ספורט ככלי טיפולי לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ספורט עשוי להיות כלי טיפולי רב עוצמה. אט אט הוא משולב במסגרות טיפוליות שונות. הוא הוכח כבעל השפעות חיוביות וכזרז לתהליך של שינוי בקרב אוכלוסיות שונות, כגון, ילדים עם בעיות שונות, מליקויי למידה ועד עיכובים התפתחותיים שונים.

פעילות ספורטיבית היא דבר מובן מאליו אצל ילדים. עבור ילדים זהו דבר מהנה מחד, אך גם עניין שבשגרה מאידך. עקב כך, לא קשה לגרום לילדים להגיע לסוג כזה של טיפול – עבורם זה מסקרן ומלא התרגשות. כיון שכך, זה אך טבעי להשתמש בכלי רב עוצמה זה בטיפול.

הספורט מסייע לילד להשיג תחושות של מסוגלות ולפרוק ולבטא תחושות של כעס ותסכול. הילד לומד לבטא תחושות אלו בצורה בריאה.

כמו כן, סוגי ספורט שונים דורשים יכולות של ריכוז ושליטה עצמית. כך, ילדים עם הפרעות קשב וריכוז או עיכובים התפתחותיים יכולים באמצעות הספורט להשיג את יכולות הריכוז והשליטה אשר חסרות להם.

הספורט מסייע להשיג ולשפר מיומנויות מוטוריות, תנועה מגושמת, כישורים חברתיים, דימוי עצמי נמוך, בטחון עצמי ירוד ויכולות גופניות. הספורט יעיל במיוחד עבור ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות, פחדים ופרנויות, ילדים הסובלים ממשקל לא תקין, תת משקל או עודף משקל ועוד.

ספורט ככלי טיפולי – כיצד הוא מסייע?

הספורט ככלי טיפולי מסייע לילד להשתלב בחברה ולשפר תנועותיו הגופניות והשכליות, באמצעות לימוד של תנועות מוטוריות שונות בתחומי הספורט השונים. על ידי הספורט נוצרת העמקה של טווח הרגשות והביטויים. חיזוק התנועות המוטוריות והגופניות מעניק תחושה של חוזק פנימי, כך משתפרות תחושות הביטחון העצמי והדימוי העצמי של המטופל.

הפעילות הספורטיבית מעניקה למתאמן כלים לעצמאות ואט אט מסייעת להפחית את התלות בגורמים חיצוניים בסביבתו של הילד. ילדים אשר נפגעו מטראומה למשל, עשויים אט אט להראות סימנים של ירידה בביטחון העצמי ובדימוי העצמי, ביישנות ותלות ואי רצון להראות את יכולותיהם לסביבה.

בספורט אין ברירה, אתה מראה את עצמך לסביבה, את יכולותיך הגופניות ואת כישוריך. כך, אותו ילד בונה את יכולותיו הגופניות תוך שהוא מראה אתם לסביבה, המביעה התפעלות. תחושות ההישגיות והתחרותיות מביאות אותו לרצות ליותר.

כך, הביטחון העצמי עולה וכך גם הדימוי העצמי. הילד הביישן והמופנם נפתח אט אט לסביבה תוך שהוא משפר את כישוריו החברתיים, לומד על התמדה והצלחה ואינו חושש יותר להראות את כישוריו ויכולותיו גם בשיעורים עיוניים.

סוגי ספורט שונים

ישנו שימוש בסוגי ספורט שונים ככלים טיפוליים, הידועים שבהם הם הרכיבה הטיפולית ואומנויות לחימה. הרכיבה הטיפולית היא כלי טיפולי רב עוצמה ונעשה בו שימוש כיום במסגרות טיפוליות רבות.

הרכיבה ידועה כזרז לתהליך של שינוי וטיפול באוכלוסיות שונות, בעיקר ילדים, מתבגרים ובעלי מוגבלויות שונות (אוטיזם, פיגור שכלי ועוד), אך לא רק, היא עשויה לשמש גם אוכלוסיות מבוגרים, כגון, גברים אלימים.

באמצעות הרכיבה רוכש המטופל יכולת ריכוז ושליטה עצמית גבוהה. הרכיבה דורשת מהרוכב להיות קשוב לסוס ואמפתי כלפיו מצד אחד, ומצד שני ללמוד לשלוט בו באופן אסרטיבי. כך, באמצעות הרכיבה נוצר איזון בין נקודות החוזק ונקודות החולשה של האדם. הרוכב משפר את יכולות התפקוד שלו באופן משמעותי.

אומנויות לחימה ככלי טיפולי הוא דבר חדשני, אך בעל עוצמה רבה ומזרז תהליכים של שינוי אצל ילדים ואצל מטופלים בכלל. באמצעות אומנויות הלחימה המטופל רוכש עליה בבטחון העצמי שלו, בגופו ובכלל.

המטופלים באומנויות לחימה הם לרוב בעלי מוגבלויות ונכויות או כאלה אשר חוו טראומות שונות, הגורמות להם לדימוי עצמי נמוך ולהרגשת נחיתות מול אנשים אחרים. אומנות הלחימה מסייעת להרגשת הביטחון ולעצמאות. אומנות הלחימה מסייעת גם למנף כעסים ושליטה עצמית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

7 שיטות פשוטות לפיתוח בטחון עצמי

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן