רפואה משלימה – רפואה אלטרנטיבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רפואה משלימה - רפואה אלטרנטיבית

רפואה משלימה מקיפה תחום שלם של טיפולים אלטרנטיבים אשר אינם נמנים על הרפואה המערבית הקונבנציונלית. ניתן לומר כי טיפולים ברפואה משלימה (או רפואה משלימה - רפואה אלטרנטיביתאלטרנטיבית) לא נחקרו בצורה מדעית לגבי יעילותם, אינם מחייבים לימודים מוסדרים או קבלת תעודה.

מקובל לחשוב שגם אם הטיפול ברפואה משלימה אינו מועיל, הרי גם שהוא אינו מזיק אולם יש להתייחס לאפשרות של אי קבלת טיפול אחר שכן היה יכול להועיל כחלק מהעלות של הטיפול האלטרנטיבי.

יש לציין שחלק מהטיפולים ברפואה המשלימה נחקרו רבות ויעילותם הוכחה עד כדי כך שהינם היום חלק מהרפואה המערבית.

סקירה כללית של שוק הרפואה המשלימה בארץ

רפואה משלימה, שנחשבה בעבר כמשלימה טיפולים אחרים, נחשבת כיום לדרך טיפול בפני עצמה. זוהי רפואה שניתנת מחוץ לדרך הרפואית המקובלת, וחותרת לרפא, לאחד ולאזן את הגוף הפיזי עם האלמנט הרוחני שבו, הנפש. בשנים האחרונות גוברת ההכרה של הממסד הרפואי בטיפולי רפואה משלימה.

קופות החולים בארץ החלו להציע מגוון טיפולים, שמטרתם לשפר את אורך החיים ואת איכות חייו של האדם החי בעולם המודרני, ובמקביל החלו מטפלים פרטיים רבים להציע את שירותיהם לציבור. בקופת חולים כללית – כללית רפואה משלימה, בקופת חולים לאומית – לאומית טבעית ובקופת חולים מכבי – מכבי טבעי.

כיום בישראל נערכים כ-1.4 מיליון טיפולי רפואה משלימה בשנה לערך ע"י קרוב ל-10,000 מטפלים העוסקים בתחום באופן פעיל. בארץ קיימים כ60- מוסדות הכשרה ברפואה משלימה, ברמות שונות, בהם לומדים בכל מחזור כ-5,000 סטודנטים.

טיפולי רפואה משלימה בארץ

המגוון הרחב של הטיפולים, שיטות ההסמכה הרבות ועוד הפכו את תחום הרפואה המשלימה למלא באפשרויות. טיפולי רפואה משלימה ניתן לקבל ע"י מטפלים עצמאיים, מכוני טיפול פרטיים, קופות החולים הגדולות ואף דרך בתי החולים ברחבי הארץ.

בסקר שנעשה בקיץ 2006 נמצא כי 45 אחוז מן המטופלים מקבלים שירות דרך קופות החולים בארץ, 35 אחוז מטופלים ע"י מטפלים פרטיים ומכוני טיפול ו20 אחוז ע"י בתי החולים.

מכוני טיפול ומטפלים עצמאיים מספקים טיפולים שונים, בהתאם להכשרתם והידע שלהם בתחום. ניתן לאתר מכוני טיפול או מטפלים עצמאיים בקלות, או מרכזים לגמילה מהתמכרות לאלכוהול, כך שכל אדם יכול להתאים לעצמו את המטפל הנכון עבור הטיפול בו אתם מעוניינים.

קופות החולים מעסיקות מטפלים פרטיים ואף מפנות לקוחות אל מכוני טיפול פרטיים למען מתן טיפולי רפואה משלימה. יחד עם זאת, ניתן לקבל גם טיפולי רפואה משלימה דרך סניפי קופות החולים עצמן.

שיטות טיפול ברפואה משלימה

בטרם תחליטו האם לפנות אל מטפלים פרטיים, אל קופ"ח או אל כל גורם אחר, יש ראשית להחליט איזו דרך טיפול מתאימה עבורכם. כיום בארץ מוצעים טיפולי רפואה משלימה רבים ומגוונים שמטפלים בגוף ובנפש בדרכים שונות, כשהמוכרים שבהם הינם:

ארומתרפיה

שיטת טיפול בשמנים. תוך שימוש בצמחים שונים, והשמנים המופקים מהם, מעוררים בגוף תגובות שונות. השיטה יעילה להפגת מתח נפשי, טיפול בשרירים תפוסים ועוד.

הומופאתיה קלאסית

טיפול ע"י תרופות המורכבות מחומרים טבעיים בתהליך דילול סדרתי. יחד עם התרופות, הנקראות "רמדי", המטפל מסייע למטופל להבין טוב יותר את תהליכי ההבראה. הטיפול מתמקד באדם כולו, על כל רבדיו, ולא רק בסימפטומים של המחלה.

הילינג

שיטה זו כוללת בתוכה את כל שיטות הריפוי המבוססות על שימוש באנרגיה. נטורופתיה: רפואה משלימה מסוג זה דוגלת באורח חיים בריא, הרחקת זיהומים חיצונים, תזונה בריאה ותחזוקת הגוף תוך אמונה ביכולת הגוף לרפא את עצמו.

שיאצו

שיטת טיפול שמתמקדת בנקודות לחציה לאורך הגוף. מקורה של השיטה ביפן, והטיפול נעשה על ידי לחיצה על נקודות אנרגיה ודיקור שלהן במטרה להסדיר את זרימת האנרגיה בגוף.

לטיפולים אלו מצטרפים טיפולי רפואה משלימה רבים עד מאוד, כגון:

רייקי שמטפלת באנרגיה, צמחי מרפא שמסייעים לאיזון הגוף, מדיטציה שמטפלת במתחים, עיסוי טיבטי או שוודי, רפלקסולוגיה, דיקור סיני, שימוש בדמיון מודרך, יוגה, רפואה הוליסטית, טיפול כירופרקטי שמתמקד בעמוד השדרה, תרופות סבתא והרשימה עוד ארוכה.

תשלום ומחירי טיפולים

מחירי הטיפולים מגוונים כמספר הטיפולים עצמם. חשוב לציין כי מחירי הטיפולים משתנים משמעותית בהתאם לשיטת הטיפול והגורם המטפל. כמו כן כדאי לזכור כי בישראל רוב שירותי הבריאות נעשים דרך קופות החולים, וכי אנחנו לא רגילים לשלם עבור טיפולים רפואיים. עם זאת, טיפולי רפואה משלימה יכולים לסייע רבות באיזון הגוף ופתרון בעיות, ולכן יש לשקול כל טיפול לגופו.

ניקח לדוגמא טיפולי רפואה סינית וטיפולים בהומופאתיה כדוגמא. בשוק הפרטי תוכלו לקבל טיפול ברפואה סינית על ידי מטפל עצמאי בעבור כ200-400 שקלים, וטיפול אצל הומפאט יכול לעלות לכם בין 400-800 שקלים.

במידה ואתם מבוטחים בביטוח משלים אצל קופות החולים, תוכלו לקבל טיפולי רפואה משלימה דרכם, ולחסוך כסף רב. טיפול ברפואה סינית דרך קופת החולים יעלה בין 60-150 שקלים, וטיפול הומופאתי יעלה בין 100-350 שקלים.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן