בדיקת אולטרסאונד עיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת אולטרסאונד עינייםאולטרסאונד עיניים היא בדיקת ההדמיה החשובה ביותר בשדה רפואת העיניים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתוכן ארובת העין וגלגל העין מורכבים מרקמות רכות שניתן לאפיין אותן באופן מוצלח יותר באמצעות אולטרסאונד בהשוואה לאופן שבו ניתן לאפיין אותן באמצעות בדיקת CT או בדיקת MRI. בדיקת אולטרסאונד של העין היא בדיקה לא פולשנית שמלבד אי נוחות קלה לא גורמת לתופעות לוואי או לתחושת כאב.

הבדיקה מבוססת על טכנולוגיית אולטרסאונד שבה נעשה שימוש בגלי קול שלא ניתן לשמוע אותם באמצעות האוזן האנושית. גלי הקול משודרים באמצעות מתמר זעיר ונקלטים בו לאחר שהם מוחזרים מהעין. מאחר וכל רקמה הינה בעלת צפיפות שונה, הרי שגלי הקול מוחזרים למתמר באופן שונה וכך ניתן להרכיב תמונה גרפית של העין.

באילו מצבים יש לבצע את הבדיקה?

השימוש בבדיקת אולטרסאונד של העין חיוני בעיקר במצבים שבהם לא ניתן לבחון את החלקים האחוריים של העין בבדיקה קלינית בשל דימום המסתיר חלק מהעין, עכירות של העדשה, עכירות של הקרנית ועוד.

כמו כן, הבדיקה מאפשרת לאבחן היפרדות של הרשתית, קרעים ברשתית ודימומים תוך עיניים. באמצעות הבדיקה ניתן לאבחן נגעים בארובת העין, להעריך את מצבם של השרירים האחראיים על הנעת גלגל העין, לאבחן בצקות, דלקות או מחלות שונות של עצב הראייה ועוד.

לא אחת הבדיקה משמשת להערכת מצב העין על מנת שניתן יהיה לתכנן את מהלך הניתוח שהנבדק צפוי לעבור. התמונות שתספק הבדיקה ישמשו רקע להכנת תכנית הניתוח.

אולטרסאונד עיניים לאבחון של גידולים סרטניים ולמעקב אחרי גידולים סרטניים

אחד התחומים שבו נעשה השימוש הנפוץ ביותר באולטרסאונד עיניים הוא התחום האונקולוגי. בבדיקת אולטרסאונד עיניים ניתן להעריך את הצורה של הגידול (גידול כיפתי, שטוח, פטרייתי, מפושט או אירגולרי), את המרקם של הגידול, את הממדים שלו בדגש על עוביו, את מידת ההתפשטות של הגידול, לאבחן האם הגידול מערב את עצב הראייה או לא ועוד.

אולטרסאונד עיניים מאפשרת לאבחן את קיום הגידול, לעקוב אחרי ההתקדמות של הגידול, לבחון האם הגידול מגיב לטיפול התרופתי שניתן לחולה, לאבחן בעיות שונות בעין שמקורן בגידול כמו למשל היפרדות של הרשתית ועוד. כמו כן, בדיקת אולטרסאונד עיניים מאפשרת לרופא העיניים לבצע אבחנה מבדלת בין גידול סרטני בעין לבין מחלות אחרות שיכולות לבוא לידי ביטוי באותם התסמינים מבחינה קלינית.

למעשה, בדיקת אולטרסאונד עיניים משמשת את האונקולוג לכל אורך הטיפול בגידול, החל מהשלב שבו מאובחן הגידול לראשונה, דרך השלב שבו מתוכנן הטיפול וניתן הטיפול וכלה בשלב הפוסט טיפולי שבו בוחנים את תגובת הגידול לטיפול. מדובר על אחד הכלים הבסיסיים ביותר בארגז הכלים של רופא העיניים העוסק בטיפול בגידולים של העין.

האם יש לבצע הכנות מיוחדות לפני הבדיקה?

בדיקת אולטרסאונד של העין לא כרוכה בביצוע הכנות מיוחדות למעט הזלפת טיפות הרדמה לעין. בדיקה זו לא כרוכה בצום, בהימנעות מפעילות, בהרחבת אישונים וכיוצא באלה. במהלך הבדיקה הטכנאי או הרופא יצמיד מתמר זעיר ישירות ללובן העין של המטופל או ישירות לעפעף שלו כאשר לפני הנחת המתמר ימרח מעט ג'ל וזאת כיוון שגלי הקול עוברים באופן איכותי יותר דרך מדיום ג'לטיני בהשוואה לאוויר.

מדי פעם הטכנאי או הרופא ישנה את המיקום ואת הכיוון של המתמר על מנת לקבל את התמונה הרצויה. סך הכול הבדיקה נמשכת כעשר דקות בלבד. לאחר הבדיקה ניתן לחזור לשגרה ואפילו לנהוג הביתה. הבדיקה לא כרוכה בנטילת סיכונים או בתופעות לוואי מסוג כלשהו.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן