אימהות מכורות לסמים: לגדל ילדים בצל ההתמכרות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שימוש בסמים במהלך ההיריון משפיע על התינוק


שימוש בסמים במהלך ההיריון משפיע על התינוקכשנשים הרות משתמשות בסמים שאינם חוקיים וגם בסמים חוקיים, כגון טבק ואלכוהול הן פוגעות בבריאות הפיזית והנפשית של העובר, בבעיות הנמשכות גם לאחר הלידה.

סמים אלו חוצים את השליה ועלולים להשפיע על העובר לפני הלידה, מה שגורם לתסמיני גמילה לאחר הלידה. ילדים רבים שנולדו לאימהות מכורות לסמים, חווים השפעות ארוכות טווח התוצאה מהחשיפה לסמים.

מומים מולדים

סמים מסוימים גורמים למומים בלידה יותר מאחרים, בעיקר אלכוהול, הנחשב לגורם הנפוץ ביותר למומים מולדים הניתנים למניעה. מומים בפנים, לקויות למידה, בעיות התנהגותיות וגובה נמוך, הם המומים הנפוצים ביותר בתינוקות שנולדו לאימהות מכורות לסמים.

אמפטמינים, כגון אקסטזי, ומתאמפטמינים, עלולים לגרום למומים מולדים בלבד, שפה שסועה או כאבים בכפות הרגליים בקרב חלק מהתינוקות. חשיפת העובר לקוקאין עלולה לגרום לו לליקויים בדרכי השתן.

תינוק שנחשף לסמים ברחם מפתח בילדות לקויות למידה

מספר מחקרים מצביעים על העובדה לפיה חשיפה טרום לידתית לסמים עלולה לגרום לליקויי למידה ככל שהילד גדל. במאמר שפורסם בכתב העת Journal of American Medical Association, על ידי מומחים לרפואת ילדים מאוניברסיטת קייס ווסטרן ריזרב, נמצא כי ילדים שנחשפו לקוקאין נמצאים בסיכון כפול לסבול מעיכובים קוגניטיביים, בהשוואה לילדים שלא נחשפו לקוקאין. ילדים שנחשפו להרואין עשויים לסבול מליקויי למידה ארוכי טווח.

תסמונת מוות בעריסההסיכון למוות פתאומי של תינוקות גדל פי עשרים בקרב נשים שהשתמשו באופיאוטים, כגון הרואין, במהלך ההיריון. גם השימוש בטבק מגביר את הסיכון למוות בעריסה.

בעיות התנהגותיות – לקויות למידה ובעיות התנהגותיות מתפתחים במקרים רבים במקביל. מחקר שפורסם בשנת 2007 בכתב העת Journal of Behavioral Pediatrics, דיווח על עלייה בהתנהגות בסיכון גבוה, כגון תוקפנות, התעלמות מאמצעי זהירות ושימוש בסמים, בקרב בנים בגילאי עשר שנחשפו לקוקאין, בהשוואה לילדים שלא נחשפו לקוקאין. בעיה זו נמצאה בבנים בלבד.

דיכאון – מומחים מהמכון הלאומי למדעי בריאות הסביבה פרסמו בגיליון מאי-יוני 2005 של כתב העת "נוירו טוקסיקולוגיה וטרטולוגיה" מחקר שקבע שחשיפה למריחואנה במהלך השליש הראשון והשלישי של ההיריון עלולה להגביר את הסיכון לדיכאון אצל ילדים.

פיגור בגדילה – תסמונת האלכוהול העוברי עלולה לגרום לפיגור צמיחה וגובה נמוך. מחקר שנערך באוניברסיטת פיטסבורג בשנת 2007 על ידי מומחי ילדים, דיווח כי ילדים שנחשפו לקוקאין במהלך שלושת החודשים הראשונים של ההיריון, נמצאו עם שיעורי צמיחה איטיים יותר בהשוואה לילדים שלא נחשפו לקוקאין.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן