תופעה חדשה: מחלת ריאות הנגרמת כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תופעה חדשה: מחלת ריאות הנגרמת כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית

האם העישון מזיק לבריאות? על השאלה הזאת קיימת כיום תשובה חד משמעית. למעט מקרים יוצאים מן הכלל, מרבית המעשנים של סיגריות, סיגרים או נרגילות יסבלו בשלב כלשהו מנזקי בריאות משמעותיים. עד כה, שלטה הדעה שתחליפי עישון, הנקראים "מוצרי אידוי" חפים מאותן בעיות. הטענה שסיגריה אלקטרונית עדיפה הרבה יותר ביחס לסיגריה רגילה קיבלה לאחרונה מכה קשה. זאת לאחר שנמסר על קרוב לחמש מאות איש ברחבי העולם אשר אושפזו בשל מחלות ריאות לא מורכת. לאחר בירור עולה כי כל החולים השתמשו בעת האחרונה בסיגריות אלקטרוניות. יש לציין, עם זאת, שאין זהות מלאה בין כל מוצרי העישון באידוי. לצד חומרי אידוי רשמיים, יש הנוהגים לעשות שימוש דווקא בתחליפים שהרכבם לא ברור.

מדוע נוזלי אידוי לסיגריות אלקטרוניות עלולים לסכן את הבריאות שלנו?תופעה חדשה: מחלת ריאות הנגרמת כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית

עדיין רחוק היום שבו אפשר יהיה להגדיר את מחלת הריאות שנגרמת כתוצאה משימוש סיגריה אלקטרונית בתור מגיפה. עם זאת, אסור לטמון את הראש בחול. כמה מקרים של צעירים שנפטרו, ככל הנראה בשל שימוש קבוע בסיגריה כזאת אינם הולכים ברגל. זאת ועוד, בימים אלה, מאושפזים (בחו"ל, לא בארץ) מעל ל-100 חולים שמצבם מוגדר אנוש, במחלקת טיפול נמרץ. מספר כפול מזה ויותר, מאושפז במצב קל עד בינוני.

מדוע נוזלי אידוי של סיגריות אלקטרוניות עלולים להוות בעיה אתם בוודאי שאולים. ובכן, כמו במוצרי טבק, גם הנוזלים נבדלים בהרכבם. יצרנים שונים עשויים להוסיף חומרים שעוזרים לאידוי או מוסיפים טעם. חומרים שאינם מוסיפים בריאות למשתמש. מדענים מספרים כי המחלה החדשה הינה סוג של דלקת ריאות. זו דלקת שנובעת מחומרים שנשאפו לריאות ואשר מעוררים תגובה חריפה. שמנים שונים, למשל, שאינם מצויים בריאות באופן טבעי עלולים לעורר תגובה כזאת. אפילו ויטמינים מסוימים, כגון ויטמין E, עלולים לגרום בריאות לדלקת וגירוי.

יתכן מאוד שחלק מהמאושפזים פתחו אלרגיה. עם זאת, הרופאים יודעים לספר דבר נוסף. בקרב חלק מהחולים, נעשה שימוש בנוזלים שרקחו בעצמם. כלומר לא חומרים ששווקו על ידי יצרנים רשמיים. ערבוב של טבק, חומרי טעם, שמנים, אפילו סמים, יכול לגרום לבעיות לא צפויות.

איזו אולוכסיה נפגעת מנזקי הסיגריות האלקטרוניות?

סיגריה אלקטרונית, כך נטען, נועדה לעזור לאנשים המכורים לניקוטין, להיגמל מעישון. יתכן בהחלט שיש כאלה שרואים בחיוב יתרון כזה. אך למען האיזון, יש להבין כי בארצות הברית נרשמה עליה תלולה במספר הצעירים הפונים לסיגריה החדשנית. מוצרי אידוי בטעמים והטרנד האופנתי, לכאורה, מעלים את השימוש גם בקרב אנשים שכלל לא עישנו סיגריות רגילות.
העובדה שמרבית החולים במחלת הריאות החדשה הם צעירים תומכת בטענת השוללים. אלה הטוענים כי יש לאסור את השימוש במוצרי האידוי השונים. בשלב זה, מנסים לקדם בארצות הברית את היוזמה לאסור לפחות את שיווק הנוזלים בטעמים. אך יש הסבורים כי זה לא יעזור. זה עלול דווקא להביא לתופעה הפוכה. כלומר יותר אנשים יפנו למוצרים שמקורם מפוקפק ואף "ייצרו" בבית תחליפי אידוי.

שימו לב והיזהרו מתחליפי סיגריות אלקטרוניות שמקורן מוטל בספק

בארץ, השימוש בסיגריה אלקטרונית פחות נפוץ לעומת אירופה או ארצות הברית. ובכל זאת, מספר המשתמשים נמצא בעליה מתמדת. עבור מי ששוקל זאת, כדאי לזכור כמה דברים. המחלה החדשה בהחלט עלולה לסכן חיים. דלקת הריאות אולי איננה מדבקת, אך היא עלולה לגרום לנזקי בריאות קשים, שיעול, כאבים בחזה, חום גבוה, תשישות ועוד. יתכן שגם תופעות נוספות תתגלינה, עם הזמן (שכן המחלה עדיין נחקרת לעומק, בימינו אלה). ובכל אופן, תמיד עדיף להשתמש במוצר מוכר וותיק שנמכר בחנות מורשית, לא תחליפים שמקורם מפוקפק.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן