. כל קופות החולים בארץ מציעות שירותים רפואיים נוספים (שב"ן) שהם בעצם ביטוחים משלימים. בין הביטוחים הללו ולמעשה הכיסויים האפשריים, ניתן למצוא את הביטוח הסיעודי. הביטוח הזה נועד לכל חברי הקופה באותם התנאים, לכן מדובר בפוליסה קבוצתית (תנאים קבועים לכולם).

עבור הורים לילדים, הצירוף לביטוח הסיעודי הינו בתשלום, בהתאם לגיל המבוטח ותנאי החיתום המקובלים. ומה שרלוונטי לגבי הילדים זה כך: ילד מגיל לידה, מצורף לביטוח סיעודי באופן אוטומטי, כאשר גם הוריו רשומים כמבוטחים. זאת אומרת, שישנם לא מעט הורים אשר למעשה ביטחו את ילדיהם בשיטה זו באופן אוטומטי, אף מבלי לנקוט בצעד יזום כלשהו. לעומת זאת, צירוף לביטוח סיעודי פרטי, על כל מאפייניו השונים, נעשה בצורה יזומה בלבד והוא כרוך בתשלום פרמיה, על פי החלטת חברת הביטוח.

מאיזה גיל ניתן להצטרף לביטוח סיעודי פרטי לילדים?

כאמור, ביטוח קולקטיבי סיעודי לילדים, דרך קופות החולים, אפשרי ממש מגיל לידה. אך בביטוח פרטי התמונה שונה מעט. גיל ההצטרפות על פי רוב לא יפחת מ-3 שנים. בנוסף, כל הצטרפות לפוליסת ביטוח פרטית נעשית לאחר תהליך חיתום קפדני. כלומר, בהתאם למצב הבריאות של המצטרף, אם זה ילד או אם זה מבוגר, יכולה חברת הביטוח לסרב לקלוט מבוטח או לצרף אותו בתנאים מחריגים.

שימו לב לכמה פרמטרים כאשר אתם בוחרים ביטוח סיעודי לילדים:

כאשר בוחרים ביטוח סיעודי, בין אם בקופת החולים ובין אם ביטוח פרטי, כדאי לבדוק כמה דברים. לדוגמא, לכמה שנים ישולם הפיצוי בגין מצב סיעודי. פוליסה יכולה לכסות תקופה של 3 שנים (בעיקר פוליסות ישנות) או פרק זמן ממושך יותר. כיום, ניתן להצטרף אפילו לפוליסות שמכסות פרק זמן בלתי מוגבל ואלה מטבע הדברים יקרות יותר. בנוסף, במיוחד עבור צירוף של ילדים לפוליסה פרטית, כדאי להבין היטב את המשמעות של ערך מסולק.

פוליסה מסולקת זו פוליסה שבוטלה, לאחר שבעל הפוליסה החליט שלא להמשיך ולשלם את הפרמיה. כאשר מדובר בביטוח סיעודי לילדים בפוליסה שכוללת מרכיב מסוג זה, הפוליסה צוברת ערך עבור המבוטח כל עוד הוא משלם. הזכויות הללו לא מסתיימות אם וכאשר הפוליסה מתבטלת. כלומר, במקרים מסוימים יקבל הילד (שאולי הפך בינתיים למבוגר או אף לקשיש) פיצוי למימון טיפול סיעודי גם ללא פוליסה המשולמת באותה העת. ומכיוון שעלות הפרמיה החודשית נמוך יותר בגילאים צעירים, ניתן לאפשר לילד לצבור זכויות ביטוח מהר יותר, ובמחיר זול יותר. דבר נוסף שחשוב לבדוק לפני הצטרפות לביטוח סיעודי לילדים – מהו הפיצוי שמשולם עבור טיפול סיעודי ביתי ומהו הפיצוי שמשולם עבור טיפול סיעודי מחוץ לבית (במוסד סיעודי מוכר).

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן