עיגולים שחורים מתחת לעיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עיגולים שחורים מתחת לעינייםהעור הממוקם מתחת לעיניים מתאפיין בדקיקות ובמיעוט של בלוטות שומן וככל שאנו מתבגרים, כך הוא הופך לעדין יותר, דק יותר ויבש יותר. כתוצאה מכך, הוא רגיש יותר לשינויים העוברים עלינו במהלך היומיום והוורידים הממוקמים תחתיו נראים בבירור גם אם אינם בולטים במיוחד.

העיגולים השחורים המופיעים מתחת לעיניים יוצרים מראה שאינו מחמיא במיוחד, המתקשר באופן אוטומטי לעייפות ולעומס נפשי והאמת היא שאין זה פלא כיוון שעייפות היא אחד הגורמים המרכזיים המובילים להתפתחות של אותם עיגולים בלתי מחמיאים בעליל.

מה הם הגורמים לעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

להלן הגורמים המרכזיים והשכיחים ביותר המובילים להופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים:

  • הרחבת הוורידים באזור – כל דבר שיגרום להרחבת הוורידים מתחת לעיניים, יוביל להופעה של גוון כהה באזור. הכוונה היא למשל לשפשוף של העור, אלרגיה, תגובה לא תקינה לחומרי איפור וקוסמטיקה שונים ועוד.
  • שתייה מועטה – צריכה לא מספקת של נוזלים יכולה בהחלט לפגוע בבריאות העור באופן כללי, לגרום להתייבשות העור מתחת לעיניים ולהוביל להופעה של כתמים שחורים מתחת לעיניים.
  • חשיפה מוגזמת לשמש – לא אחת העיגולים השחורים מתחת לעיניים מתפתחים על רקע פעילות יתר של תאי עור הנקראים מלנוציטים, המייצרים את הפיגמנט שנקרא מלנין. הפעילות של המלנוציטים מוגברת בעיקר בעקבות חשיפה לקרינת השמש.
  • תזונה לקויה – ישנם הסבורים כי חסרים תזונתיים שונים, בדגש על מחסור בוויטמין C, קשורים להתפתחות של עיגולים שחורים מתחת לעיניים.
  • מבנה טבעי של הגולגולת – לא אחת מתברר שמדובר למעשה במעין אשליה אופטית. זהו המצב בקרב אלו שניחנו בעיניים שקועות יחסית. בקרב אלו נוצרת מעין הצללה מתחת לעיניים וכשמדובר בבעלי גוון עור בהיר במיוחד, ההצללה מורגשת אף יותר.

מה הם התסמינים של עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

בדרך כלל מלבד המראה הלא אסתטי, העיגולים השחורים מתחת לעיניים לא יבואו לידי ביטוי בתסמינים נוספים. עם זאת, כאשר מדובר בעיגולים שחורים שהופיעו על רקע אלרגי או על רקע של שפשף העור, ייתכן כי יתלוו אליהם תסמינים שונים דוגמת עור מגורה, עור נפוח, אדמומיות מקומית, דמעת יתר, נזלת ועוד.

כיצד מאבחנים עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

האבחון של העיגולים השחורים או ליתר דיוק, האבחון של הגורם להופעת העיגולים השחורים מתבצע בדרך כלל על דרך השלילה. כך לדוגמה ניתן לנסות לבדוק האם המטופל ישן מספיק שעות מדי יממה והאם השינה שלו איכותית או שמא לאחרונה הוא סובל מבעיות שינה ובעקבות זאת הופיעו העיגולים השחורים.

כמו כן, יש לברר האם החל להשתמש לאחרונה בתכשיר קוסמטי או בתכשיר איפור חדש, שכן בחלק ניכר מהמקרים כפי שציינו, המקור לעיגולים הוא תגובה לא תקינה של העור. בנוסף לכך, יש לברר האם הנבדק צורך מספיק נוזלים, האם התזונה שלו מאוזנת והאם הוא עושה שימוש בקרם הגנה (עם מסנן קרינה גבוה) כאשר הוא נחשף לקרינת השמש במהלך היום.

כיצד מטפלים בעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

הטיפול בעיגולים שחורים מתחת לעיניים משתנה בהתאם לגורם שהוביל להתפתחות העיגולים. הפחתת החשיפה לשמש או שימוש בקרם הגנה איכותי בזמן היציאה החוצה בשעות האור, שיפור השינה, הוספת שעות שינה וצריכה מוגברת של נוזלים, בדרך כלל מובילים לפתרון הבעיה.

אם הבעיה לא נפתרת באופן טבעי, ניתן כמובן להסתיר אותה על ידי שימוש באיפור המתאים בדגש על קונסילר. יש לציין כי ישנם גם טיפולים קוסמטיים שונים המשמשים לטשטוש הכתמים השחורים מתחת לעיניים כמו לדוגמה הזרקת חומרי מילוי לאזורים הבעייתיים, פילינג עמוק ועוד.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן