תכנית חדשה תאפשר קבלת מריחואנה רפואית בתהליך יעיל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תכנית חדשה למרשם מריחואנה רפואי

תכנית חדשה למרשם מריחואנה רפואיהביקוש למרשמי למריחואנה רפואית הולך וגדל לטיפול במגוון של בעיות בריאותיות נוכח ההצלחה של הטיפול ויעילותו הרבה להקלה בעיקר על כאבים הקשורים למחלות שונות.

הצורך של חולים במרשמים לקנאביס רפואי גובר, וקיים צורך בחקיקת תקנות חדשות. על הרופאים להבין מי רשאי לקבל מרשם, לאילו מקרים הוא מאושר לשימוש ומהי הפרוצדורה לקבלת מרשם? תשובות לכל השאלות הללו לפניכם.

ישראל הופכת למעצמת קנאביס רפואי והזכאים יוכלו לקבל את המרשם בתהליך מהיר ויעיל יותר, בזכות הכשרת מאה רופאים נוספים המורשים לתת מרשם למריחואנה רפואית. בעקבות כך, החולים שהמתינו עד כה חודשים ארוכים, יוכלו לקבל מענה והקלה מהירים יותר.

מי זכאי לקבל מרשם לקנאביס רפואי?

חולים במחלות מעי דלקתיות שאינם מגיבים לטיפולים אחרים ואינם יכולים לעבור ניתוח לכריתת מעי.

חולים במחלות נוירולוגיות – כגון טרשת נפוצה, פרקינסון וטורט במטרה להקל על כאבים ולשפר את יכולת התנועתיות שלהם.

חולים אונקולוגים – להפחתת בחילות והקאות, לשיפור השינה והתיאבון ולהפחתת כאב.

חולי איידס להפחתת כאב ולשיפור התיאבון.

חולים סופניים – עם תוחלת חיים של פחות מחצי שנה להקלה על התסמינים.

טיפול בכאב כרוני נוירופתי – במצבים בהם אין תגובה לטיפולים מקובלים במרפאות כאב.

חולים פסיכיאטריים – הסובלים מתסמונת פוסט טרואמטית.

במקרים בהם חולים סבורים שקנאביס רפואי יכול לסייע להם, אך מחלתם אינה מופיעה בהתוויות משרד הבריאות, על הרופא המומחה לנמק באופן מפורט תוך צרוף של אסמכתאות רפואיות כיצד השימוש בקנאביס יכול לשפר את איכות חיי המטופל ולסייע לו בהקלה על ההתמודדות עם המחלה.

ההמלצה של הרופא המומחה מועברת ליחידת הקנאביס במשרד הבריאות אשר תבחן את ההמלצה ותחליט האם לקבלה.

הגשת הבקשה לקבלת מריחואנה רפואית

רופאים שיכולים להמליץ על קנאביס רפואי הינם כאלה המומחים באחד מהתחומים הבאים: נוירולוגיה, פסיכיאטריה, רפואת כאב, גסטרואנטרולוגיה, אונקולוגיה ורופאי איידס המומחים למחלות זיהומיות. הרופא המומחה ימלא את טופס הבקשה המקוון הכולל את פרטי החולה, האבחנה והנימוקים באשר לצורך בקבלת קנאביס.

הבקשה נשלחת גם בדואר בצירוף כל המסמכים הנדרשים והרלוונטיים כגון סיכום המחלה וחתימת החולה. הבקשה נקלטת ביחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות והיא מועברת לבחינה בידי אחד הרופאים בעלי הסמכה לאישור. הרופא יבחן את הבקשה בהתאם להתוויות ובמידה והיא נמצאת כרלוונטית יעביר את האישור לרישיון.

אישור הבקשה או הגשת ערעור

תהליך אישור הבקשה כולל שליחת מסרונים למטופל בנוגע לסטטוס הטיפול בבקשה, לאחר קבלת ההחלטה, בין אם התקבלה או נדחתה הבקשה, היא תועבר לרופא המטפל עם העתק למטופל. ערעור על ההחלטה יכול להתבצע על ידי המטופל או הרופא המטפל, הערעור יוגש בכתב ויועבר לוועדת ערר של משרד הבריאות.

ועדת הערר כוללת שני רופאים מומחים ונציג מטעם משרד הבריאות אשר מתכנסת בכל תקופה לבחינת העררים אשר הוגשו במהלך אותה תקופה. חברי הוועדה יבחנו את הערר ויחליטו האם לקבלו או לדחותו. במקרה של דחיית ערר, יכול המטופל לפנות לערכאות משפטיות.

קבלת הרישיון לשימוש במריחואנה רפואית

עם קבלת האישור לקנאביס רפואי, מונפק רישיון אשר נשלח אל אחד מספקי הקנאביס הרפואי בישראל תוך הצגת פירוט המינון המאושר וכמות הקנאביס החודשית אשר נקבעה. בישראל ישנם מספר ספקי קנאביס רפואי הפועלים תחת פיקוח של משרד הבריאות ומשטרת ישראל, לכל ספק ישנן מספר נקודות חלוקה.

עם קבלת האישור ממשרד הבריאות, יקבל המטופל את פירוט נקודות החלוקה מהן יוכל לאסוף את החומר. מי שקיבל אישור לקנאביס מחויב להישאר תחת מעקב רפואי מדי שלושה חודשים בשנת הטיפול הראשונה אצל רופא המוסמך לאשר שימוש בקנאביס. משנת הטיפול השנייה הביקורת מתבצעת אחת לחצי שנה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן