השתלת קוצב לב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השתלת קוצב לב

השתלת קוצב לבאנשים רבים חווים הפרעות בקצב הלב בשלב כלשהו בחייהם. במקרים רבים, שינויים אלה בפעימות הלב אינם מזיקים ועשויים להתרחש אף אצל אנשים בריאים אשר אינם סובלים ממחלות לב.

עם זאת, במקרים אחרים, הפרעות בקצב הלב יכולים להיות בעיה רצינית המסכנת חיים. סוגים שונים של מחלות לב עשויים לגרום להפרעה בקצב הלב. כמו כן, שימוש בחומרים ותרופות מסויימות עשויים אף הם להשפיע פעילות הלב הסדירה ולגרום להפרעות קצב.

הפרעות קצב לב נגרמות כתוצאה משיבוש במערכת החשמלית בגוף האחראית על הסדרת קצב הלב. קצב הלב עשוי להיות איטי או מהיר מדי. הוא עשוי להישאר יציב או להיות כאוטי (בלתי סדיר ולא מאורגן).

הפרעות קצב יכולות לגרום למוות קרדיאלי פתאומי, בעוד שאחרות עשויות לגרום לאי נוחות בלבד. הלב מצוייד בקוצב לב טבעי היוצר אותות חשמליים להתכווצות הלב. פגיעה בפעילותו התקינה מצריכה השתלת קוצב לב מלאכותי.

מהו קוצב לב?

קוצב לב הוא מכשיר קטן המושתל בחזה או באזור הבטן הפועל להסדרת קצב הלב, האחראי על התכווצות הלב. מכשיר זה יוצר פולסים חשמליים המנחים את הלב לפעול בקצב שנקבע מראש.

מצב בו פעימות הלב מהירות מדי מכונה בשם טכיקרדיה ואילו פעימות לב איטיות נקראות ברדיקרדיה. במהלך הפרעות קצב, הלב אינו מזרים מספיק דם לאיברים ולרקמות השונות בגוף. מצב זה עשוי לגרום להופעת תסמינים כמו עייפות, קוצר נשימה או עלפון. הפרעות קצב חמורות יכולות להסב נזק לאיברי הגוף, ואף לגרום לאובדן הכרה או מוות.
קוצב לב יכול להקל על חלק מהתסמינים הנגרמים כתוצאה מהפרעות הקצב ,כגון עייפות ועלפון. קוצב לב מסייע לאדם לשוב לפעילות יומיומית תקינה ולנהל חיים נורמלים.

מתי משתמשים בקוצב לב?

קוצבי לב משרתים חולים הסובלים מברדיקרדיה, מצב בו פעימות הלב איטיות. בנוסף בעת פרפור פרוזדורים, כאשר הלב פועם בצורה כאוטית, בעת אי ספיקת לב כאשר הלב אינו מזרים די דם לגוף ובעת סינקופה (עלפון).

כיצד פועל קוצב הלב?

קוצב לב מנצל אנרגיה אותה צורך מהסוללות כדי לשלוח אותות חשמליים ללב. הקוצב מחובר ללב באמצעות חוטים חשמליים- אחד או יותר, והוא פועל רק בעת הצורך, כאשר פעימות הלב איטיות או מהירות מהרצוי.

קוצב לב מורכב משני חלקים: אלקטרודות המובילות אותות חשמליים וגוף מרכזי היוצר את האותות.  הגוף המרכזי מכיל בית סוללה ומחשב זעיר, המושתלים מתחת לעור, בדרך כלל בבית החזה. החוטים מושחלים דרך הוורידים אל הלב ומושתלים לתוך שריר הלב. חוטים אלה שולחים אותות מהגוף המרכזי אל שריר הלב, כמו כן, רגישים לשינויים בפעילות החשמלית של הלב.  כל דחף חשמלי גורם ללב להתכווץ.

סוגים של קוצבי לב

קוצב לב המושתל באזור אחד בלב – קוצב לב זה הינו בעל חוט חשמלי בודד הממוקם בתוך הלב.

קוצב לב דו לשכתי – תפקידו להגביר קצב לב איטי, והוא מושתל באזור עצם הבריח, מצד ימין או שמאל. בנוסף, מושתלים 2 חוטי חשמל דרך הוריד התת בריחי אל הלב. חוט אחד ממוקם בחלק העליון של הלב, בעלייה וחוט נוסף בחדר הלב.

קוצב לב דו חדרי – מכשיר המטפל בחולים עם אי ספיקת לב קשה. לקוצב זה מחוברים שלושה חוטי חשמל (אלקטרודות). אחד החוטים נמצאים בעלייה הימנית של הלב, החוט השני ממוקם בחלק התחתון של הלב והחוט השלישי מחובר לחדר השמאלי. קוצב מסוג זה מקצב את שני חלקי הלב בו זמנית. דפיברילטור הינו קוצב לב המטפל בדופק לב מהיר, אשר עלול לגרום לדום לב.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן