הרגלים נכונים בגיל צעיר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הרגלים נכונים בגיל צעיר


הרגלים נכונים בגיל צעירבשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במחלות לב, השמנת יתר, סוכרת וטרשת עורקים. האם ניתן למנוע מחלות אלו כבר מגיל צעיר?- הוכח שמתן הרגלי אכילה נכונים בגיל צעיר יכול להציל את הילד אחר כך.

טרשת עורקים, לדוגמה, היא מחלה כרונית, אשר עלולה להוביל במרבית המקרים לסיבוכים בריאותיים. טרשת עורקים הינה מחלה כרונית, פרוגרסיבית אשר מתפתחת לאיטה לאורך השנים וממחקרי העבר נמצא כי היא עלולה להראות את אותותיה הראשוניים כבר בגיל צעיר.

למרות שישנן מחלות כרוניות שיכולות להיגרם עקב גנטיקה, הוכח  שאורח חיים לחוץ, תזונה לקויה ומחסור בפעילות גופנית מהווים גם כן גורמי סיכון גבוהים שכיחים להתפתחות מחלות אלו.

מומלץ כבר מגיל צעיר להקנות לילדים הרגלי תזונה בריאים, להמעיט עד הימנעות ממאכלים עתירי שומנים וכולסטרול ולבצע באופן קבוע פעילות גופנית, על מנת למנוע השמנה בגילאים צעירים ולאחר מכן בגילאים מבוגרים יותר.

מהם הגורמים לרמות גבוהות של כולסטרול בדם?

בחלק מהמקרים בהם סובלים ילדים ומבוגרים מרמות גבוהות של כולסטרול בדם, הסיבה העיקרית נעוצה בתורשה.

אך במרבית המקרים הסיבה היא אכילה מרובה ובלתי מבוקרת של מזונות המכילים רמות גבוהות של כולסטרול ושומנים, כגון: לחמים, תפוחי אדמה מטוגנים, חטיפים, בורקסים, פיצה, המבורגרים, עוגות ועוגיות, גלידות, ממתקים, סוכרים, גבינות, בשרים ודגים שמנים, מאכלים מטוגנים, מאכלים המכילים מרגרינות ועוד.

בנוסף, לכל אלו, מחסור בפעילות גופנית מהווה גורם סיכון גבוה גם כן לרמות גבוהות של כולסטרול בדם.

למרות שגופנו זקוק לשומנים ולכולסטרול על מנת לתפקד באופן נורמאלי ותקין, יש צורך להפריד בין המאכלים המכילים כולסטרול טוב לבין המאכלים המכילים כולסטרול רע ושומנים. להקפיד לאכול כשרעבים ומומלץ להתרגל לפירות ודגנים במקום דברי מתיקה ונישנושים בין הארוחות.

ההשפעה של אכילה בגיל צעיר על כולסטרול בגיל מבוגר

עצם אכילה כפייתית ומרובה של מאכלים עתירים בשומנים ובכולסטרול, הגוף מתחיל לאגור ולצבור גם שומנים ובכך בעצם לגרום להשמנת יתר מגיל צעיר, המהווה גורם סיכון גבוה לפתח סוכרת נעורים, סוכרת מבוגרים, טרשת עורקים, מחלות לב, יתר לחץ דם וכדומה.

בנוסף, אכילה מרובה של מאכלים עתירי כולסטרול אשר גורמים לרמות גבוהות של כולסטרול בדם, מהווים גורם סיכון גבוה מאוד לפתח כבר מגיל צעיר טרשת עורקים. טרשת עורקים מתפתחת כאשר תאים של כולסטרול, שומנים ותאים לבנים מתים, מצטברים על דפנות כלי הדם ויוצרים מעיין גוש קטן "פלאק", אשר הולך וגדל עם השנים.

גדילת הפלאק מתחילה כבר מגיל צעיר, כך שהאדם מתבגר הוא נמצא בסכנה גבוה לפתח מחלות לב וכלי דם, אשר עלולות להיות הרות גורל ולגרום להתקף לב, שבץ ועוד.

מה על ההורים לעשות?

על מנת למנוע התפתחות של מחלות לב וכלי דם בעתיד, טרשת עורקים, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וכדומה, על ההורים להקנות כבר מגיל צעיר הרגלי אכילה נכונים המשולבים עם פעילות גופנית.

מומלץ להחליף את המאכלים המזיקים במאכלים בריאים יותר, כגון: מוצרי חלב בעלי אחוזי שומן מופחתים (כ-1.5%), להוסיף לתפריט היומי יותר ירקות ופירות, דגי סלמון, טונה, מאכלים עתירי סיבים, פירות יבשים, להימנע ממאכלים מטוגנים ואוכל מהיר, בכלל, הרחיקו אוכל פחות בריא מהבית והתיחסו אליו כפרס פעם בכמה זמן.כמו כן, להחליף את השתייה המומתקת במים (לפחות 8 כוסות בכל יום).

כדאי לרשום את הילד לחוג ספורט אשר הוא יאהב, כגון: שחייה, קראטה, ריקודים וכדומה.
במידה ושינוי התפריט התזונתי ושילוב פעילות גופנית בחיי היומיום לא יעזרו להפחתת רמות הכולסטרול, יהיה צורך במתן טיפול תרופתי כבר מגיל צעיר, בכדי למנוע סיבוכים בריאותיים עתידיים ולעודד את חילוף החומרים.

בנוסף, לא להכריח לאכול – הילד יגיד כשהוא רוצה, אפשר להציע, אבל בטח לא להכריח או להעניש. לא לכעוס אם הוא לא סיים את הצלחת. הילד, כמוני וכמוך, יודע מתי הוא שבע ומתי הוא רעב- התיחסו אליו כאל מבוגר.

>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן