למה צריך לדון על בעיות רפואיות מביכות עם הרופא?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בעיות רפואיות מביכות שחייבים להתייעץ עליהן עם הרופא

 

בעיות רפואיות מביכות שחייבים להתייעץ עליהן עם הרופאמספר בעיות רפואיות עשויות להיות מביכות מכדי להתייעץ לגביהן עם אנשים אחרים, כולל עם הרופא. רופא המשפחה מספק תמיכה וייעוץ להתמודדות עם בעיות אלו.

הוא נתקל במצבים אלו פעמים רבות בעבר ולא יצחק עליכם או יחשוב שזה טיפשי שהגעתם לבקש עזרה. מאמר זה סוקר מספר בעיות רפואיות נפוצות שאתם עשויים להתבייש להתייעץ עם הרופא לגביהן.

יבלות אנאליות או גניטאליות

יבלות הן גושים קטנים המתפתחים על איברי המין או סביב פי הטבעת. הן נגרמות כתוצאה מווירוס הפפילומה האנושי (HPV). קיימים למעלה ממאה סוגי וירוס זה, המועבר באמצעות מגע מיני של הצמדת עור לעור על מנת להעביר את הנגיף.

פירוש הדבר שלא קיים צורך בהכרח ביחסי מין עם חדירה כדי להעביר את הזיהום. שיתוף צעצועי מין עשוי אף הוא להעביר זיהום. לעתים רחוקות ביותר, יבלות אנאליות או גניטאליות עשויות לעבור עם מגע ידני. לעתים רחוקות הן מועברות לתינוק כשאישה יולדת.

שיטות הטיפול – אפשרויות הטיפול ביבלות אלו כוללות טיפולים פיזיים כגון הקפאה להריסת היבלות. מומלץ לבצע בדיקות על מנת לבדוק נוכחות זיהומים אחרים המועברים במגע מיני.

ריח רע מהפה

ברוב המקרים, הריח מגיע מתוך הצטברות חיידקים בפה. לדוגמא, כשהאוכל נשאר בפה; מחלת רובד; או ציפוי על החלק האחורי של הלשון.

היגיינת פה טובה פותרת את הבעיה. כלומר, צחצוח שיניים שגרתי, ניקוי בין השיניים, ניקוי הלשון ושטיפת פה. גורמים אחרים לריח רע מהפה מתמשך הם נדירים.

ריח גוף (BO)

נגרם כתוצאה מחיידקים על העור, שמתפרקים בזיעה וגורמים לה להפוך לחומצה. זיעה ללא חיידקים היא חסרת ריח. יחד עם זאת, היא עלולה להדיף ריח אם אתם אוכלים ושותים מאכלים מסוימים כגון שום, תבלינים ואלכוהול. תרופות נוגדות דיכאון עשויות אף הן להדיף ריח זיעה. משקל עודף או מצבים רפואיים מסוימים כגון סוכרת עלולים אף הם לגרום לריח גוף.

השיטה הטובה ביותר להימנע ממצב זה היא לשמור על העור נקי מזיעה ללא חיידקים. יש לשטוף את בתי השחי, איברי המין והרגליים עם סבון מדי יום. יש להחליף בגדים ולכבס אותם באופן קבוע. דאודורנט מפחית את כמות הזיעה המיוצרת. גילוח שיער השחי מסייע להפחתת ריח הגוף, היות ושיער מהווה מלכודת לזיעה וחיידקים.

כיני ערווה

אלו הם חרקים זעירים שחיים על שיער הערווה. הם מועברים באמצעות מגע גוף קרוב, כגון במהלך קיום יחסי מין. התפשטות כינים מהערווה עלול לגרום לגירוד.

יחד אם זאת, לא כל אדם עם המצב חווה תסמינים. הטיפול כרוך בהריגת כינים באמצעות קרם חרקים. במצב של הידבקות בכינים משותפים מיניים, יש לבדוק נוכחות זיהומים אחרים המועברים במגע מיני.

פין מעוקל (מחלת פיירוני)

זהו מצב שבו נגעי רקמת צלקת מתפתחים לאורך הפין. מצב זה עלול לגרום לכיפוף או שינויים בצורת הפין. המצב יכול להיות קל ולא גרום לבעיות. עבור חלק מהגברים, הזקפה עשויה להיות כואבת, או שעשויים להתעורר קשיים ביחסי מין.

אפשרויות הטיפול כוללות תרופות שניתן לקחת בבליעה, למרוח על הפין או להזריק לרקמת הצלקת. טיפול חשמלי, לייזרים וניתוח הם אפשרויות אחרות. במקרים נדירים, המצב עשוי לחלוף לחלוטין, אך רוב הגברים סובלים מהמחלה בקביעות, או שהיא מחמירה עם הזמן.

אין אונות

תפקוד זקפה לקוי (ED) פירושו חוסר יכולת לקבל זקפה, כתוצאה מסיבות שונות. אך במקרים רבים, הבעיה נובעת מצמצום הדם העובר לעורקים על הפין. הסיבה לכך היא הצטברות חומר שומני בעורקים אלו.

זה דומה לאופן שבו עורקי הלב מושפעים בקרב חולי לב. בדומה למחלות לב, עישון ושתייה כבדה של אלכוהול הם גורמי סיכון חשובים. ניתן לטפל ברוב המקרים של תפקוד זקפה לקוי, ומומלץ אף להקפיד על גורמי סגנון חיים וטיפולים על מנת להפחית את הסיכון לפתח מחלת לב.

דרמטיטיס – זהו מצב עור שגורם לקשקשים חמורים ולעיתים לפריחה על הפנים ופלג הגוף העליון. שמפו או קרם נגד פטריות מנקה את הקשקשים והפריחה. המצב נוטה לחזור, ואם הוא חוזר לעיתים קרובות, שימוש קבוע בשמפו או קרם נגד פטריות מסייע בהרחקת הנגעים.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן