אתגר חיים ללא סוכר – דיאטה דלת סוכר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כמויות גדולות של סוכר נמצאות במגוון מאכלים שונים. ההערכה היא כי האמריקאי הממוצע אוכל כ- 22 כפיות סוכר בכל יום, ומוסיף כ 70 ק"ג סוכר בשנה. אכילת סוכר מובילה לתוספת קלוריות ריקות, עליה במשקל, לחץ דם גבוה, סוכרת ורמות כולסטרול גבוהות. כ-6% מאוכלוסיית העולם חולה כיום בסוכרת, וישנן תחזיות שתחלואה זו תעלה עד ל- 8% בשנת 2030.

תופעות לוואי שליליות של הסוכר

התופעה השלילית הידועה ביותר של הסוכר היא עלייה במשקל. אולם אכילה רבה של סוכרים עלולה לגרום גם לתופעות המשפיעות על הגוף כולו, כולל כאבי ראש, מיגרנות, אקנה, חוסר אנרגיה, נפיחות, סיכון מוגבר למחלות לב כליליות ולחץ דם גבוה, הפחתת כולסטרול מסוג HDL על חשבון העלאת רמות כולסטרול מסוג LDL, רמות אינסולין גבוהות או עמידות לאינסולין.

אנשים רבים אשר מודעים לתופעות לוואי אלו ונוספות, מנסים דיאטות דלות שומן. למרבה הצער, מזונות דלי שומן משנים את טעמם ולכן מלאים יותר בכימיקלים וסוכר, ממתיקים, מלח, וקמח. דיאטות אלו או אחרות, אשר מנסות לפצות על החוסר בסוכר הינן בעלות השלכה הרסנית על בריאות בגוף.

דיאטה דלת סוכר – מה לאכול וממה להימנע?

ישנם כמה כללים ידועים לדיאטה דלת סוכר. אחד הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון הוא כי יש לעבור לדיאטה זו במתינות ובהדרגה. כדאי לקרוא את התוויות על אריזות המזון, להימנע מפחמימות פשוטות, להימנע מסוכרים מלאכותיים, לא לשתות מיצים, לשים לב ודגש על מזונות מלאים ומשביעים, לתכנן ארוחות ולנסות לתבל אותן בתבלינים שונים.

בכדי להתמיד בדיאטה דלת סוכר, יש לאכול חלבון, אשר מסייע לייצב את רמות הסוכר בדם, על ידי האטת קצב ספיגת הסוכר במהלך הארוחה, ומפחית את הרגשת הרצון לסוכר, שיכולה להיות ממכרת. פירוק החלבון דורש עבודה רבה, כך שההרגשה היא של מלאות.

ההמלצה היא לאכול חלבון איכותי בכל ארוחה. המלצה נוספת שיכולה להקל על הצורך בסוכר, היא להגדיל את כמות הסיבים הנאכלת, באמצעות אכילת אבוקדו, עדשים, קינואה, אפונה, שיבולת שועל, גרגרי יער ושעועית.

כאשר מורידים את הסוכר מהדיאטה, יש לאכול שומנים בריאים. מכיוון שהשומנים מכילים יותר קלוריות לגרם בהשוואה לפחמימות או חלבון, הם משאירים אותנו מלאים ומספקים יתרונות רבים יותר לבריאות הגוף והמוח. מזונות שומן אשר דלים בסוכר עשויים לכלול שמן קוקוס, אבוקדו, שמן פשתן, שמן זית, אגוזים, זרעים, ודגים.

תופעות לוואי חיוביות לדיאטה דלת סוכר

ישנם יתרונות רבים לדיאטה דלת סוכר. היתרון הגדול ביותר הוא הרגשה טובה יותר בהשוואה לימים בהם אוכלים ג'אנק פוד וסוכרים רבים. אנשים רבים טוענים כי הם אנרגטיים ופעילים יותר בהשוואה לעבר, ומצב רוחם השתפר ללא היכר. מעבר לכך, כאשר מצליחים להוריד את כמויות הסוכר, אפשר להכניס לדיאטה יותר מזונות בריאים כמו פירות, ירקות וקטניות. צמצום צריכת הסוכר מסייעת גם להימנע מעודף משקל המקטין את הסיכון למחלות סרטן שונות ומחלות לב כליליות.

היתרון הגדול ביותר של דיאטה דלת סוכר היא המודעות המתפתחת למרכיבי המזון. מכיוון שסוכר מסתתר במזונות רבים שאנו אוכלים, יש לשים לב לתוויות התזונה ולרשימת המרכיבים הנמצאים על הקופסאות ואריזות המזון. אכילת סוכרים הינה ממכרת, ופעמים רבות, אנו אף לא מודעים לה באופן מלא.

רק כאשר מתחילים בדיאטה דלת סוכר, נוכל להבחין ברצון ובצורך למתוקים, אשר ילך וייפחת ככל שזמן הדיאטה יתארך. בדרך כלל, הפיתרון לצורך זה יהיה אכילת פרי או אגוזים. עם זאת, יש להתכונן להרגשה הדומה לגמילה, שיכולה להשפיע על הגוף בימים הראשונים לדיאטה.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן