אכילת דגים מפחיתה את הסיכון לסרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אכילת דגים מפחיתה את הסיכון לסרטן

אכילת דגים מפחיתה את הסיכון לסרטןאכילת דגים מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן, כך קובע מחקר אמריקאי חדש. המחקר מצא שאצל אנשים שצורכים דגים באופן קבוע הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס וסרטן החלחולת נמוך יותר.

סרטן המעי הגס הוא הגורם הסרטני השלישי בעולם המערבי למוות ובכל שנה מתים קרוב ל-650,000 אנשים מסרטן המעי הגס ברחבי העולם. מחקרים רבים מצאו קשר מובהק בין תזונה לבין סרטן המעי הגס.

אודות המחקר

המחקר החדש מבוסס על ניתוח 41 מחקרים שנעשו ברחבי העולם בין השנים 1990 ל-2011. המחקרים בחנו את הקשר שבין צריכת דגים לבין התפתחות סרטן במערכת העיכול, ובעיקר סרטן המעי הגס.

תוצאות המחקר פורסמו באפריל 2012 במגזין "American Journal of Medicine" והראו שבקרב אנשים שצרכו דגים באורח קבוע שיעורי התחלואה והתמותה מסרטן המעי הגס והחלחולת היו נמוכים יותר ב-12%. בניתוח נלקחו בחשבון גורמים אחרים היכולים להשפיע על התחלואה בסרטן כמו גיל והיסטוריה משפחתית.

החוקרים מצאו שהירידה בסיכון לסרטן הייתה גדולה יותר ככל שצריכת הדגים עלתה, ושאכילת דגים באופן קבוע השפיעה יותר על הירידה בסיכון לסרטן הרקטום מאשר סרטן המעי הגס. כך למשל ההבדל בסיכון בין אלו שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של דגים לאלו שצרכו הכי מעט דגים היה 21% בסרטן הרקטום ו-4% בסרטן המעי הגס.

המחקר לא בדק את השפעת סוגי הדגים השונים על התחלואה בסרטן, אך ציין שלאופן הכנת הדגים יש השפעה על הבריאות, כך שצליית דגים על האש עלולה להגביר את סיכויי התחלואה בסרטן. לעומת זאת במחקרים אחרים שנעשו נמצא כי אכילת דגים שמנים מורידה את הסיכון לסרטן יותר מאשר אכילת דגים רזים.

הקשר בין אכילת דגים לירידה בתחלואה בסרטן

אף שהמחקר הספציפי הזה לא התמקד בגורמים לירידה בסיכון לחלות בסרטן אלא רק בדק את הקשר בין אכילת דגים לירידה בסיכון, החוקרים ציינו מספר גורמים אפשריים לכך.

ההנחה המרכזית היא שרכיבי תזונה מסוימים הנמצאים בדגים בכמות גדולה הם האחראים לכך. הדגים עשירים בחומצת שומן אומגה 3 ובוויטמין D, ונמצא בעבר כי צריכת אומגה 3 מפחיתה את הסיכון לסרטן השד, סרטן המעי הגס וסרטן הערמונית, וכן להיווצרות פוליפים במעי הגס. פוליפים אלו הם הגורם העיקרי להתפתחות סרטן במעי הגס.

אפשרות נוספת היא שאנשים שאוכלים דגים באופן קבוע צורכים פחות בשר אדום, ובכך מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, שכן מחקרים קודמים גילו שתזונה הכוללת הרבה בשר אדום מעלה את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

מחקרים נוספים

בעבר נעשו מחקרים נוספים שהראו כי צריכת דגים מפחיתה את הסיכון לסרטן. כך למשל במחקר שהוביל המכון הלאומי לסרטן בשנת 2009 נמצא שאכילת דגים ועופות מורידה את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס. מחקר שוודי אחר מצא ירידה של 74% בסיכון לחלות בסרטן הכליות בקרב נשים שצרכו באופן קבוע דגים שמנים, כגון סלמון והרינג העשירים בוויטמין D וחומצות מסוימות כמו אומגה 3.

מחקר נוסף שנערך ב-2001 מצא שאכילת דגים שמנים מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. הירידה בסיכון לסרטן הערמונית נצפתה גם במחקר שוודי שסקר 6272 גברים לאורך 30 שנה ומצא ירידה בסיכון של פי 2 עד 3 אצל אלו שצרכו דגים שמנים בתדירות בינונית או גבוהה.

ואם כל זה לא מספיק כדי לגרום לכם לרוץ לאכול דגים, כדאי לדעת שאכילת דגים מפחיתה גם את הסיכון למחלות לב וכלי דם ומשפרת את מצב הרוח.

ראו גם:
כיצד תוסף תזונה כורכומין מסייע בעיכוב תהליכים סרטניים ובטיפול בחולי סרטן?

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן