כיצד מסייעים המדרסים לטיפול בפציעות ספורט?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כיצד מסייעים המדרסים לטיפול בפציעות ספורט?פציעות ספורט הן עניין שבשגרה כשמדובר בספורטאים מקצועיים והן יכולות להופיע גם אצל ספורטאים מתחילים וספורטאים חובבנים.

הטיפול בפציעות ספורט נעשה תוך התייחסות לדרגת חומרתה של הפציעה וגם למטרות שאותן רוצים להשיג. פנייה לרופא, המתמחה בתחום, היא הדרך הנכונה להתמודד עם הפציעה ולמנוע את החמרתה ואת השפעתה על יכולותיו של הספורטאי.

ישנם סוגים שונים של פציעות ספורט שהטיפול בהם נעשה על ידי שימוש במדרסים. המדרסים מותאמים נקודתית אל הספורטאי, תוך בחינת מבנה כף הרגל שלו וסוג הפציעה והם עוזרים לו להתמודד איתה ובעיקר עם כל התסמינים השונים הנלווים לה.

מדוע צריך להשתמש במדרסים?

פציעות ספורט הקשורות לכף הרגל ואל הקרסול נחשבות לשכיחות מאד בקרב ספורטאים. כף הרגל שלנו בנויה מ – 26 עצמות, ממפרקים, מגידים, משרירים ומרצועות. כל אחד מהחלקים האלה רגיש מאד ועשוי להיפגע.

פציעת ספורט בכף הרגל, וגם הקלה ביותר, יכולה "להשבית" לחלוטין את הספורטאי ובמידה ולא מטפלים בה באופן מיידי גם להשפיע על אופן התנהלותו. שימוש במדרסים אורטופדיים, כחלק מהטיפול בפציעה, יכול לסייע לספורטאי הן במניעת הפציעה והן בהפחתת מידת חומרתה.

מהם היתרונות של המדרסים לעוסקים בפעילות גופנית?

פנייה לאורטופד, המתמחה בהתאמת מדרסים לספורטאים, היא הפתרון הנכון ביותר והדרך להחלים מהר מפציעה הקשורה לכף הרגל או לקרסול. גם כחלק מהמניעה, כשמדובר בספורטאים החושפים את רגליהם לעומסי משקל יתר ומבלים שעות רבות במהלך השבוע בריצות ארוכות, מדרסים יכולים לסייע לא מעט.

ספורטאים העוסקים בפעילות הדורשת מהם זינוקים, עצירות חדשות, שינוי בכיוון התנועה וגם התחלות פתאומיות, יוצרים עומסים רבים מאד על כף הרגל עצמה, מה שמגביר באופן משמעותי את הסיכון לפציעה – בקרסול, בברך או בכף הרגל עצמה. זו יכולה להיות פציעה כרונית, זו יכולה להיות פציעה אקוטית או פציעה סאב-אקוטית.

התאמה נכונה של מדרס לכל ספורטאי – חובבן ומקצועי

מכיוון שספורטאים רבים, ובמיוחד אלה העוסקים בספורט לא מעט שנים, נוטים להתעלם מהכאב או להפנות את העומסים לאזורים אחרים בגוף, במקרים של פציעות ספורט הדבר עשוי לגרום לנזק חמור ומתמשך הרבה יותר ואף להופעתן של תופעות נלוות נוספות, הגורמות לספורטאי לקושי רב.

המדרסים הם ציוד הכרחי עבור הספורטאים, חובבים ומקצוענים כאחד ובעיקר עבור אלה, העוסקים בסוגי ספורט הגורמים לעומס רב על הרגל, על הברך או על הקרסול. פנייה לאורטופד כדי לבחון את מצב כף הרגל, לבדוק האם מנח כף הרגל תקין או שמא לא, יכולה למנוע בעיות בעתיד.

במידה ומנח כף רגלו של הספורטאי איננו תקין, יש להתאים מדרס לכף הרגל ולוודא שהוא אכן מאפשר לו לבצע את הפעילות הנדרשת לו כחלק מסוג הספורט שבו הוא עוסק. המדרס המותאם לכף הרגל שלו איננו מגביל אותו בתנועה או מורגש מאד והוא יכול להמשיך בעיסוקיו כרגיל ללא כל בעיה.

אבחון והתאמה אישית של מדרסים לספורטאים

השימוש במדרסים מוצע לספורטאים הסובלים מפציעות ספורט וגם כחלק ממניעה. במרבית המקרים הם חלק מטיפול מקיף יותר בספורטאי הכולל שימוש בטכניקות נוספות, העוזרות גם כן.

התאמת מדרסים באופן מדויק לצרכיו של הספורטאי החובבן או המקצועי מבטיחה המשך התנהלות תקין ומניעת סיבוכים מיותרים. זו גם הסיבה מדוע כדאי לפנות אך ורק לאורטופד מומחה, המכיר היטב את פציעות הספורט הנפוצות ויודע כיצד לאבחן נכון את הפציעה על מנת לספק למטופל את המענה הנכון והטוב לו ביותר, כולל התאמת מדרסים לכפות רגליו.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן