טלרפואה – אבחון מרחוק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה בשנים האחרונות, הביאה עימה חידושים רבים ומופלאים לעולם הרפואה. אחת ההמצאות היעילות ביותר במאה ה-21, היא הטלרפואה.

טלרפואה היא שירות רפואי ראשוני, מהיר ויעיל הניתן דרך הטלפון על ידי רופאים מומחים, מנוסים ומקצועיים. הרופאים מספקים אבחון רפואי והמלצות להמשך טיפול בשני אופנים:מוקד רפואי - אבחון מרחוק

  • דרך הטלפון
  • דרך שידורי א.ק.ג מבית המטופל למחשב הרופא היושב במוקד רפואי אלפי קילומטרים מהמטופל.

באופן כללי, כל אדם שאינו בקו הבריאות זקוק לשירותי טלרפואהמוקד רפואי, אשר מספקים מידע רפואי מהיר וזמין בנוגע לכל בעיה, שאלה והפרעה בריאותית, בנוגע לתסמיניה, דרכי טיפול ועוד. כמו כן, שירותי טלרפואה נותנים אבחון לבעיות אקוטיות ומצבי חירום ושולחים רופא או אמבולנס למתן טיפול מהיר ונמרץ עד ביתו של הלקוח-המטופל.

שירותי טלרפואה נמצאו מאוד יעילים ומוצלחים עבור:

  • בני גיל הזהב, הגרים לבד, או עם בן/בת זוג חולים
  • חולים אשר אין ביכולתם להגיע לרופא או לבית החולים במקרי הצורך
  • נכים
  • חולי לב – או הסובלים מבעיות לחץ דם
  • אנשים המעוניינים לברר יותר פרטים על:

נותני שירות טלרפואה

החברות המספקות את שירותי טלרפואה (כגון: שחל, נטלי ועוד), עובדות באופן שוטף וצמוד עם מגן דוד אדום. במקרי הצורך, בהם האמבולנסים של החברה אינם זמינים, מד"א תקבל את קריאת העזרה ישירות מהחברה ותגיע לביתו של האדם הזקוק לעזרה.

השירותים הניתנים

אבחון מרחוק – מוקד רופאים

אבחון מרחוק נעשה באמצעות צוות רופאים היושב במוקד רפואי, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, לאורך כל השנה. הרופאים במוקד הם אנשים מנוסים ומומחים אשר נותנים מענה מהיר לכל שאלה, בעיה או הפרעה ובכל שעה.

לכל לקוח יש תיק רפואי המופיע בפני הרופא על צג המחשב והוא כולל מחלות עבר, מחלות כרוניות, ניתוחים, תרופות וכדומה. כאשר הלקוח מתקשר למוקד הרפואי, הרופא במוקד מאבחן את הבעיה באמצעות שאלות מכוונות וספציפיות ומחליט בסופו של דבר האם:

  • לשלוח רופא מטפל לביתו של הלקוח
  • לבדוק את מצב הלקוח ולאחר איזה פרק זמן
  • לשלוח אמבולנס לביתו
  • בהימצא מכשיר א.ק.ג. בבית החולה, לבקש ממנו שליחת תשדיר א.ק.ג , לשם שלילת קיומן של הפרעות בקצב הלב המסכנות את חייו

ביקור רופא בבית הלקוח

במקרים בהם האדם אינו חש בטוב ואין ביכולתו לגשת לרופא המטפל או לבית החולים בשל תשישות נפשית או פיזית, נכות, בעיה אקוטית המונעת ממנו תזוזה, מחסור ברכב ועוד. הרופא המטפל מקבל את הקריאה מהמוקד הרפואי ומגיע במהרה אל ביתו של המטופל, שם הוא מבצע אבחון ובדיקות פיזיות שונות על מנת להעריך את מצבו הבריאותי. במקרי הצורך קורא לאמבולנס לפנותו לבית החולים או כותב לו מרשמי תרופות או מרגיעו ונפרד ממנו לשלום ללא כל טיפול.

מוקד מצוקה

מוקד המצוקה פועל  כמו מוקד הרופאים – לאורך כל שעות היום והשנה. לרוב מאויש המוקד על ידי אנשי צוות רפואי שונים, אשר נותנים מענה מהיר וזמין לכל בעיה ושאלה, ובמקרים רפואיים המצריכים זאת – מפנים את הפונה למוקד הרופאים לקבלת עזרה ואבחון רפואי מרחוק, שולחים רופא או אמבולנס לבית הלקוח, עונים לקריאות מלחצן המצוקה ועוד.

 לחצני מצוקה וחירום

לחצני מצוקה נותנים מענה מהיר ביותר לכל בעיה רפואית אקוטית, כאשר אין ביכולת האדם לגשת לטלפון בשל מוגבלות פיזיתנפשית, נכות וכדומה. לחצני המצוקה מיועדים לכולם אך הוכיחו את יעילותם בעיקר לבני גיל הזהב אשר גרים לבד או גרים עם בן בת זוג חולה.

ההליך הוא כדלקמן: במקרי חירום, לוחץ החולה על לחצן המצוקה ומיד מקבל טלפון ממוקד המצוקה. במקרים בהם האדם לא מגיב בטלפון, נשלח רופא או אמבולנס לבית הלקוח על מנת לראות שהוא בסדר.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן