טיפול בכאב באמצעות גלי הלם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בכאב באמצעות גלי הלםטיפול בגלי הלם הינו שיטת טיפול חדשה, יעילה ונגישה, אשר מיועדת להקלת כאבים כרוניים הנובעים ממצבים אורתופדיים כרוניים אחרים, באופן שאינו ניתוחי או מורכב. טיפול בגלי הלם מאפשר למטופלים הסובלים מתסמונת כאב כרוני, לשוב לאורח חיים נורמאלי ופעיל לאחר טיפול אחד או מספר טיפולים בודדים.

זהו הליך שאינו פולשני המשתמש בגלי לחץ טיפוליים להקלת כאב ודלקת בגיד. עם אישור ה-FDA בשנת 2001, ניתן ליהנות כיום מטכנולוגיה יעילה זו הנמצאת בשימוש בעולם במשך עשור לטיפול במגוון מצבים כרוניים הקשורים לשרירים ולשלד. הטיפול משתמש בגל קול בעוצמה גבוהה על מנת לסייע למטופלים להיפטר מכאב חמור ומתיש. בנוסף, טיפול בגלי הלם מסייע לאנשים הסובלים מקשיים בתפקוד המיני ומבעיות בזקפה.

כיצד פועל טיפול בגלי הלם?

בהליך לא פולשני זה מופעלים גלי לחץ טיפוליים לאזור הכאב. במקרה של כאב כרוני, האנרגיה מועברת באמצעות גלי הלם אלקטרו מגנטיים המכוונים אל הגיד לאורך האזור הכואב. גלי ההלם מעוררים תגובת ריפוי ברקמה הפגועה, והתוצאה היא הפחתה בדלקת ובכאב מהגיד הפגוע.

המטופלים עוברים תקופת החלמה קצרה, עם מעט תופעות לוואי. רובם חווים הקלה מיידית מהכאב, אך אחרים חווים תוצאות מלאות מטיפולים חוזרים במרווחי זמן קבועים, הנמשכים חודש עד שלושה חודשים. כך או אחרת, התוצאות כמעט תמיד מנצחות את הכאב.

הטיפול מתחיל עם הגעת המטופל למרכז הטיפול ופגישה עם הרופא והטכנאי. הוא שוכב על מיטה או יושב על כיסא, מקבל הרדמה מקומית המאפשרת לו לחוש בנוחות, והטכנאי מתחיל להפעיל את הגלים לאזור המודלק. בהליך בן עשרים דקות, אלפי גלי הלם נשלחים לאזור הכאב, וכעבור מספר דקות המטופל חופשי לשוב לפעילות רגילה. לאחר הטיפול יתכן שתתרחש חוסר נוחות זמנית.

מועמדים המתאימים לטיפול בגלי הלם

טיפול זה מתאים בדרך כלל לחולים הסובלים מתסמונת כאב כרונית, דלקת גידים, או לספורטאים המבצעים פעילות גופנית מאסיבית וסובלים ממצבי כאב אחרים הנמשכים מעבר למספר חודשים, ללא תגובה לטיפולים שמרניים כגון תרגילי חיזוק, מתיחה, עיסוי, סדים, מדרסים, זריקות קורטיזול, ותרופות אנטי דלקתיות.

למרות התוצאות היעילות המוכחות של טיפול בגלי הלם, הליך זה אינו מתאים לכולם, ושיטות רפואה משלימה עשויות להיות אפשרות טובה בהרבה. הרופא אינו ממליץ על טיפול זה לחולים המשתמשים בקוצבי לב, או הנוטלים תרופות מסוימות. בנוסף, הטיפול אינו מומלץ לילדים ונשים הרות, ומשמש בעיקר כאמצעי אחרון להפסקת הכאב אם שיטות הטיפול האחרות לא צלחו, ומטרתו להפסיק את הכאב על מנת להימנע מניתוח.

תופעות לוואי של טיפול בגלי הלם

בניגוד לרוב הטיפולים השמרניים לכאב, טיפול בגלי הלם עשוי לייצר תופעות לוואי שליליות הכוללות כאב תוך כדי הטיפול ולאחריו, שטפי דם קטנים בעור, אדמומיות ונפיחות סביב האזור המטופל. רוב התופעות האלו נעלמות בדרך כלל לאחר זמן קצר, אך לעיתים קיימים סיבוכים או סיכונים אליהם צריך המטופל להיות מודע.

בנוסף לתופעות הלוואי השליליות, על המטופלים להיות מודעים לתכונות שליליות אחרות של ההליך, כגון מחירו הגבוה ואפשרות המשך הכאב גם לאחר הטיפולים. לכן מומלץ למטופלים לבחון את כל החלופות האפשריות על מנת לוודא כי זוהי האפשרות המתאימה.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן