טיפים לטיפול בעור יבש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפים לטיפול בעור יבש

טיפים לטיפול בעור יבשלאחר התמודדות עם מצבים תובעניים, תנועה מתמדת ומצבים מלחיצים אחרים, רוב האנשים מצפים בקוצר רוח להגיע הבית ולהירגע. יחד עם זאת, גם המקומות השלווים ביותר עשויים להכיל היבטים מטרידים, שעלולים לגרום לעור יבש ומגרד.

גירויי עור ביתיים הם כמעט אינסופיים. בין היתר, הם כוללים מוצרי ניקוי, לקים לציפורניים, מטהרי אוויר, ואבקת כביסה. מוצרים אלו מפחיתים מהעור לחות ושמנים חיוניים, וכך מתפתח יובש וגירוי עור, באזורים כמו הידיים, הרגליים וגם יובש במרפקים.

בקרב חלק מהאנשים, עור יבש עלול להתקדם למצבי עור חמורים יותר כגון אקזמה או דרמטיטיס. כדי להימנע מגירויים ביתיים ולהפוך את הסביבה הביתית למרגיעה יותר לעור, מומלץ להשתמש בטיפים מעשיים אלו.

  1. כפפות למניעת עור יבש

אנשים רבים מעוניינים לשמור את גילם בסוד, אך תחילה עליהם לטפל בידיהם. כלומר, להגן עליהם מפני חומרי ניקוי ביתיים קשים, אשר הוכחו כמפעילי גירויי עור. כדי לשמור על עור רך וגמיש, יש לכסות את הידיים עם כפפות גומי שאינן מיוצרות מלטקס, כשמגיע הזמן לקרצף.

או יותר מכך, ניתן ליצור מחסום הגנה כפול, ולענוד זוג כפפות גומי על גבי שכבת כפפות רכות מכותנה רכה טרם השימוש בדלי מים או ספוג מלא חומר ניקוי.

  1. קרם לחות לאחר מקלחת ושחייה

גורם אחד לעור יבש ומגרד אינו נמצא בסביבה הביתית, אך אורב ממש בחוץ בברכה: כלור. הטיפול הטוב ביותר לעור יבש בכל הנוגע לפגיעת כלור בעור הוא מים נטולי כימיקלים.

כשיוצאים מהבריכה, יש לחפוף את השיער עם מים וסבון עדין, ולאחר מכן למרוח קרם לחות המכיל גליצרין כמרכיב הראשון ברשימת המרכיבים. גליצרין מסייע לער לשמור לחות ביעילות רבה יותר, ומונע יובש בעתיד.

  1. וזלין לטיפול בעור יבש

לאנשים הסובלים מעור רגיש שנפגע בקלות כתוצאה מגירויי עור ביתיים, הטיפולים הטובים ביותר לעור יבש מכילים את המרכיבים המעטים ביותר. אחד הטיפולים האלו הוא ג'ל נפט טהור. כאשר מוצרים ביתיים שוחקים את העור, הם מפרקים את המחסום המגן של העור.

בהמשך, כשמורחים קרם לחות עמוס כימיקלים על כבי אזור מוחלש, הוא מוביל לעומס יתר של העור המתבטא בצריבה, פריחה, תחושות עקצוץ, גירוד ואדמומיות. וזלין מכיל מרכיב אחד בלבד, ג'ל נפט עדין ביותר לעור. האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצה עליו כעל טיפול לעור יבש, המיועד לשימוש בכל חלקי הגוף, כולל השפתיים, הידיים והרגליים. והיות והוא כה בטוח וזול, ניתן להשתמש בו לעתים קרובות ככל שתרצו.

  1. שיבולת שועל

אם החשיפה למוצרי ניקוי ביתיים גורמת לעור מחוספס ומגרד, פשוט פותחים את ארון המטבח ומשתמשים במוצר מוכח לטיפול בעור יבש: שיבולת שועל. היא שימשה לטיפול בעור יבש במשך מאות שנים. אך רק לאחרונה גילו חוקרים מה מקל על הגירוד: כימיקלים הנמצאים בשיבולת השועל והנלחמים בדלק ובאדמומיות.

כדי למקסם את כוח הדגן ללחימה בגירוד, מומלץ לשבת באמבטיית שיבולת שועל. טוחנים אותה במערבל או במעבד מזון ומפזרים לאט במי האמבט כשהם זורמים. לאחר מכן שוכבים באמבטיה לפחות רבע שעה.

  1. בית נטול קרדית אבק

בוטה ככל שזה נשמע, אחד מגירויי העור הנפוצים נמצא ברוב הבתים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Investigative Dermatology, דיווח כי חשיפה לקרדית האבק המיקרוסקופית, מקדמת עור מודלק ומגורה.

כדי להימנע מקרדית אבק הקשורה לגירוד, יש לשטוף את הרצפה בקביעות, לשאוב אבק משטיחים ולכבס את המצעים במים רותחים לפחות אחת לשבוע.

  1. ג'ל חיטוי

אנשים מתעטשים ומשתעלים בכל מקום. משפחות רבות מחזיקות מכשירי סניטציה, המכילים ג'ל חיטוי, בכל רחבי הבית לניקוי ידיים מהיר וקל. עם האיום של שפעת ומחלות אחרות, ג'ל חיטוי משפיע היטב על הגנת העור, ויש להשתמש בו בבית ומחוץ לבית.

החיסרון היחיד שלו הוא שהוא מכיל רכיבים בעלי השפעה מייבשת את עור הידיים, היות והוא מבוסס על אלכוהול. על מנת לשמור על ידיים חלקות, מומלץ לחפש גרסאות ג'ל חיטוי המכילות רכיבי לחות, המומלצים על ידי רופאי עור.

  1. שמני דגים ופשתן

כשאדם סובל מעור יבש, הגורמים המשפיעים הנפוצים הם הגיל, הסביבה ואפילו העונה בשנה. אך שמני דגים ופשתן, המכילים חומצות שומן חיוניות, מסייעים לשמירת לחות העור באמצעות הגנה מפני ההשפעות המזיקות של הסביבה. יש להתייעץ עם הרופא לגבי הוספת שמן דגים לתזונה על מנת לסייע בשמירת לחות העור.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן