מערכת חיסונית חלשה במבוגרים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מערכת חיסונית חלשה במבוגרים

 

מערכת חיסונית חלשה במבוגריםכשהמערכת החיסונית אינה חזקה, בשל תרופות הנצרכות בהווה או בשל מצב בריאותי, החולה מחפש טיפול מיוחד. השינויים הננקטים בשגרת היומיום אינם צריכים להיות משמעותיים. מספר שינויים קלים יכולים לשמור על הבריאות.

ניהול יומן פעילות

אנשים רבים עם מערכת חיסונית מוחלשת, במיוחד אנשים שעוברים טיפולי כימותרפיה או הקרנות לטיפול בסרטן, סובלים מעייפות. אפילו הפעילויות הקטנות ביותר, כגון קניות או ביקור חברים, עשויים לגרום לתשישות. עם מעט למידה על המחלה ושיטות ההתמודדות, עדיין ניתן לבצע את רוב הפעילויות.

במשך שבוע, מומלץ לרשום הערות אחריהן ניתן לעקוב, המציינות את התחושה בזמנים שונים של היום. מעקב אחר רמת האנרגיה מאירה את המצב, והחולה עשוי לגלות שבזמנים מסוימים של היום, יש לו יותר אנרגיה. לכן יש להבין את המועדים, ולתכנן את הפעילויות בהתאם.

שיטות להתמודדות עם אנרגיה נמוכה

לזמנים ביום בהם האנרגיה נמוכה, מומלץ לנקוט בצעדים הבאים:

תכנון מראש – מומלץ לערוך רשימת קניות בסופרמרקט ולזכור את מת המעברים בהם נמצאים המוצרים הדרושים. כך ניתן לצאת לקניות פעם אחת מבלי לשכוח מוצרים חשובים.

פשטות – יש להימנע מצעדים מיותרים. לדוגמא, להשתמש בעגלה כדי לאסוף את כל הדרוש מהמזווה, לפני שמתחילים לבשל. כך ניתן למנוע תנועות מיותרות, ולא לשאת חפצים כבדים.

ישיבה – מומלץ לשבת במקום לעמוד כשמתקלחים או מבשלים.

אכילה בריאה

רוב האנשים עם מערכת חיסונית חלשה אינם זקוקים לתזונה מיוחדת, כל עוד הם מקבלים את כל החומרים המזינים להם הם זקוקים. השיטה הטובה ביותר היא פשוטה: לאכול מגוון מאכלים עם דגש על פירות וירקות, דגנים מלאים וחלבון רזה.

מומלץ גם:

  • להתרחק ממזונות מעובדים בעלי תוספים רבים.
  • להימנע ממאכלים גולמיים או שאינם מבושלים, היות והם עלולים לגרום למחלות.
  • להימנע משתיית מים שלא מכירים את מקורם, או שימוש בבקבוקי מים שהיו בשמש זמן רב, או בקבוקי מים ישנים.
  • להימנע מתוספי תזונה, אלא אם כן מתייעצים תחילה עם הרופא. לא קיימות כל ראיות מדעיות שהם "מחזקים" את המערכת החיסונית, וחלקם עלולים אפילו להזיק.

הקפדה על תנועה

פעילות גופנית היא המפתח. למרות שזה נראה אולי מפתיע, אנשים עם בעיות במערכת החיסונית אינם מצליחים לשפר תסמיני עייפות באמצעות מנוחה. אין צורך לרוץ מרתון. ניתן לשפר את האנרגיה עם פעילויות פשוטות יותר כגון הליכה, שחייה, טאי צ'י, או יוגה, וחשוב שהפעילות הגופנית תהיה חלק מהשגרה.

ניתן להתאים את רמת הפעילות הגופנית ליכולת האישית. לעתים המצב הבריאותי מאפשר לבצע חמש דקות ביום של פעילות גופנית, ולעתים עשר דקות. מומלץ גם לנוח בין התרגילים. פעילות גופנית מפחיתה גם מתח, שעלול להחמיר בעיות במערכת החיסון. יש להתייעץ עם הרופא לגבי הפעילויות המתאימות, שכן חלק מהאנשים הסובלים מהפרעות במערכת החיסונית אינם מסוגלים להשתתף במשחקי ספורט או שחייה.

הגנה מפני זיהומים

אחת הסכנות הגדולות ביותר מפניה צריכים להישמר אנשים עם בעיות במערכת החיסונית, היא הסיכון לזיהום. נקיטה בצעדי זהירות מפחיתים את הסיכון:

  • לשטוף את הידיים לעיתים קרובות, ולהשתמש בחומרי חיטוי.
  • לוודא שבני המשפחה שוטפים את ידיהם, מתעטשים עם כיסוי אף, מקבלים חיסונים קבועים, ומקפידים על שיטות היגיינה.
  • יש להתרחק מאנשים חולים.
  • להתייעץ עם הרופא לגבי כל התסמינים ברגע שהם מופיעים, כדי להימנע מהתפתחות מלאה של מחלה.
  • יש לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטאלי באופן קבוע, ולקבוע מפגשי ביקורת אצל רופא השיניים על מנת להדוף כל זיהום הנגרם על ידי עששת.
  • יש להתייעץ עם הרופא לפני קבלת חיסונים, כולל חיסוני נסיעות, שכן חלקם עלולים להזיק לאנשים עם מחלות חיסון מסוימות.
  • מומלץ לנוח ולהקפיד על שעות שינה קבועות, למניעת תנומות ארוכות, ולנוח מעט בשקט לפני השינה.
  • אפשר לגדל חיות מחמד כגון כלבים וחתולים, אך זוחלים וציפורים עלולים לשאת חיידקים מפניהם לא ניתן לקבל חיסון.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן