בריאות הנפש בקרב מתבגרים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בעיות בריאות הנפש בבני נוער

בעיות בריאות הנפש בבני נוערמצב שבו אחד מבני המשפחה סובל מבעיה נפשית הוא מצב מורכב. המודעות לנושא, חקירתו וההבנה שיש מה לעשות יכולה במקרים רבים לסייע לבני נוער לקבל כלים כיצד להתמודד ולהמשיך את חייהם באופן התואם את מצבם, ולהקל עליהם.

הדבר החשוב ביותר אותו צריכים הורים לזכור הוא שיש לגלות ערנות, לסמוך על האינטואיציות ולא להתעלם ממצבים שנראים חריגים.

הפרעה נפשית: הפרעה בתפקוד מוחי

קיימים סוגים שונים של הפרעות נפשיות, גם אצל בני נוער, והן נוצרות כתוצאה מגורמים פיזיים, תורשתיים וגורמים הקשורים להרכב המוחי. כלומר, מדובר בתפקוד לא תקין של אזורים מסוימים במוח, בחלקים הקשורים לרגשות, להתנהגויות ולמחשבות שלנו.

גם לחץ סביבתי, אירועים טראומתיים אשר גרמו לטראומה, התעללות פיזית, מילולית או מינית יכולים לעודד היווצרות של הפרעות נפשיות.

מהם התסמינים להפרעות נפשיות בבני נוער?

ירידה בלימודים, חוסר עניין מפעילות המשלבת הנאה, היפראקטיביות, הזיות, התמרדות מתמשכת, הפרעות שינה, שימוש בסמים, שימוש באלכוהול, התפרצויות זעם, שינוי קיצוני במצבי רוח, כאבים גופניים – אלו ועוד עלולים להעיד בחלק מהמקרים על הפרעה נפשית.

הבעיות הנפשיות הנפוצות בקרב מתבגרים כוללות:

חרדה חברתית – תגובה קיצונית למצבים חברתיים, בתסמינים הכוללים הזעה מוגברת, רעידות, קצב לב מואץ והימנעות.

הפרעות דיכאון שינוי חד וקיצוני במצב הרוח, עצבנות, התפרצויות זעם.

הפרעות אכילה – אנורקסיה, בולימיהוהפרעת אכילת בינג'. זוהי התנהגות שאינה מאוזנת בכל הנוגע למשקל או למזון אותו אני צורך.

אבחון – מתבצע על ידי פסיכולוג או פסיכיאטר המוסמך לעבוד עם ילדים ובני נוער, זאת בהתאם לסימנים. בדיקת היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית ובדיקה התפתחותית יסייעו לאבחן את סוג ההפרעה ממנה הילד סובל ולהתאים את הטיפול. בנוסף, בדיקת הדמיה ובדיקת דם יסייעו לשלול מחלות אחרות.

טיפול בהפרעות נפשיות בבני נוער

הטיפול התרופתי במצבים של הפרעות נפשיות אצל ילדים, בני נוער ומתבגרים הוא אותו טיפול שניתן עבור מבוגרים, רק המינון שונה. התרופות כוללות תרופות נוגדות דיכאון, תרופות נוגדות חרדה, תרופות המסייעות לשנות את מצב הרוח ותרופות אנטי פסיכוטיות.

התרופות מותאמות למטופל בהתאם לאבחנה ולרמה שבה הוא סובל. בנוסף, הטיפול לרוב ישלב גם ביקורים אצל פסיכולוג או פסיכיאטר, לטיפול פסיכותרפיה. הטיפול כולל שיחות בין המתבגר למטפל, תוך שימוש בשיטה הקוגנטיבית וההתנהגותית.

סוגי טיפולים נפשיים

קיימים סוגים שונים של טיפולי פסיכותרפיה, החל מטיפולים של אחד על אחד, דרך טיפול קבוצתי ועד טיפול משפחתי. קיימים ברחבי הארץ מרכזי תמיכה המסייעים לבני נוער להתמודד עם המצב ומקלים עליהם בצורה ניכרת. שיטה נוספת המסייעת לבני נוער להתגבר על חוסר האיזון ולבלום התנהגויות מסוימות היא ריפוי בעיסוק.

אבחנה וטיפול בבעיות נפשיות אצל ילדים, מתבגרים ובני נוער הינם תלויים מקרה וחשוב להבין שעם התאמת הטיפול הנכון לצורכי הילד בהחלט ניתן לשפר את המצב ולאפשר לו לממש את הפוטנציאל הטמון בו, לחזק את ביטחונו ודימויו העצמי ולאפשר לו ולמשפחתו להמשיך בשגרת חיים נורמלית.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן