ניתוח קיצור קיבה לירידה במשקל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבההשמנה קיצונית היא בעיה נפוצה שהולכת ומתפשטת ברחבי העולם המערבי, אנשים רבים סובלים מעודף משקל קיצוני שמהווה סיכון לבריאותם ואף חייהם.

השמנה קיצונית עלולה במקרים רבים לגרום להתפתחות בעיות בריאותיות חמורות כגון מחלות לב, טרשת עורקים, סוכרת ועוד. מסיבה זו בדיוק ישנה חשיבות גבוהה לטיפול באנשים הסובלים ממצב של השמנת יתר קיצונית.

ניתוח קיצור קיבה הוא אחד הטיפולים הכירורגיים להשמנת יתר קיצונית, כמו גם ניתוח בריאטרי.

חשוב להבין כי לא מדובר באנשים הסובלים מעודף משקל קל, או בנשים שנוטות לקטר תמידית כי עליהן להשיל מגופן 5 קילוגרמים, אלא באנשים אשר נמצאים בסיכון בריאותי בעקבות השמנה קיצונית.

BMI – מה זה?

מידת ההשמנה של אדם נמדדת על פי רוב לא על המשקל אלא בעזרת כלי אוניברסלי שנקרא מדד מסת הגוף או מדד BMI, מסת הגוף מחושבת תוך חלוקת משקל הגוף בגובה האדם (במטרים) בחזקת שתיים.

תוצאות מסת הגוף נמדדות על פי סקלה שאומדת כי מסת גוף של עד 25 מעידה על משקל תקין, 25-30 מעידה על עודף משקל קל, 30-35 על השמנה, 35-40 על השמנת יתר ומסת גוף מעל 40 מעידה על השמנה קיצונית.

אנשים בעלי מסת גוף מעל 40 נחשבים למועמדים אידיאליים לעבור ניתוח קיצור קיבה, אך גם אנשים בעלי מסת גוף מעל 35 יוכלו לעבור ניתוח זה במידה והם כבר סובלים ממחלות הנלוות להשמנת היתר.

מי שיבחר לעבור ניתוח קיצור קיבה יתבקש לעבור מספר בדיקות רפואיות מקיפות ובמידה ותוצאות הבדיקות יהיו משביעות רצון יוכלו לבחור בהליך זה לפתירת בעיית ההשמנה.

ראוי לציין כי ניתוח קיצור קיבה לא מבוצע בנשים הרות או בחולי סרטן המטופלים בהקרנות או כימותרפיה, כמו כן על המועמד לניתוח קיצור קיבה להיות מעל גיל 18.

הליך ניתוח לקיצור קיבה – מעקף קיבה

ניתוח קיצור קיבה מבוצע בהרדמה מלאה ואורך כשלוש שעות. במהלך הניתוח מבוצעים 5-6 חתכים קטנים דרכם המנתח יוצר כיס בקיבה שנפחו עומד על כ-20 סמ"ק והוא מוביל ישירות למעי הדק, בכך נוצר מעבר מזון מהיר למעי הדק תוך עיקוף שאר הקיבה.

לאחר הניתוח ישאר המטופל לאשפוז של יומיים עד ארבעה ימים במהלכו יעבור בדיקות מקיפות על מנת לוודא כי הניתוח עבור בהצלחה ואין סימנים לבעיות מעבר או דליפות באזור המנותח. בתום האשפוז ישוחרר המטופל להמשך החלמה בביתו. מידע נוסף באתר www.bariatric.org.il

החלמה

ההחלמה מניתוח קיצור קיבה נחשבת למהירה וקלה יחסית לניתוחי הרזייה אחרים, אולם חשוב להישמע להוראות רופא ולהגיע לבדיקות וביקורות שיקבעו. החזרה לשגרה ברוב המקרים תתאפשר תוך ימים ספורים לאחר הניתוח.

במהלך השבוע הראשון לאחר הניתוח יש לצרוך מזון נוזלי ובלבד ולהתחיל ליטול ויטמינים וגם סידן שילוו את המנותח לאורך כל חייו.

לאחר ניתוח קיצור קיבה לא מומלץ לאכול פירות, ירקות ומאכלים עשירים בסיבים תזונתיים וכן לא מומלץ לצרוך מאכלים בעלי טעם חזק (מתובל במיוחד, מתוק מאד) שכן בחלק מהמנותחים עלול הדבר לגרום לבחילות, דפיקות לב והזעת יתר.

תוצאות הניתוח

לאחר הניתוח תחל ירידה דרסטית במשקל, ברוב המקרים ישיל המטופל כ-70% מהמשקל העודף כבר בשנה הראשונה לאחר הניתוח. חשוב לזכור כי עם זאת, אין להסתמך על הניתוח לבדו ויש הכרח לסגל אורח חיים בריא יותר, תוך הקפדה על תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית מתאימה.

הסיכונים הכרוכים בניתוח קיצור קיבה

ככל הליך רפואי – כירורגי קיימים סיכונים שמלווים את התהליך, על הסיכונים נמנים בין היתר דימום, פתיחה באזור המנותח או דליפה. כמו כן, באזור החיבור עלולים להווצר היצרות, כיב ולעיתים אף בקע פנימי. במידה והמנותח סובל מבחילות קשות, כאבים עזים והקאות יש לפנות מיד לרופא המנתח לבדיקת המצב.

במקרים כאלו קיימים מגוון טיפולים שיכולו לטפל בבעיה ולעיתים יבוצע גם ניתוח נוסף לטיפול בבעיה שנוצרה.

ראו גם:
ניתוח בריאטרי – לטיפול בהשמנת יתר

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן