שפעת החזירים הגיעה למלכת מוסיקת הנשמה הישראלית – שירי מימון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מכת השפעת - מתי להתחסן? מי חייב להתחסן? ומה לעשות אם חליתם?

לאחרונה פרסמה שירי מימון ברשתות החברתיות על כך שהיא וילדיה הקטנים חלו בשפעת החזירים. הזמרת, שהפכה ממתמודדת ריאליטי מוזיקה לאחת הזמרות המצליחות בארץ, נאלצה משום כך לבטל הופעות, לאכזבת המעריצים.

בעוד אנו מאחלים למלכת מוסיקת הנשמה המקומית שלנו החלמה מלאה, נספר לקורא המודאג מה חשוב לדעת. מהי שפעת שפעת החזירים הגיעה למלכת מוסיקת הנשמה הישראלית - שירי מימון החזירים והאם היא שונה מהשפעת הרגילה. האם אפשר לטפל במחלה, האם יש חיסונים יעילים. מהם הסימפטומים והאם יש מקום לדאגה.

מתי החל הקשר המוזר שבין חזיר לבין שפעת?

כמו השפעת המוכרת, גם שפעת החזירים הינה מחלה ויראלית (נגיפית). למעשה, יש הרבה מאוד זנים של המחלה וזהו רק אחד מהם. המקרה הראשון נרשם לפני למעלה מעשר שנים, כאשר תחילה היו הרופאים מופתעים. עם הזמן, התברר כי מדובר ככל הנראה בכמה זנים שעברו שינוי ובכך הפכו למחלה שכבר לא משפיעה על החזירים לבדם. אגב, בשנים האחרונות נמסר מארגוני הבריאות השונים בעולם, על עוד ועוד מחלות שככל הנראה החלו לעבור מחברינו בעלי החיים לבני אדם. אגב, גם איידס, היא דוגמא למחלה כזאת וכך גם צרות מסוג אחר, כגון כלבת או עכברת.

 

ומה קורה בבתי החולים?

בבתי החולים מספרים על מצוקת השפעת השנה (חורף 2019 – 2020). כן, לא רק ידועניות וזמרות כמו שירי מיימון נדבקו. מבית החולים אסותא, למשל, דווח על 4 מקרים חדשים של חולים בשפעת החזירים שאושפזו. הדברים הגיעו לידי כך שבחלק מבתי החולים נאלצו להעביר חולי שפעת לאחרים, פחות עמוסים.

 

מהם ההבדלים בין שפעת החזירים לבין השפעת המוכרת והרגילה?

רופאים מסבירים כי יש שוני מסוים בסימפטומים. למשל, שתיהן מחלות חום ובכך הן דומות מאוד, אך בשפעת החזירים בדרך כלל הטמפרטורה של הגוף גבוהה יותר. סימפטומים כמו כאבי השרירים בדרך כלל יותר מציקים, אם כי דווקא הגרון פחות כואב ופחות מגורה. אם אתם מרגישים כי הראש "מתפוצץ" מרוב כאבים, אם השיעול יותר יבש ואתם מרגישים תשישות הרבה יותר עוצמתית, ככל הנראה תוכלו להאשים את החזיר.

 

הדבר שחשוב להדגיש הוא שלא נגיף השפעת הוא המסוכן. לא משנה מהו הזן שהביא להדבקה, הסיכון המרכזי הינו (בקרב קבוצות בסיכון) התפתחות סיבוכים. לרוב, סיבוכים כגון דלקת ריאות קשה. זיהום בריאות או קריסת מערכות בשל המחלה הם שמביאים לחשש במערכת הבריאות. קבוצות הסיכון כוללות חולי ריאות, חולי לב, חולים במחלות כרוניות, קשישים, ילדים קטנים, נשים הרות.

 

מדוע ואיך נדבקים? ולא פחות חשוב מכך – איך נזהרים?

ההדבקה תתרחש בדרך כלל בשל קרבה לאדם חולה. למרות שהווירוס מועבר באוויר, הוא לא שורד זמן רב באוויר פתוח. ההדבקה לרוב לאחר מגע עם הפרשת ליחה או נזלת, של עיטוש או בעת שיעול. מי שמתעטש ומכסה את פיו בידו, עשוי להעביר לאחר מכן את רסיסי הרוק הנגוע למשטחים כגון מקלדת מחשב, ידית של דלת, מגבת, כוס מים וכדומה. חשוב, אם כן, לכסות את הפה בקיפול המרפק ולא בכף היד. כך מקטינים את הסיכוי להעברת הנגיף הלאה. כמו כן, המחלה מועברת בזמן נשיקה עם אדם חולה, לחיצת כף יד וכדומה. חיטוי כפות הידיים באמצעות ג'ל אלכוהול (אלכוג'ל) מספקת הגנה טובה מאוד.

 

האם יש פתרון למעט חיסון?

מי שלא התחסן בזמן ונדבק בשפעת, מקבל פתרון של טיפול תומך, סימפטומטי. במידת הצורך ניתן לקבל תרופה יעילה למדי, טמיפלו. התרופה לא גורמת מיד להחלמה מלאה, אך היא מקשה על הנגיף להתרבות, מחלישה את הסימפטומים ומסייעת לגוף להתמודד.>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן